Esquistos de Maotianshan

Coordenaes: 24°40′27″N 102°54′36″E / 24.6742°N 102.91°E / 24.6742; 102.91
De Wikipedia
Esquistos de Maotianshan
miembro (es) Traducir
Situación
Provincies Yunnan
Ciudá-prefeutura Yuxi
Ciudá-condáu Chengjiang
Montes Chengjiang Fossil Site (en) Traducir
Coordenaes 24°40′27″N 102°54′36″E / 24.6742°N 102.91°E / 24.6742; 102.91
Esquistos de Maotianshan alcuéntrase en República Popular China
Esquistos de Maotianshan
Esquistos de Maotianshan
Esquistos de Maotianshan (República Popular China)
Cambiar los datos en Wikidata
Sitiu fosilíferu de Chengjiang
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Fósil de Maotianshania cylindrica, de morfoloxía vermiforme, datáu nel Cambrianu Tempranu. Vien de los esquistos de Matianshan y amuesa l'escelente caltenimientu d'animales de cuerpu blandu nesi xacimientu.
Llugar  China
Criterios Natural: viii
Referencia 1388
Inscripción 2012 (XXXVI Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata

Los esquistos de Maotianshan son una formación xeolóxica del Cambrianu Inferior con una antigüedá de 522 Ma, que ta asitiada na provincia china de Yunnan, cerca de Kunming. Tamién se conocen como biota de Chengjiang. Tomen el so nome de la llomba de Maotianshan (en chinu tradicional y en chinu simplificáu: 帽|天|山. En pinyin: Màotiānshān).

Descripción[editar | editar la fonte]

Los esquistos de Maotianshan formen parte de la seición de Qiongzhusi del miembru Yu'anshan de la formación de Heilinpu, y entiende un gran afloramientu d'estratos magrizos, d'unos 50 metros de grosez. El xacimientu estender por decenes de miles de quilómetros cuadraos de la provincia oriental de Yunnan, y polo tanto la biota de Chengjiang conocer de delles llocalidaes de la rexón, anque caltién el nome de la llocalidá del so primer afayu. Una d'estes llocalidaes, llamada Eriacun, caltién los fósiles de vertebraos más antiguos conocíos nel mundu.

Los afayos de Chengjiang son desaxeradamente variaos, incluyendo ensame d'organismos blandos perfectamente calteníos en forma fósil, formando un xacimientu fosilíferu de gran importancia. Ello ye que una de les carauterístiques más sobresalientes de los esquistos de Maotianshan ye que caltienen numberosos texíos blandos fosilizaos, apurriendo muncha información de gran interés porque les partes blandes de los organismos fosilicen con muncha mayor dificultá que les dures.

Nel periodu Cambrianu, cuando estos sedimientos fueron depositaos,[1][2] esta seición de la pandu de Yangtze atópase na zona ecuatorial. Los afayos de dalgunos braquiópodos, según el conteníu estomacal de dellos animales que s'alimentaben de fango, indiquen que se trataba d'un mar templáu con un fondu enfollagáu.

Estos esquistos fueron descubiertos sobre 1984 por Xianguang Hou y los sos fósiles fueron estudiaos tantu por paleontólogos chinos como occidentales. Los esquistos contienen una fauna bien variada y abondo bien caltenida, incluyendo munchos de los taxones que s'atopen nel esquistu de Burgess, na Columbia Británica, o'l esquistu de Emu Bay, n'Australia.

La biota de Chenjgiang ye un xacimientu bien sobresaliente, non yá de resultes de la diversidá y la so temprana apaición nel rexistru fósil, sinón tamién considerando la esquisita calidá de preservación de los sos exemplares. Ufierta una oportunidá única pa estrayer conocencies sobre estes interesantes criatures tan próximes a la radiación inicial de la vida no que güei se conoz como la esplosión cámbrica. De resultes, considérase unu de los xacimientos fósiles más importantes topaos nel sieglu XX. Pol so valor irremplazable pa la ciencia, en 2001 la Biota de Chengjiang pasó a integrar la primer llista de la clase A de los Parques Xeolóxicos Nacionales de China y tase considerando la so inclusión nel Patrimoniu Natural Mundial.

Chengjiang ye un distritu probe en términos económicos, pero que tien ricos depósitos de fosfatu que precisamente s'atopen percima y per debaxo d'esta formación d'esquistos. En 2003, la esplotación de los depósitos de fosfatu supunxeron 2 /3 de los ingresos del distritu. Evidentemente, la esplotación de los fosfatos pon en riesgu'l xacimientu fosilíferu. Xenérense tensiones ente caltenimientu y desenvolvimientu económicu que s'espera que puedan resolvese con un fayadizu equilibriu ente dambes.[3]

Amás de Anomalocaris, Opabinia, Hallucigenia, y otres munches especies, bien conocíes yá pol esquistu de Burgess, los esquistos de Maotianshan inclúin siquier cuatro posibles tipos de cordaos, de los cualos paecen pexes auténticos: Haikouella, Haikouichthys, Yunnanozoon y Myllokunmingia. Tamién esiste una gran cantidá d'organismos como trilobites, braquiópodos, o esponxes.

En febreru de 2011, la revista Nature reporta l'afayu nestos esquistos d'una nueva especie d'estraordinariu interés: tratar de Diania cactiformis, un lobópodo que podría contener les claves del orixe de los artrópodos, que l'actualidá constitúin el taxón más diversu del planeta.[4]

Los esquistos de Maotianshan dieron clares evidencies d'una esplosión cámbrica cola apaición d'un gran númberu d'estructures corporales bien distintes nun espaciu de tiempu ablucantemente curtiu.[3]

La fauna de Chengjiang ye básicamente bentónica. Caltuviéronse pocos animales que vivíen en niveles cimeros al fondu marín, seique porque pudieron escapar a les periódiques nubes qu'aniciaben corrientes enfollagaes que se supón que soterraron los especímenes que quedaron fosilizaos. Munchos d'ellos fueron abasnaos por estes corrientes, como asocedió con numberoses esponxes y viérbenes, ente qu'otros permanecieron fixos nel llugar nel que vivieren, como asocede colos braquiópodos.

De les más de 100 especies d'organismos describiéronse equí, aproximao'l 65% son artrópodos. Ente ellos, abonda un pequeñu bivalvu conocíu como Bradoriids, con exoesqueleto flexible. Ente los pocos artrópodos (el 3%) de Chengjiang con exoesqueletos o cascos duros atópense los trilobites. Sicasí, la mayoría de los artrópodos del Cambrianu tempranu teníen exoesqueletos relativamente flexibles, non mineralizados, similares a los de los inseutos d'anguaño. Los órganos dixestivos llenos de fango de dellos artrópodos indiquen que la so alimentación consistía en deglutir fango pa dixerir los nutrientes que s'atopaben nel mesmu, como asocedía con Fuxianhuia protensa. Otros, como l'enorme Anomalocaris saron yeren depredadores activos que nadaben llibremente.

Los escasos artrópodos de cascu duru, los trilobites tán representaos por Eoredlichia, Kauyangia y Yunnanaocephalus. Atopáronse exemplares de toos estos xéneros con buelgues de pates, antenes, y otros detalles.

Les esponxes o Porifera son el segundu grupu más diversu dempués de los artrópodos, siendo Desmospongea (esponxes tubulares) el tipu dominante. Dellos exemplos son Leptomitus. Leptomitella y Choialla. Tamién hai hexactinélidas (esponxes de cristal), anque son muncho más rares. Haliochondrites y Quadrolaminella son exemplos d'esti tipu.

Los viérbenes tán representaos por numberosos exemplares na biota de Chengjiang. El xéneru Cricocosmia, que tien una llarga probóscide armada con escayos, tiende a adscribirse al phylum Nematomorpha. Tamién hai científicos qu'encaxen esti xéneru ente los Priapulida, y entá otros colos Paleoscolcidos, lo qu'indica que la sistemática de los componentes d'esta fauna ta entá nuna etapa bien preliminar.

Otros exemplos son Maotianshania y Paleoscolex. Los Priapulida, que yeren un componente común de les faunes del Cambrianu marín del mundu. Tán representaos equí por Paleopriapulites, Acosmia, Paraselkirkia, ente otros.

Recreación de Myllokummingia, el vertebráu más antiguu que se conoz, topáu ye los Esquistos de Maotianshan.

El phylum Chordata ye que al que pertenecen tolos vertebraos. Na biota de Chengjiang atópense interesantes exemplos se d'ellos. De fechu son los vertebraos más antiguos conocíos nel mundu. D'ellos, el más famosu ye Myllokummingia, afayáu en 1999. Conócense unos 500 exemplares. La mayoría amuesen paquetes musculares en V o en forma de W, sí como l'aleta dorsal. Nel estremu anteroventral del tueru hai un conxuntu de seis o siete branquies plumoses que contienen filamentos branquiales. Toes estes carauterístiques estremen a esti taxón como un vertebráu con probables afinidaes coles llamprees d'anguaño.

Conócense tamién dellos taxones enigmáticos. Por casu, Allonia, que ye un chancelloriideo que s'interpretó primeramente como una esponxa, anque pa otros investigadores tien afinidá colos tunicados y p'otros colos halkeriidos. Batofasciculus, con forma globular con una punta, constitúi un verdaderu misteriu. Dinomiscus paezse enforma a un típicu crinoideo, pero la mayoría d'investigadores nun tán seguros de la so posición taxonómica. Eldonia da llugar a una nueva Clase: Eldonoidea. Trátase d'un xéneru que se ve con frecuencia na biota, dacuando acomuñáu a diverses especies. Primeramente describióse como un nuevu xéneru, pero pasó a adscribirse a esti xéneru yá conocíu de los esquistos de Burgess. La so forma medusoide suxuri Eldonia foi peláxica, pero otros investigadores abogaron por una esistencia totalmente distintes: un organismu bentónicu, xuntáu al fondu, pol que se movía pasivamente.

Dalgunos de los miembros más inusuales de la fauna son los Lobopodianos, que se conocieron xeneralmente como "viérbenes de terciopelu". Los sos cuerpos vermiformes tienen apéndices, d'ende l'otru nome común de "viérbenes con pates". La mayoría de los lobopodianos fósiles marinos son del Cambrianu. Siete xéneros provienen del Cambrianu de la provincia de Yunnan, lo que fai d'ella ye la fonte más rica d'estes rares criatures. Son Luolishania, Paucipodia, Cardiodictyon, Hallucigenia (tamién conocíu nel xacimientu de Burgess), Microdictyon y Onychodictyon, a los qu'en 2011 añader un nuevu xéneru, Diania.

Llista de xéneros topaos nos esquistos de Maotianshan[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Zhang, Xingliang; Wei Liu, Yuanlong Zhao (2008). «Cambrian Burgess Shale-type Lagerstätten in South China: Distribution and significance». Gondwana Research 14 (1-2):  páxs. 255–262. doi:10.1016/j.gr.2007.06.008. http://spamsights.org/cambrian/science_papers/Lagerstatten%20Distribution%202008.pdf. (- n'inglés)
  2. Rozanov, A. Yu.; Maoyan Zhu, K. L. Pak and P. Yu. Parkhaev (2008). «The 2nd Sinón-Russian Symposium on the Lower Cambrian Subdivision». Paleontological Journal 42 (4):  páxs. 441–446. doi:10.1134/S0031030108040151. http://www.springerlink.com/content/l70876jn8q5412k0.  - (n'inglés)
  3. 3,0 3,1 http://www.fossilmall.com/Science/Sites/Chengjiang/Chengjiang.htm
  4. Liu, J. et al.(2011). «An armoured Cambrian lobopodian from China with arthropod-like appendages». Nature, 470: 526–530 - (n'inglés)

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Hou, Xian-Guang; Aldridge, Richard J., Bengstrom, Jan; Siveter, David J.;Feng, Xiang-Hong 2004; The Cambrian Fossils of Chengjang, China, Blackwell Science Ltd, 233 pp. (- n'inglés)
  • Shu, D-G; Luo, H-L; Conway Morris, S.; Zhang X-L; Hu, S-X; Chen, L.;Han, J.; Zhu, M.;Li, Y; Chen, L-Z 1999, Lower Cambrian Vertebrates from South China, Nature 402 pp 42–46. (- n'inglés)
  • Shu, D. G., Morris, S. C., Han, J., Chen, L., Zhang, X. L., Zhang, Z. F., et al. (2001). Primitive deuterostomes from the Chengjiang Lagerstatte (Lower Cambrian, China). Nature, 414(6862), 419-424. (- n'inglés)
  • Shu, D., Morris, S. C., Zhang, Z. F., Liu, J. N., Han, J., Chen, L., et al. (2003). A new species of yunnanozoan with implications for deuterostome evolution. Science, 299(5611), 1380-1384. (- n'inglés)
  • Shu, D. G., Morris, S. C., Han, J., Zhang, Z. F., & Liu, J. N. (2004). Ancestral echinoderms from the Chengjiang deposits of China. Nature, 430(6998), 422-428. (- n'inglés)
  • Shu, D. G., Morris, S. C., Han, J., Li, Y., Zhang, X. L., Hua, H., et al. (2006). Lower Cambrian vendobionts from China and early diploblast evolution. Science, 312(5774), 731-734. (- n'inglés)
  • Waloszek, D., & Maas, A. (2005). The evolutionary history of crustacean segmentation: a fossil-based perspective. Evol Dev, 7(6), 515-527. (- n'inglés)
  • Xian-guang, H., Aldridge, R. J., Siveter, D. J., & Xiang-hong, F. (2002). New evidence on the anatomy and phylogeny of the earliest vertebrates. Proc Biol Sci, 269(1503), 1865-1869. (- n'inglés)
  • Zhang, X.; Han J.; Zhang Z.; Liu H.; and Shu D. (2003) Reconsideration of the supposed naraoiid bárabu from the Early Cambrian Chngjiang Lagerstätte, South China. Palaeontology 46(3):447-66. (- n'inglés)
  • Zhang, X. G., & Hou, X. G. (2004). Evidence for a single medien fin-fold and tail in the Lower Cambrian vertebrate, Haikouichthys ercaicunensis. J Evol Biol, 17(5), 1162-1166. (- n'inglés)