Nature

De Wikipedia
Nature
País Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Idioma Inglés
Categoría Ciencies naturales
Desendolcu
Editor Philip Campbell
Publicador Nature Publishing Group
Circulación
Frecuencia Selmanal
ISSN ISSN 0028-0836 1476-4687, 0028-0836
[editar datos en Wikidata]

Nature ye una de les más prestixoses revistes científiques a nivel mundial,[1] que foi fundada por Joseph Norman Lockyer. El so primer númberu foi publicáu'l 4 de payares de 1869.[2] En 2007 foi gallardoniada col Premiu Príncipe d'Asturies de Comunicación y Humanidaes, xunto cola revista Science, «pol so llabor mientres más d'un sieglu impulsando y espublizando les grandes conquistes científiques de la Humanidá averando d'esta miente la ciencia a la vida.».[3]

Publicación[editar | editar la fonte]

Portada de la primer edición (1869).

Con una periodicidad selmanal, la revista ye publicada en Reinu Xuníu pola compañía Nature Publishing Group, subsidiaria de Macmillan Publishers, propiedá del Grupu Editorial Holtzbrinck (dueños del selmanariu Die Zeit). Nature tien oficines en Londres, Nueva York, San Francisco, Washington D. C., Tokiu, París, Múnich y Basingstoke, y dispón de corresponsales propios na mayoría de los países industrializaos. La editorial publica tamién delles revistes especializaes sol nome de Nature como Nature Neuroscience, Nature Methods y Nature Structural and Molecular Biology ente otros títulos.

Impacto[editar | editar la fonte]

La revista ye lleida por científicos ya investigadores de tol mundu siendo la mayor parte de los artículos esposiciones de trabayos d'investigación bien téunicos. Sicasí tamién inclúi editoriales y noticies científiques de calter xeneral según artículos sobre política científica en distintos países, crítiques de llibros téunicos y de divulgación y artículos sobre la historia y el futuru de delles disciplines científiques. Según los Journal Citation Reports, la revista tien un factor d'impautu de 41,456.[4]

Pa la mayoría de los científicos publicar en Nature constitúi una marca de prestíu. La revista refuga en redol al 95% de los artículos que-y son unviaos pa la revisión por pares.[5] Los artículos publicaos apaecen n'ocasiones reseñaos pola prensa xeneral y considérase que s'atopen nel frente de la investigación científica. Dellos artículos famosos publicaos por Nature fueron:

En 2007, esta revista, xunto con Science, foi gallardoniada col Premiu Príncipe d'Asturies de Comunicación y Humanidaes.Los artículos publicaos en Nature someter a un rigorosu sistema d'arbitraxe por espertos internacionales en cada área de la conocencia.

Artículos revesosos[editar | editar la fonte]

La revista pide la so opinión sobre los artículos unviaos. En casos dudosos dalgunos de los esperimentos son repitíos por otros científicos confidencialmente antes de la publicación. Los editores de la revista realicen tamién una importante peñerada determinando si l'artículu ye o non d'interés xeneral y si ta o non ente les temes d'interés científicu superior. A pesar de toos estos filtros dalgunos artículos publicaos pola revista constituyeron famosos escándalos al demostrase la falsedá de los resultaos presentaes. Tales fueron los casos de la memoria de l'agua o la fusión fría.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Nature Impact Factor. «Factor d'impautu». Consultáu'l 20 de mayu de 2015.
  2. Nature, 1869. 1 (1). «Primer númberu». Consultáu'l 20 de mayu de 2015.
  3. El País. «Les revistes científiques 'Science' y 'Nature' llogren el Premiu Principe d'Asturies de Comunicación y Humanidaes». Consultáu'l 20 de mayu de 2015.
  4. 2014 Journal Citation Reports, Science Edition (Thomson Reuters, 2015)
  5. Espardimientu científicu. «Nature». Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015. Consultáu'l 20 de mayu de 2015.
  6. Nature. «A Structure for Deoxyribose Nucleic Acid». Consultáu'l 20 de mayu de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]