Reinu de Macedonia

De Wikipedia
Reinu de Macedonia
(de 808 edC a 167 edC)
estáu desapaecíu
Alministración
Capital Vergina (es) Traducir
Pella
Forma de gobiernu Oligarquía
Monarquía
Llingües oficiales Antiguu idioma macedoniu
griegu antiguu
Relixón oficial relixón na Antigua Grecia
Xeografía
Llendaba con Tracia y Iliria (es) Traducir
Demografía
Economía
Moneda tetradracma (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Macedonia (griegu: Μακεδονία) ye una rexón histórica allugada nos Balcanes y que se formaba dende antiguu pola xunión de las actuales Épiru, Tesalia y Tracia colo que güei conocemos como la Macedonia histórica, esto ye: la Macedonia griega -con capital en Tesalónica-, la provincia búlgara de Blagoevgrad (Pirin-Macedonia), l'estáu de Macedonia del Norte y delles comarques d'Albania oriental.

Cultura[editar | editar la fonte]

La filiación cultural de los macedonios nun paez tar clara, por embargu sí paez claro que la so llingua yera indoeuropea pero abondo estremada de la griega quienes nun consideraban a Macedonia parte del so enxame cultura como lo amuesen los comentarios d'historiadores como Tucídides o'l nome de bárbaros -estranxeros- que los griegos de la dómina daben a los macedonios; y, si qu'asina, la historia del antiguu reinu de Macedonia ta enllazada cola de Grecia y Anatolia. Según estudios arqueolóxicos en 700 e.C. un pueblu nomáu mcedoniu emigró pal este dende la so tierra natal a la vera del ríu Aliacmón, espardiéndose hasta la península Calcídica.

L'imperiu de Grecu Macedonia[editar | editar la fonte]

Macedonia algamó una posición hexemónica dientro Grecia pente'l reináu de Filipu II (359-336 e.C.). Alexandru Magnu, fíu de Filipu ya escolín del filósofu Aristóteles, llevó los exércitos macedonios hasta'l norte d'África, Arabia, Mesopotamia y la India. Abriéndose con ellos la dómina conocida como helenismu. Llevantáu nun curtiu periodu de 11 años, l'imperiu macedoniu helenizó l'Oriente. Alexandru Magnu fundó una gran cantidá de ciudaes nes tierres conquistaes, ente elles Alexandría, n'Exiptu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]