Diferencies ente revisiones de «Torre de Belém»

Coordenaes: 38°41′29″N 9°12′57″W / 38.6914°N 9.2158°O / 38.6914; -9.2158
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: componse => compónse
gallery added
Llinia 21: Llinia 21:


La nave del baluarte poligonal, ventilada per un claustru pequeñu, tien dieciséis abertures pa [[Cañonera (fortificación)|cañoneres]] de [[tiru rasante.]] El [[terremplén]], guarníu por [[Almena|almenes]], constitúi una segunda llinia de fueu, tando alcontráu nel Santuariu de [[La Nuesa Señora del Bon Sucesu]], patrona del llugar, tamién conocida como la ''Virgem do Restelo''.
La nave del baluarte poligonal, ventilada per un claustru pequeñu, tien dieciséis abertures pa [[Cañonera (fortificación)|cañoneres]] de [[tiru rasante.]] El [[terremplén]], guarníu por [[Almena|almenes]], constitúi una segunda llinia de fueu, tando alcontráu nel Santuariu de [[La Nuesa Señora del Bon Sucesu]], patrona del llugar, tamién conocida como la ''Virgem do Restelo''.

<br><gallery class=center caption="Torre de Belém">
Belem-Torre-02-1983-gje.jpg
Belem-Torre-20-2011-gje.jpg
Belem-Torre-28-2011-gje.jpg
Belem-Torre-18-2011-gje.jpg
Belem-Torre-30-2011-gje.jpg
</gallery>


== Referencies ==
== Referencies ==

Revisión a fecha de 13:15 13 mar 2021

Torre de Belém
 Patrimoniu de la Humanidá UNESCO
Torre de Belém (pt)
fuerte (es) Traducir, torre fortificada (es) Traducir, patrimoniu cultural y atraición turística
Llocalización
PaísBandera de Portugal Portugal
Distritu portugués Distritu de Lisboa
Gran ciudá Lisboa
Freguesia Belém
Masa d'agua Océanu Atlánticu y Tajo
Coordenaes 38°41′29″N 9°12′57″W / 38.6914°N 9.2158°O / 38.6914; -9.2158
Torre de Belém alcuéntrase en Portugal
Torre de Belém
Torre de Belém
Torre de Belém (Portugal)
Historia y usu
Apertura1515
Usu faru
Arquiteutura
Arquiteutu/a Francisco de Arruda
Estilu Manuelino (es) Traducir
Altor 35 m
Superficie 0,09 ha
Patrimoniu de la Humanidá
Referencia 263bis-002
Rexón Europa y América del Norte
Inscripción )
Visitantes añales 377 780
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Torre de Belén o torre de Belém, ye una torre asitiada na ciudá de Lisboa (Portugal), fecha por Francisco de Arruda y constitúi un de los exemplos más representativos de l'arquiteutura manuelina. Nel pasáu foi un centru de recaldación d'impuestos pa poder entrar na ciudá.

La so construcción foi empecipiada en 1514, sol reináu de Manuel I de Portugal (1495-1521), teniendo como arquiteutu a Francisco d'Arruda. Les sos obres quedaron al cargu de Diogo Boitaca, que, na dómina, tamién dirixía les yá adelantraes obres del vecín Cenobiu de los Xerónimos de Belém. Les obres remataron en 1520.

Asítiase na desaguada del ríu Tajo, nel barriu de Santa Maria de Belém d'esta ciudá al suroeste de Lisboa. Xuntu col Cenobiu de los Xerónimos, la Torre de Belém foi declarada  Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco en 1983[1]

Carauterístiques

El monumentu tien influencies islámiques y orientales, qu'estremen el estilu manuelín y marca'l fin de la tradición medieval de les torres de l'homenaxe, formando un de los primeros baluartes p'artillería en Portugal.

Parte de la so guapura mora na so decoración esterior, afatada con cuerdes esculpíes en piedra, galeríes abiertes, torres de vixilancia n'estilu mozárabe y almenes en forma d'escudos decoraes con esferes armilares, la cruz de la Orde de Cristu y elementos naturalistes, como un rinoceronte, faciendo referencia a los descubrimientos en ultramar. L'interior góticu, alcontráu baxu'l pisu inferior, sirvió como armería y prisión y ye mui austeru.

La so estructura compónse de dos elementos principales: la torre y el baluarte. Nos ángulos del pisu inferior de la torre y del baluarte, sobresalen garites cilíndriques coronaes por cúpules con forma de gayos de naranxa, ricamente decoraes en  piedra llabrada.

La torre cuadrangular, de tradición medieval, álzase cincu pisos percima del baluarte, de la forma:

  • Primer pisu - Sala del Gobernador.
  • Segundu pisu - Sala de los Reis, con techu elípticu y chimenea decorada con semiesferas.
  • Tercer pisu - Sala d'Audiencies
  • Cuartu pisu - Capiella
  • Quintu pisu - Terraza de la torre

La nave del baluarte poligonal, ventilada per un claustru pequeñu, tien dieciséis abertures pa cañoneres de tiru rasante. El terremplén, guarníu por almenes, constitúi una segunda llinia de fueu, tando alcontráu nel Santuariu de La Nuesa Señora del Bon Sucesu, patrona del llugar, tamién conocida como la Virgem do Restelo.


Referencies

  1. «Monastery of the Hieronymites and Tower of Belém in Lisbon» (inglés). UNESCO Culture Sector. Consultáu'l 11 de marzu de 2015.