Batalla de Tanga

Coordenaes: 5°04′S 39°06′E / 5.07°S 39.1°E / -5.07; 39.1
De Wikipedia
Batalla de Tanga
Parte de Primer Guerra Mundial
Fecha 3 payares 1914 → 5 payares 1914
Llugar Tanga, África Oriental Alemana
Coordenaes 5°04′S 39°06′E / 5.07°S 39.1°E / -5.07; 39.1
Resultáu Victoria alemana
Belixerantes
Imperiu alemán Reinu Xuníu
Comandantes
Paul von Lettow-Vorbeck Arthur Aitken
Fuercies en combate
1100 askaris 8000 reservistas indios
Baxes
81 mancaos
61 muertos
487 mancaos
360 muertos
[editar datos en Wikidata]
Postal de Tanga (1914).

La batalla de Tanga, llibrada ente los exércitos coloniales de Gran Bretaña y Alemaña, foi'l mayor enfrentamientu de la Primer Guerra Mundial que se desenvolvió en suelu africanu. L'oxetivu fallíu de los británicos yera la ocupación del África Oriental Alemana.

Los mandos británicos decidieron atacar la ciudá de Tanga como primer pasu pa la conquista de la colonia por aciu un ataque anfibiu. La plaza, asitiada nun pandu a namái 80 km al sur de la frontera col África Oriental Británica yera'l puertu alemán más importante de la zona y el final del importante ferrocarril de Usambara. El primer plan d'ataque británicu consistía nel bombardéu del puertu per parte de barcos de guerra, pero esta idea abandonar tres roblase un alcuerdu de non agresión cola población, col enfotu de que podría rindise a la vista de la flota ensin qu'ésta tuviera que disparar una sola vegada (vease "Diplomacia de cañonero").

Tres unos díes d'inactividá llegó a la zona'l cruceru protexíu Plantía:HMS, qu'anunció'l fin unillateral del alcuerdu. La población y les tropes presentes na ciudá, nun principiu formaes por una sola compañía de askaris, preparar pal combate. El comandante de les tropes alemanes n'África Oriental, Paul von Lettow-Vorbeck, dirixó entós la movilización de soldaos dende les rexones circundantes a la ciudá, hasta cuntar con 1100 efectivos colos que llantar cara a los británicos.

Al ver que se producíen maniobres alemanes, pero namái en tierra, el xeneral británicu Arthur Aitken asumió equivocadamente que los alemanes minaren la zona qu'arrodiaba al puertu y decidió non bombardearlo. Nel so llugar, ordenó que la flota colara 3 milles escontra'l sur y desembarcara ellí la fuercia de 8000 reservistas indios colos qu'entamaba tomar la ciudá. La decisión nun pudo ser más errónea, una y bones les tropes indies nun taben entrenaes pa un oxetivu d'esti tipu y el mandu británicu nun disponía d'información sobre la zona de desembarcu al nun haber mandáu esploradores primeramente a la rexón. En pasando la nueche del 3 de payares ellí, Aitken ordenó a les sos tropes que se dirixieren escontra la ciudá a la mañana siguiente. Non pudo esplorase la zona primeramente y les tropes britániques tuvieron que colar direutamente a palpu, lo que facilitó que cayeren nuna emboscada de la guarnición de Tanga, empecipiándose asina la batalla. Al atapecerín, tres delles hores de llucha na selva, los soldaos empezaron a ser atacaos por ensames d'abeyes selvaxes, razón por al cual esti enfrentamientu tamién ye conocíu como "batalla de les abeyes".

A pesar de ser superáu por 8 homes a 1, Paul von Lettow-Vorbeck consiguió caltener a raya les tropes britániques y ordenó un contraataque esitosu, obligándoles a volver a los botes de los que desembarcaren. Na so desordenada fuxida, los soldaos indios abandonaron un gran númberu de fusiles, ametralladores y más de 600 000 bales que fueron prindaos poles tropes alemanes. En llugar de ensañarse col exércitu en retirada, Paul von Lettow-Vorbeck salió al pasu de los soldaos que yá embarcaben so una bandera blanca y solicitó una conversación amistosa con Aitken, a la qu'ésti aportó. Entós intercambiaron opiniones na sablera mientres compartíen una botella de brandy. El comandante alemán tamién ordenó a los médicos del so exércitu qu'atendieren a los soldaos indios mancaos.

Esta fácil victoria pa los alemanes foi la primera que Paul von Lettow-Vorbeck consiguió na Primer Guerra Mundial, na que aportaría a imbatible y convertiríase nun héroe al so regresu a Alemaña. Pa los británicos, Tanga significó la perda del factor sorpresa y l'abandonu de la idea d'ocupar l'África Oriental Alemana per mediu d'una única aición rápida, como yá se punxera en práutica con otres colonies alemanes como Togu, Camerún, Namibia y Nueva Guinea. Siguiría, pos, una llarga guerra de 4 años nel este d'África, na que'l minúsculu exércitu colonial alemán caltuvo en xaque a unes fuercies britániques compuestes por cientos de miles d'homes y que la so resistencia duró dos selmanes más que la del propiu Imperiu alemán n'Europa.




Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]