Equipu oficial

De Wikipedia
Box del equipu Subaru nel mundial de rally. El sofitu y el financiamiento del fabricante ye clave pal llanzamientu del equipu nes competiciones.
Nun se debe confundir con escudería

Un equipu oficial (tamién llamáu constructor) ye un términu utilizáu en deportes de motor pa referise a los equipos que compiten col sofitu d'un fabricante de vehículos. En contraposición atopa'l equipu priváu. D'esta manera, llámase pilotu oficial a aquél que compite nun equipu oficial.

Les marques pueden cuntar con una seición o filial que xestiona l'equipu oficial: ficha a los pilotos y demás integrantes del equipu y encárgase de toa'l llabor que supón competir. N'otros casos, el fabricante delega la xera a una organización estreme, sofitar téunicamente y económicamente, y encárgase direutamente del llabor promocional. Nel primer casu atópense Scuderia Ferrari (Ferrari) y Seat Sport (Seat), ente que nel segundu casu atópense M-Sport (Ford), Prodrive (Subaru) y Ralliart (Mitsubishi). En campeonatos nacionales y locales, el términu aplícase tamién a equipos con sofitu d'empreses importadores y redes de concesionarios.[ensin referencies]

El términu constructor provién de la Fórmula 1, onde los equipos compiten pol Campeonatu de Constructores dende 1958, d'ende'l nome. Esi términu estender a otres competiciones, como'l Campeonatu Mundial de Rally. Anque anguaño un equipu priváu puede puntuar pa esti títulu, al usar el términu constructor xeneralmente fálase d'un equipu oficial.

Anguaño, el términu yá nun s'usa en Fórmula 1, porque cada equipu tien la obligación de fabricar los sos propios automóviles, nin nel Campeonatu FIA GT, porque los equipos oficiales tán prohibíos. Sí ye moneda corriente n'otros certámenes mundiales, como'l Campeonatu Mundial de Rally, el Campeonatu Mundial de Motociclismu, la Copa Intercontinental Le Mans y el Campeonatu Mundial de Turismos.

Denominar amás piloto semioficial, a aquel que compitiendo como priváu facer con un vehículu arrendao y preparao por una marca oficial, y qu'entá cuntando con menos evoluciones y ventayes que los vehículos oficiales, cuenta con más opciones de ganar que cualesquier otru pilotu priváu.

Historia[editar | editar la fonte]

Mini Cooper S, ganador de dellos campeonatos, foi l'emplegáu pol equipu British Motor Corporation, consideráu'l primer equipu oficial de la hestoria.

El primer equipu oficial de la hestoria de los rallies foi'l British Motor Corporation[1][2] xestionáu por Stuart Turner, que consiguió dellos ésitos col Mini Cooper, como les victories nel Rally de Monte Carlo de 1964, 1965 y 1967.[1][2] A él deben los ésitos del Mini y de la profesionalización de los equipos, yá que foi'l primer equipu en desenvolver coches específicos para rally y n'asistir a los sos pilotos con mecánicos especialistes. Turner creó amás la figura de los ouvreurs, que yeren pilotos que pasaben polos tramu del Monte Carlo antes del zarru pa informar depués del estáu de les carreteres.[2]

Profesionalización[editar | editar la fonte]

Los equipos de rally evolucionaron tremendamente gracies a la profesionalización de los equipos oficiales, que pasaron de pequeños equipos amateurs a grandes estructures de más de 200 persones.[3]

Un equipu ta formáu amás de piloto, copilotu y un vehículu, por una llista de persones encabezada por un feje d'equipu y un xefe téunicu. El primeru coordina l'equipu y el segundu xestiona la parte ténica rellacionada colos vehículos de competición.

El xefe d'equipu tien de coordinar el treslláu a cada prueba de los vehículos, furgones, coches d'entrenamientu y de los ouvreurs, camiones de tresporte y trailer motorhome onde se realicen los llabores de rellaciones públiques y onde s'axunta l'equipu.[3]

El xefe téunicu pela so parte tien a los sos órdenes a los inxenieros y mecánicos. Cada vehículu de competición tien asignáu un inxenieru xefe que designa los reglajes conxuntamente col pilotu, un inxenieru electrónicu, un xefe de mecánicos y de cinco a siete mecánicos.[3] Amás l'equipu cunta con inxenieros especialistes nel motor, tresmisiones, direición, etc. y un inxenieru informáticu, esti postreru bien importante, yá que na actualidá los World Rally Car, cunten con múltiples sensores que lleen munchos datos mientres los tramos que depués son analizaos p'ameyorar el rendimientu de vehículos y pilotos.[3] Tamién cunten con un inxenieru de neumáticos a sueldu del provisor col que l'equipu tien un contratu y qu'asesora a los pilotos na so eleición.[3]

Inxenieru de neumáticos

Otru personal col que cunta l'equipu son los ouvreurs, el personal alministrativo, personal de mercadotecnia, prensa y rellaciones públiques, cocineros, conductores pa los furgones y camiones, un médicu, un fisioterapeuta y un responsable de pilotos encargáu de qu'éstos tengan tou lo que precisen.[4] El llabor de los responsables de prensa adquirió gran importancia colos años. Estos faciliten información a la prensa, caltienen la web, lleven l'axenda de los pilotos y les sos entrevistes colos medios.[5] Amás de tol equipu que viaxa, la marca cunta con personal que trabaya pal equipu que coordina tou antes y dempués de cada rally:[5]reserva d'hoteles, aviones, amás de preparar les unviaes afeches a les carauterístiques de cada prueba.[6]

Equipos oficiales del Campeonatu Mundial de Rally[editar | editar la fonte]

Actuales
Anteriores

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 (2008) Scalextric, Campeones de Rally. Vol. II - El Rally de Monte Carlo.. Altaya, páx. 524-528. ISBN 978-84-487-2508-2..
  2. 2,0 2,1 2,2 (2008) Scalextric, Campeones de Rally. Vol. I - La década de 1960. Altaya, páx. 44-48. ISBN 978-84-487-2507-5..
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 «Los equipos de rally», Scalextric, Rally míticos. Vol. I. Altaya, páx. 18. ISBN 84-487-1819-4.
  4. «Los equipos de rally», Scalextric, Rally míticos. Vol. I. Altaya, páx. 20. ISBN 84-487-1819-4.
  5. 5,0 5,1 «Los equipos de rally», Scalextric, Rally míticos. Vol. I. Altaya, páx. 21. ISBN 84-487-1819-4.
  6. «Los equipos de rally», Scalextric, Rally míticos. Vol. I. Altaya, páx. 22. ISBN 84-487-1819-4.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Nota: noticies onde se fala de equipu oficial: