Emomali Rahmon

De Wikipedia
Emomali Rahmon
3. Presidente de Taxiquistán

19 payares 1994 -
Rahmon Nabiyev
Vida
Nacimientu Danghara (es) Traducir5 d'ochobre de 1952[1] (71 años)
Nacionalidá Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Bandera de Taxiquistán Taxiquistán
Residencia Palacio de la Nación (Dusambé) (es) Traducir
Familia
Casáu con Azizmo Asadullayev (es) Traducir
Fíos/es
Familia
Estudios
Estudios Tajik National University (en) Traducir 1982)
Llingües falaes taxiquistanín
rusu
Oficiu políticu
Altor 180 cm
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Flota del Pacífico (es) Traducir
Fuerzas Armadas de Tayikistán (es) Traducir
Graduación able seaman (en) Traducir
xeneral del exércitu
Lluchó en guerra civil tayika (es) Traducir
Creencies
Relixón Sunismu
Partíu políticu Partíu Democráticu Popular de Taxiquistán (dende avientu 1994)
Partido Comunista de Tayikistán (es) Traducir (de 6 payares 1991 a avientu 1994)
Partíu Comunista de la Xunión Soviética (hasta 6 payares 1991)
Partíu Comunista de Taxikistán (hasta 6 payares 1991)
president.tj
Cambiar los datos en Wikidata

Emomali Rahmon (en tayiko: Эмомалии Раҳмон o امامعلی رحمان;[2] Kulob, 5 d'ochobre de 1952) ye un políticu tayiko que sirvió como xefe d'estáu dende 1992 y como presidente de Taxiquistán dende 1994.

Biografía[editar | editar la fonte]

Estrechu collaborador del anterior presidente, Rahmon Nabiyev (1991-1992), desempeñó un papel fundamental na llucha de los comunistes pa espulsar a los rebeldes islamistes y demócrates de Duxambé, capital de Taxiquistán. Dirixó les tropes dende Kulob, llocalidá asitiada al sur de la República, y sofitó la intervención de fuercies militares d'otres antigües repúbliques soviétiques. Cuando Nabíyev foi depuestu polos rebeldes en 1992, resultó abolíu'l réxime presidencial y la presidencia del Sóviet Supremu convertir nel cargu más eleváu del país. Pocos meses dempués de la desapaición de Nabíyev, Rahmon foi escoyíu presidente del Sóviet Supremu.

Unu de los sos principales oxetivos, una vegada nel cargu, foi detener la fuxida de rusos y otros ciudadanos non taxiquistaninos de la República, col fin d'evitar que la so fuxida aniciara'l colapsu de la economía del país. Dempués de reconquistar de Duxambé, Rahmon estimó públicamente al presidente d'Uzbequistán, Islom Karimov, l'ayuda emprestada pa restaurar el réxime. En 1993, allegó a una xunta, que'l so anfitrión foi Karimov, na que los xefes d'Estáu de los cinco antigües repúbliques soviétiques d'Asia Central crearon la Comunidá d'Estaos d'Asia Central. Un añu más tarde, nel mes de payares, y depués d'unes eleiciones con escases garantíes democrátiques, Rajmanov resultó escoyíu presidente de la República. De magar, la so posición viose considerablemente debilitada, debiendo'l so propiu caltenimientu nel poder al sofitu de Rusia. N'avientu de 1996, robló col xefe militar de la oposición fundamentalista islámica, Aid Abdulá Nuri, un protocolu d'alto'l fueu. En mayu de 1997, sufrió un atentáu nel que perecieron dos persones y, pocos meses dempués, llegó a un alcuerdu de paz que dio pasu a la creación d'un gobiernu de coalición con participación islamista. Sicasí, un ataque de guerrilleros islamistes a Duxambé, producíu a finales d'abril de 1998, que remató con un nuevu alto'l fueu a principios del mes siguiente, demostró la fraxilidá de la paz llograda nel país.

El 26 de setiembre de 1999, un referéndum convocáu p'aprobar la nueva Constitución que dexara la reconciliación nacional, sol patrociniu de la Organización de les Naciones Xuníes (ONX), aumentó'l mandatu presidencial de cinco a siete años, ensin derechu a reelección, y la creación de partíos políticos musulmanes. Rahmon llogró poder presentase a los comicios que tuvieron lugar dos meses dempués, yá que la so eleición anterior nun se contabilizó a efeutos d'aplicar la nueva Constitución, y volvió ser escoyíu al llograr casi'l 97% de los votos emitíos.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Enciclopedia Brockhaus. Identificador de Brockhaus Enzyklopädie en línea: rachmon-emomali-imamali. Apaez como: Emomali (Imamali) Rachmon. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. El nome tamién apaez como Emomali Sharipovich Rakhmonov, Imamali Sharipovich Rakhmanov o Imomali Sharipovich Rakhmonov na bibliografía, como treslliteración de les formes ruses (Эмомали Шарипович Рахмонов and Имамали Шарипович Рахманов) del so nome tayiko.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Rahmon Nabiyev
Presidente de Taxiquistán

1992 - Actualidá
Socesor:
-