Edda

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Edda
Edda.jpg
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

Los Edda son colecciones d'hestories rellacionaes cola mitoloxía nórdica.

Conteníu[editar | editar la fonte]

Son partes fragmentaries d'una antigua tradición escáldica de narración oral (anguaño perdida) que foi arrexuntada y escrita por eruditos que caltuvieron una parte d'estes hestories.

Les compilaciones son dos: la Edda prosaica (conocida tamién como Edda menor o Edda de Snorri) y la Edda poética (tamién llamada Edda Mayor o Edda de Saemund). Puramente'l títulu de Edda foi dáu a los recién por Snorri, pero depués aplicáu a la poética.

Na Edda poética arrexuntar poemes bien antiguos, de calter mitolóxicu y heroicu, realizada por un autor anónimu escontra 1250.

La Edda de Snórri foi compuesta por Snorri Sturluson (1179–1241) escontra los años 1220 ó 1225. Nun son poemes sinón que tán en prosa. Y tien munchos encamientos pa poetes, una y bones el poeta guerreru islandés Snorri intentaba, con esa escoyeta en prosa, ayudar a la formación de poetes nel estilu tradicional escáldico, una forma de poesía que data del sieglu IX, bien popular en Islandia.

Esiste un númberu de teoríes referentes al orixe del términu Edda. Una teoría sostien que ye idéntica a la palabra que paez significar 'La gran güela' (vease Ríg). Otra teoría argumenta que Edda significa 'Poética'. Una tercer teoría axusta que significa 'El llibru de Oddi', onde Oddi ye'l llugar en que Snorri Sturluson foi educáu.

La primer traducción de los Eddas al español realizar Ángel de los Ríos en 1856, con ayuda d'una versión francesa. Esisten traducciones recién de Luis Lerate y Enrique Bernárdez.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • VV.AA. (2000). Edda mayor. Madrid: Alianza Editorial. ISBN 9788420644219.
  • VV.AA. (2000). Edda menor. Madrid: Alianza Editorial. ISBN 9788420644202.
  • Los Eddas, traducción del antiguu idioma escandinavu, premiada pol rei de Suecia cola medaya d'oru, y al español, con vista d'otres versiones (Madrid: Imprenta de La Esperanza, 1856)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Edda