Dique

De Wikipedia
Dique
flood defense (en) Traducir, obra de arte (es) Traducir y earthen wall (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Dique en Ainaži (Letonia).

Un dique ye una construcción pa evitar el pasu de l'agua. Puede ser natural o construyíu pol home; de tierra, mampostería de piedra, o formigón; y tanto paralelu como perpendicular al cursu d'un ríu o en cantu del mar.[1]

Diques artificiales[editar | editar la fonte]

Los diques artificiales pueden ser utilizaos para:

  • Prevenir l'hinchente de los campos redoma a los ríos o mares; sicasí tamién s'utilicen pa encajonar el fluxu de los ríos con cuenta de da-yos un fluxu más rápido. Son conocíos como diques de contención.
  • Protexe determinaes árees contra'l embate de les foles.
  • Formen caminos integrando un orde vial.

Diques de contención[editar | editar la fonte]

Estos diques tradicionalmente son construyíos, atropando tierra a la vera del ríu. Ampliu na base y afilaos nel cume, onde se suelen poner bolses de sable.

Nel altiplanu andín, particularmente na rexón peruana, d'antiguo adrados de tierra vexetal, d'unos 30 x 30 cm, con una espesura variable d'unos 15 cm. Estes champas, ensin esaniciar la vexetación asitiábense invertíes, col enfotu de que la vexetación al crecer, sobremanera nos cantos llibres, consolidaríen la estructura. Lamentablemente verificóse que'l procedimientu nun se demostró bien eficiente, y tánse amodo sustituyendo estes estructures de tierra por estructures construyíes téunicamente.

Modernamente los diques de defenses riberanes son construyíos siguiendo los criterios téunicos modernos pa estructures de tierra, y en munchos casos la so estructura ye complexa, entendiendo una parte de soporte, un nucleu impermeable y drenes de pies pa embrivir el riesgu de rotures.

Esisten importantes sistemes modernos de diques a lo llargo de los ríos Mississippi y Sacramento n'EE. XX.; el Po y el Danubiu n'Europa.

Partes d'un dique de contención contra hinchentes[editar | editar la fonte]

La seición tresversal que s'aprecia al llau ye la seición d'un dique de contención en tierra, con nucleu impermeable. Los sos partes son:

  1. Coronamiento
  2. Cantu llibre #

Nivel d'agua de proyeutu # Turria d'agües enriba (nesti casu, considerando que l'agua tiende a infiltrar al traviés del dique, la turria d'agües enriba ye tou aquel que s'atopa al interior del calce del ríu.

  1. Nivel del terrén agües arriba #

Corona # Cuerpu de sofitu, agües enriba. El material utilizáu nesta parte del dique puede ser granular y pocu permeable.

  1. Nucleu impermeable #

Cuerpu de sofitu, agües embaxo. El material tien de ser permeable.

Diques ruempefoles[editar | editar la fonte]

Defensa riberana construyida con champas.

Son estructures artificiales creaes por aciu superposición de capes d'elementos de distintos granulometrías y materiales empuesta a amenorgar la cantidá d'enerxía proveniente del aguaxe qu'entra nun llugar que quier abrigase, por casu un puertu. Contrariamente a los diques de contención, nun tienen una función de torgar la filtración de l'agua.

Esisten distintes tipoloxíes de diques, tamién llamaos espigones:

  • En turria Vertical
  • Flotante
  • etc

Los diques en turria tradicionalmente construyéronse por aciu un nucleu de too unu, enriba del cual se superponen capes d'elementos de tamañu creciente separaos por capes de filtru. Anguaño, los elementos mayores (que conformen los mantos esteriores) son pieces de formigón en masa de distintes formes (cubos, dolos, tetrápodos, etc), que sustitúin a la escollera. Los diques en turria aguanten l'aguaxe provocando'l frayatu del mesmu.

Los diques verticales tán formaos por caxones de formigón armáu que se treslladen llexando al llugar de fondio y fúndense, pa dempués rellenalos con grebos, de forma que constituyan una estructura ríxida. Les ventayes d'esti tipu de diques son que pa una mesma fondura, riquen muncho menos material que los diques ruempefoles, y que pueden prefabricase. Sicasí, presenten delles desventaxes como son que concentren el so pesu nuna superficie menor, y polo tanto riquen un suelu más resistente pal so allugamientu; y que reflexen gran parte del aguaxe qu'incide sobre ellos, aumentando los esfuercios sobre la estructura y enzancando la navegación na redoma del dique vertical. Amás, nun presenten un frayatu gradual como los sos homólogos diques en turria cuesa que provoca que s'hayan de dimensionar pa foles de más altor.

Diques naturales[editar | editar la fonte]

Un dique natural resulta del depósitu de material arrastrao pel ríu nel cantu del mesmu mientres los hinchentes. Esto va causando, progresivamente, la elevación de la ribera.

Tamién se denomina dique una formación xeolóxica natural d'orixe volcánicu (diques ígneos intrusivos).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]