Deporte de combate

De Wikipedia
El boxéu ye un deporte de combate tradicional oc×cidental.

Un deporte de combate ye un deporte competitivu de contautu onde dos contrincantes lluchen unu contra l'otru usando ciertes regles de contautu, coles mires d'asemeyar delles de les téuniques y táctiques de lo que sería un verdaderu combate acuerpo a cuerpu. El boxéu, el yudu, la llucha olimpíca, el taekwondo, el Bjj o jujutsu brasilanu, el kickboxing, les artes marciales mistes, el wushu, el kendo, y la esgrima moderna occidental son exemplos de deportes de combate.

Les téuniques y táctiques usaes nos deportes de combate pueden ser clasificaes en tres categoríes o énfasis : l'usu de golpes, l'empléu de los agarres, o l'usu d'un arma. Delles regles del alcuentru especializar nun área, ente qu'otres dexen la superposición.

Deporte de combate, artes marciales y sistemes de combate[editar | editar la fonte]

La noción de «deporte de combate» ye distintu de la d'arte marcial» y a la de sistema de combate pos, anque pueden coincidir en delles téuniques y táctiques, son totalmente distintes nel so oxetivu.

N'efeutu, un arte marcial ye por definición un arte de la guerra», una disciplina formativa onde anque en teoría toa ye dexáu, busca la formación emocional del individuu, por aciu la práutica de diverses téuniques con potencial pa faer dañu, el so oxetivu ye la neutralización d'un posible enemigu. Exemplos d'estes son: el karate, el kung fu, el Aikido, el Kendo, el Hapkido, etc...

Un sistema de combate tamién se dedica al entrenamientu téunicu pero col oxetivu especifico d'acabar col enemigu. Sicasí por causa de la peligrosidá potencial de les sos téuniques, y la inclusión de les armes de fueu nel so entrenamientu, esti fin ye dexáu a los sistemes de combate propios de les fuercies militares, como'l krav magá, el jukakido, el systema, etc.

En contraste, un deporte de combate de cutiu tien competiciones (d'oposición), y delles normes conductuales y de tiempos, destinaes a garantizar la integridá física de los oponentes; amás, siempres hai un árbitru presente, que puede detener el combate. Anque los deportes de combate alloñar del combate real, el so oxetivu anicia n'enfrentase a un adversariu que tien reacciones imprevisibles dientro d'una redolada segura. Exemplos d'estos son: el boxéu, el taekwondo, el Bjj, el yudu, la llucha olimpica, la esgrima occidental, el wushu, etc...

Estos trés puntos de vista son fundamentalmente distintes, pero históricamente venceyaos. Nos países asiáticos, l'aprendizaxe de les artes marciales clásiques y tradicionales efectuábase antes de l'apaición de les armes de fueu col fin d'enfrentar al enemigu. El cuerpu y la mente del individuu tresformar nuna verdadera arma de guerra, y sirvieron pa oponese en casu d'invasión d'otros países o grupos. Asina, esta visión de les artes marciales sirvía pa defender la vida mientres la dómina feudal. Pero güei día les coses son bien distintes.

Llista de deportes de combate[editar | editar la fonte]

Deportes de combate olímpicos[editar | editar la fonte]

Deportes de combate non olímpicos[editar | editar la fonte]

Deportes de combate antiguos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]