Corteza de quina

De Wikipedia

La corteza de quina, tamién llamada corteza xesuita o corteza peruana, ye'l nome históricu del remediu más celebráu, específicu pa evitar toles formes de la malaria.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

Dio esti nome porque se llogró de la corteza de delles especies del xéneru Cinchona, de la familia Rubiaceae, afayaes n'ocasiones distintes y orixinaria de les rexones orientales de los Andes de Perú, descrites ya introducíes per primer vegada por sacerdotes Xesuites faciendo trabayu misional en Perú. Otros términos que refieren a la preparación y la so fonte son, "árbol Xesuita", "polvu Xesuita" y "Pulvis Patrum". Ye patrimoniu natural y símbolu patriu de Perú, presente na Bandera Oficial del Estáu Peruanu y el so escudu nacional.

Historia[editar | editar la fonte]

Enantes, la corteza, preparada con distintes fórmules, usábase como un sicotrópicu, pero nel sieglu XIX y empiezos del sieglu XX, la collecha natural d'inmenses cantidaes constituyó la base de la producción d'alcaloides de cinchona. Esta industria asocedió principalmente n'Alemaña, y los plantíos holandeses y ingleses de cinchona Xava, Ceylon y la India yeren les principales fontes que suplía la materia primo. El principiu activu básicu, la quinina, sintetízase agora químicamente. El términu quinina vien de ghina o quina-quina, ye'l nome que los indíxenes peruanos dáben-y a la corteza, que significa medicina de medicines o corteza de corteces.

La hestoria de la corteza de cinchona, que data más de 300 años, influyó a la farmacopéa, botánica, medicina, comerciu, química teórica y práutica, y a l'agricultura tropical. Escontra 1650, el médicu Sebastiano Báu declaró: "esta corteza resultó ser más preciosa pa la humanidá que tol oru y plata que los españoles sacaren de Perú. De lo que s'aplica la frase acuñada faen dellos sieglos a nivel mundial "Vale un Perú" como significáu de la so gran riqueza natural y cultural d'esti país, yá que los antiguos peruanos yá utilizaben la quina pa la cura de la malaria o paludismu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]