Cirrosis

De Wikipedia
Cirrosis

Cirrosis liderando un carcinoma hepatocelular (espécime de necropsia)
Clasificación y recursos esternos
CIE-10 K70.3, K71.7, K74, P78.8
CIE-9 571
DiseasesDB 2729
MedlinePlus 000255
MeSH D008103
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]

La cirrosis (del griegu: kirr- κιρρóς, mariellu anaranxao, y -ō-sis, patoloxía), usada equivocadamente en desterciu del términu oficial "cirritis",[¿por quién?] ye una histopatoloxía na que les célules del parénquima d'un órganu internu cualesquier son sustituyíes, al morrer, por un texíu anormal de tipu cicatricial formáu a partir del texíu estromal del propiu órganu.

El términu 'cirrosis' foi acuñáu por René Laënnec en 1805 al estudiar la cirrosis hepática y reparar la presencia de gránulos amarellentaos nel texíu hepático, debíu esto a la presencia de pigmentos biliares. Polo xeneral, el términu 'cirrosis' queda acutáu pa la enfermedá hepática, denominándose la enfermedá pancreática como pancreatitis crónica, ensin dalguna rellación fisiopatogénica cola hepática, salvo'l posible orixe etílicu coincidente de la primera con dellos casos de la postrera. Tienen distintos aspeutos morfolóxicos y histopatológicos, con ciertes analoxíes.

Esencialmente trátase d'una enfermedá dexenerativa acelerada del parénquima hepáticu, que como espresión final de múltiples etioloxíes, traduz una desestructuración del lobulillo hepáticu, por un estáu de rexeneración calteníu, que finalmente nun consigue sostener la funcionalidad del fégadu, al crecer de forma desaveniente hepatocitos qu'ensin los sos fayadizos conductos de drenaxe, y agraváu pola fibrosis intersticial interlobulillar estromal, terminen produciendo insuficiencia hepática progresiva, y cursando por una serie de graos de afectación clínica relativamente correlacionadas coles anomalíes morfolóxiques crecientes que se van produciendo.

Cirrosis de fégadu vistu axialmente con tomografía computada d'abdome.

Causes[editar | editar la fonte]

Les causes más comunes ya importantes son:

  • Etilismo crónicu.
  • Hepatitis cróniques víriques, especialmente la hepatitis C, y en menor midida la hepatitis B, en respuesta a ciertes configuraciones genotípicas del güéspede, con anormal respuesta autoinmune celular como orixe principal de la patoxenia, más que'l mesmu virus en sí.
  • Medicaciones o fármacos de ingesta crónica, que terminen portándose como'l dañu alcohólicu.
  • Obesidá y sobrenutrición.

Amás de la cirrosis hepática, son comunes la cirrosis pancreática, la renal y la biliar.


Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]