Chalecu antibales

De Wikipedia
Un oficial de policía en Londres con un chalecu antibales.
Composición d'un chalecu del Cuerpu de Marines de los Estaos Xuníos.

Un chalecu antibales ye una prinda proteutora qu'absuerbe l'impautu de bales disparaes al torso y esquirlas provenientes d'esplosiones. Los chalecos tán fechos de delles capes de fibres laminadas o de texíu sintético y protexen a la persona que la usa de proyeutiles disparaos por armes de fueu y de l'ametralladora de dellos artefautos esplosivos como granada de mano granaes de mano. Cuando se-y amiesten plaques metáliques o cerámiques a un chalecu antibales, esti tamién puede protexer al usuariu de proyeutiles disparaos por un fusil. En combinación con pieces metáliques o capes de texíos por demás trupos, el chalecu antibales ufierta al usuariu cierta proteición ante un ataque con cuchiellu. Protexen hasta ciertu puntu, pero nun son impenetrables por cuenta de la gran variedá de calibres de les armes de fueu. Los chalecos antibales son utilizaos comúnmente pola policía, guardias de seguridá privada y civiles, ente que los chalecos con componentes reforzaos son llevaos en combate por soldaos de delles naciones, según les unidaes especiales de policía.

Una armadura moderna puede combinar un chalecu antibales con otres prendes proteutores, como un cascu. Los chalecos antibales pa policías y soldaos tamién pueden incluyir proteiciones inguinales, hombreres, pescuezu y defenses llaterales.

Introducción[editar | editar la fonte]

Los chalecos antibales usen capes de fibra resistente pa prindar y deformar la bala, espardiendo la so fuercia sobre una gran superficie del chalecu. El chalecu absuerbe la enerxía del proyeutil deformable, deteniéndolo primero qu'enfuse por completu'l chalecu. Delles capes pueden ser enfusaes pero, mientres la bala se deforma, la enerxía ye absorbida por una superficie cada vez mayor. Anque'l chalecu pueda evitar la penetración de la bala, tanto'l chalecu y la persona que la usa absuerben la enerxía del proyeutil. Entá ensin penetración, les bales de pistola modernes contienen abonda enerxía pa causar un trauma na zona d'impautu. Les especificaciones del chalecu inclúin la resistencia de penetración y la cantidá d'enerxía que llega al cuerpu de la persona. Los chalecos antibales ufierten una pequeña proteición contra cuchiellos, fleches o bales non deformables; la fuercia del impautu d'estos oxetos concentrar nun área relativamente pequeña, polo que puede enfusar les capes del chalecu. Los chalecos pueden incluyir capes de metal (como aceru o titaniu), cerámica o polietileno, qu'aproven proteición extra a les árees vitales. Estes capes adicionales son efeutives contra toles pistoles y contra dalgunos fusiles. Estos agregaos son comunes nos chalecos militares, una y bones los chalecos normales nun son eficaces contra la munición militar. Los guardiacárceles suelen usar chalecos especiales diseñaos específicamente contra cuchiellos y oxetos afilaos, incorporando capes de texíos sintéticos mestos o texíos sintéticos laminados y componentes metálicos.

Historia[editar | editar la fonte]

Edá Moderna[editar | editar la fonte]

En 1538, Francesco Maria della Rovere encargó a Filippo Negroli crear un chalecu a prueba de bales. En 1561, Maximiliano II punxo a prueba la so armadura contra una arma de fueu. Otramiente, en 1590 Sir Henry Lee esperaba que la so armadura Greenwich fora a prueba de bales, anque la so eficacia yera polémica nesos tiempos. A fines de 1500, el términu "a prueba de bales" usar pa designar una armadura na cual podía reparase l'abolladura producida por una bala, que demostraba la so resistencia ante la penetración de proyeutiles.

1800-1930[editar | editar la fonte]

El primer chalecu antibales llivianu, Myunjebaegab, foi inventáu en Joseon, Corea, en 1860 a la temporada de la campaña francesa contra Corea. Heungseon Daewongun ordenó la confección de chalecos antibales pola medría d'amenaces de parte de los exércitos occidentales. Kim Gi-Doo y Gang Yoon afayaron que l'algodón podía protexer contra proyeutiles si yera lo suficientemente trupu, diseñando chalecos compuestos de 30 capes d'algodón. Estos chalecos fueron utilizaos en batalla mientres la espedición de los Estaos Xuníos a Corea, cuando l'Armada de los Estaos Xuníos atacó la islla de Ganghwa en 1871. L'Exércitu de los Estaos Xuníos prindó unu de los chalecos antibales y llevar a los Estaos Xuníos, onde foi guardáu nel Muséu Smithsonian hasta 2007. El chalecu foi devueltu a Corea y ta espuestu al públicu.

El primer emplegu de proteición antibales del cual tiense constancia tuvo llugar en 1879, cuando una banda de prófugos australianos dirixida por Ned Kelly fabricó armadures a partir de chatarra. L'armadura cubría les sos torsos, antebrazos y zanques, incluyendo un cascu. Los traxes artesanales pesaben 44 kg (96 llibres), enzancando los movimientos de los miembros de la banda mientres una redada policial en Glenrowan en 1880. El so emplegu resultó ser inútil, una y bones los traxes nun protexíen les piernes.

A entamos de los años 1880, el doctor George Emery Goodfellow d'Arizona empezó a faer investigaciones con chalecos de seda paecíos a los gambesones medievales, que teníen ente 18 y 30 capes de tela pa protexer al usuariu de les fleches. L'interés del doctor Goodfellow en chalecos antibales de seda aumentó depués de conocer dellos casos onde la tela de seda amenorgó l'impautu de bales nel cuerpu de persones que fueron atacaes con armes de fueu.

Casimir Zeglen(pol.Kazimierz Żegleń),nacíu 4 marzu de 1869 en Kaczanówka k. Tarnopola (Polonia), murio en 1910 roku, basar nos afayos de Goodfellow pa desenvolver un chalecu antibales fechu de tela de seda a fines del sieglu XIX, que podía detener les bales relativamente lentes disparaes por pistoles qu'emplegaben cartuchos con pólvora negra. Estos chalecos costaben 800 USD cada unu en 1914, una pequeña fortuna entós daquella. El 28 de xunu de 1914, l'Archiduque Francisco Fernando, herederu del trueno Austro-Húngaru, llevaba un chalecu antibales de seda cuando foi atacáu por un pistoleru. Como'l disparu impactó-y nel pescuezu, el chalecu nun lu protexó. Un chalecu similar, fabricáu por Jan Szczepanik en 1901, salvó la vida d'Alfonsu XIII cuando un asesín disparólu.

Mientres la Primer Guerra Mundial, Estaos Xuníos desenvolvió dellos tipos de blindaxe corporal, incluyendo'l Brewster Body Shield n'aceru al cromu-níquel, que taba compuestu por un petu y un cascu que podíen aguantar les bales d'ametralladora Lewis (con una velocidá de 820 m/s (2700 pies/segundu)), pero pesaba 18 kg (40 llibres) y enzancaba el movimientu del soldáu. Tamién se diseñó un chalecu compuestu por escama d'aceru sobrepuestes y fites a un forru de cueru; este pesaba 5 kg (11 llibres), diba pegáu al cuerpu y yera consideráu más alcontradizu.

A finales de la década de 1920 y empiezos de la década de 1930, los pistoleros de les bandes criminales qu'operaben nos Estaos Xuníos empezaron a usar chalecos antibales menos costosos, fechos de tela y rellenos d'algodón. Estos primeros chalecos podíen absorber l'impautu de bales de pistola tales como .22 Long Rifle, .25 ACP, .32 S&W, .32 S&W Llargu, .380 ACP y .45 ACP, que van a velocidaes mayores a 300 m/s (1000 pies/segundu). Pa faer frente a estos chalecos, los axentes del FBI empezaron a emplegar el nuevu y más potente cartuchu .38 Super y más tarde, el .357 Magnum.

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Mientres les primeres etapes de la Segunda Guerra Mundial, los Estaos Xuníos diseñaron armadures pa los infanteristas, pero la mayoría de los modelos yeren demasiáu pesaos y llindaben el movimientu en combate, amás de ser incompatibles colos pertrechos esistentes. Les fuercies armaes derivaron los sos esfuercios en desenvolver chaquetes flak pa les tripulaciones de bombarderos. Estes chaquetes taben feches de tela de nylon con plaques d'aceru nel so interior y yeren capaces de detener les esquirlas de los proyeutiles antiaéreos, y tamién podíen detener bales de pequeñu calibre a una distancia moderada, pero nun fueren diseñaes pa detener bales d'ametralladora.

L'Exércitu Británicu, según l'Exércitu Canadiense (la 2ª División Canadiense d'Infantería), dotaron a los sos médicos destacaos n'Europa noroccidental con armadures. El Exércitu Imperial Xaponés produció unos cuantos tipos d'armadures pa la infantería mientres la Segunda Guerra Mundial, pero nun tuvieron un emplegu bien estensu. A mediaos de 1944, reiniciar nos Estaos Xuníos el desenvolvimientu d'armadures. Fueron producíos dellos chalecos pa les fuercies armaes estauxunidenses, tales como'l T34, el T39, el T62Y1 y el M12.

El Exércitu Coloráu utilizó dellos tipos d'armadures, inclusive'l SN-42 (Stalynoi Nagrudnik, petu d'aceru en rusu, onde'l númberu indica l'añu en que foi diseñáu). Toos ellos fueron probaos, pero solo'l SN-42 foi producíu. Este consistía en dos planches d'aceru prensadas que protexíen el pechu y el baxu banduyu. El petu tenía una grosez de 2 mm y pesaba 3,5 kg (7,7 llibres). Esta armadura yera suministrada a los SHISBr (inxenieros d'asaltu) y los "Tankodesantniki" (tropes d'asaltu que diben sobre los tanques) de delles brigaes de tanques. L'armadura SN protexía al usuariu de les bales de 9 mm disparaes por un subfusil MP-40 a unos 50 metros, faciéndolo útil en batalles urbanes como la Batalla de Stalingráu. Pero'l pesu del SN facer poco práuticu pa ser emplegáu pola infantería en campu abierto.

Los Estaos Xuníos desenvolvieron un chalecu de Doron, una llámina fecha a base de fibra de vidriu estruyida con resines. Estos chalecos yeren una combinación de telares de nylon que nel so interior sostenian les plaques de fibra de vidriu, fueron emplegaos per primer vegada mientres la Batalla d'Okinawa en 1945 y en batalla demostraron que podíen detener bales de pequeñu calibre y esquirlas de granaes, anque xeneralmente resultaben bien pocu efeutivos en contra de bales d'altu calibre disparaes por fusiles y ametralladores.

1950-1970[editar | editar la fonte]

Mientres la Guerra de Corea fueron producíos dellos chalecos nuevos pa les fuercies armaes estauxunidenses, incluyendo'l M-1951, que taba compuestu por segmentos de plásticu reforzao con fibres o d'aluminiu, entrepolaos nun chalecu de nylon. Estos chalecos representaben "una gran meyora no qu'a pesu respecta", pero nun yeren eficaces en detener bales y esquirlas, a pesar qu'oficialmente yeren capaces de detener bales de pistola Tokarev de 7,62 mm disparaes a espetaperru. Desenvueltos por Natick Laboratories ya introducíos en 1967, los portaplacas T65-2 fueron los primeros chalecos diseñaos pa llevar plaques cerámiques dures, faciéndolos capaces de detener bales de fusil cubique 7,62 mm. Estos "Chicken Plates" fabricar con carburu de boro, carburu de siliciu o óxidu d'aluminiu. Fueron suministraos a les tripulaciones d'aeronaves que volaben a baxa altitú, como'l UH-1 y el UC-123 mientres la Guerra de Vietnam.

En 1969 fundóse la American Body Armor, qu'empezó a producir una combinación patentada de nylon acolcháu con múltiples planches d'aceru. Esti tipu d'armadura foi vendíu a les axencies policiales estauxunidenses por Smith & Wesson so la marca "Barrier Vest". El chalecu Barrier foi'l primer chalecu policial llargamente utilizáu mientres operaciones d'altu riesgu.

A mediaos de la década de 1970, DuPont introduz la fibra sintética Kevlar, que yera texida y aplicada en capes. El Kevlar foi darréu incluyíu nun programa d'evaluación del National Institute of Justice, que buscaba armadures llixeres y de fácil ocultamiento pa un grupu de prueba compuestu por axentes de policía, coles mesmes que buscaba determinar si yera posible que lo usaren a diariu. Lester Shubin, un alministrador de programes del NIJ, condució esti estudiu de factibilidad con unes cuantes grandes axencies policiales escoyíes, determinando que los chalecos de Kevlar pueden ser utilizaos diariamente polos policías, salvando asina vides.

En 1975, Richard A. Armellino, fundador de American Body Armor, promocionó un chalecu fechu totalmente de Kevlar llamáu K-15, que taba compuestu por 15 capes de Kevlar y qu'incluyía una placa d'aceru balístico "Shok Plate" de 5" x 8" asitiada verticalmente sobre'l corazón, recibiendo'l US Patent #3,971,072 por esta innovación. "Plaques de trauma" de similar tamañu y allugamientu entá s'empleguen güei nos paneles balísticos frontales de la mayoría de los chalecos ocultables, amenorgando'l trauma por impautu y aumentando la proteición contra bales nel centru-masa de la zona corazón/esternón.

En 1976, Richard Davis, fundador de Second Chance Body Armor, diseñó'l primer chalecu fechu totalmente de Kevlar por esta empresa, el Model Y. La industria de los chalecos antibales llixeros y ocultables empezara, y esta nueva forma de proteición diaria pal modernu axente de policía foi rápido adoptada. Pa mediaos y fines de los 80, un permediu de 1/3 a 1/2 de los axentes de policía que patrullaben vistíen diariamente chalecos ocultables. Pa 2006, fueren documentaes más de 2000 "salvaciones" debíu al emplegu de chalecos policiales, validando l'ésitu y l'eficacia de les armadures llixeres y ocultables como pieza estándar del equipu policial d'usu diariu.

1990-2017[editar | editar la fonte]

Pastor alemán con chalecu antibales mientres entrenamientu militar n'Afganistán.

Les armadures blandes de Kevlar tienen les sos llimitaciones, porque si "esquirlas grandes o bales d'alta velocidá impacten el chalecu, la enerxía d'estos puede causar un severu trauma por impautu" n'árees vitales específiques. El Ranger Body Armor foi desenvueltu pa les Fuercies Armaes estauxunidenses en 1991. A pesar de ser la segunda armadura militar estauxunidense moderna capaz de detener bales de fusil y coles mesmes ser lo suficientemente llixera pa los infantes en combate, inda tien defectos: "ye más pesada que l'armadura antiesquirlas PASGT (Personal Armor System for Ground Troops; sistema d'armadura personal pa tropes terrestres, n'inglés) emplegada pola infantería regular y... nun tener el mesmu grau de proteición balística alredor del pescuezu y costazos". El formatu del Ranger Body Armor (y armadures más recién suministraes a les unidaes especiales estauxunidenses) resalten el dilema ente proteición y movilidá que les modernes armadures tienen de faer frente en cada unidá de les fuercies armaes.

Les más recién armadures suministraes a un gran númberu de tropes estauxunidenses inclúin el Interceptor Body Armor, el Improved Outer Vest del Exércitu Estauxunidense y el más avanzáu Modular Tactical Vest del Cuerpu de Marines. Toos estos sistemes tán diseñaos col chalecu como proteición contra esquirlas y bales de pistola. Plaques de cerámica dura, como'l Small Arms Protective Insert emplegaes col Interceptor Body Armor, protexen órganos vitales d'amenaces mayores. Estes amenaces son les bales de fusil d'alta velocidá y antiblindaje. Chalecos similares fueron adoptaos por exércitos modernos de tol mundu.

Dende la década de 1970, diverses fibres nueves y métodos de construcción pa texíos antibales fueron desenvueltos paralelamente col Kevlar filáu, tales como'l Dyneema de DSM, los GoldFlex y Spectra de Honeywell, el Twaron de Teijin Twaron, el Dragón Skin de Pinnacle Armor y el Zylon de Toyobo (agora controversial, yá que nuevos estudios demuestren que se degrada rápido, dexando a los usuarios con menor proteición que la esperada). Estos nuevos testiles son espublizaos como más llixeros, delgaos y resistentes que'l Kevlar, anque son muncho más costosos. Les Fuercies Armaes estauxunidenses desenvolvieron armadures pa los Perru de trabayu perros de trabayu qu'ayuden a los soldaos d'infantería en combate. Según l'entrenador canín Marín de primera Michael Thomas, los "nuevos chalecos son una meyora" de los anteriores, que solo protexíen contra cuchellaes. Los nuevos chalecos tamién protexen contra bales.

Cola introducción de la teunoloxía Dyneema Force Multiplicador en 2013, la compañía holandesa DSM dio una reblagada alantre nel desenvolvimientu de teles d'altu rendimientu pa chalecos antibales. Los materiales fabricaos cola teunoloxía Dyneema Force Multiplicador como Dyneema SB-115 y Dyneema SB-117 dexen a los fabricantes de chalecos amenorgar el pesu del mesmu nun 25%. Anguaño, la mayoría de los fabricantes usen la teunoloxía Dyneema Force Multiplier pa ufiertar los productos más llixeros.[1]

Estandard NIJ[editar | editar la fonte]

La norma establecida pol NIJ ye llargamente conocida y aceptada poles axencies policiales de tol mundu. Poro, l'estándar NIJ apurre'l nivel de rendimientu pa la mayoría de los chalecos antibales. L'estándar NIJ especifica cuálos son los requisitos mínimos pa blindaxe que fueron probaos baxos los sos protocolos de rendimientu, y evalua y clasifica los distintos tipos de chalecos acordies colos niveles d'amenaza.[2]

Proteición contra esplosiones[editar | editar la fonte]

Les brigaes antiexplosivos usen grandes armadures diseñaes pa la proteición contra munchos de los efeutos d'un artefautu esplosivu de tamañu moderáu, como les bombes emplegaes nos atentaos terroristes. Estes armadures son básicamente un cascu completu, que de la mesma cubre la cara y pescuezu, ciertu grau de proteición nos xenitales y una armadura bien resistente nel torso. Tamién contién proteición pa la columna, en casu que la esplosión faiga volar al artificieru. La visibilidá y movilidá de la persona qu'usa estos traxes ye bien amenorgada, según el tiempu que pueden trabayar col artefautu esplosivu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «BodyArmorNews.com». Consultáu'l 12 d'agostu de 2017.
  2. «Estándar de Blindaxe NIJ». Consultáu'l 12 de xunu de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]