Cecilia Neville

De Wikipedia
Cecilia Neville
Vida
Nacimientu Castillo de Raby (es) Traducir3 de mayu de 1415
Nacionalidá Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra
Muerte Berkhamsted Castle (en) Traducir31 de mayu de 1495 (80 años)
Sepultura Church of St Mary and All Saints, Fotheringhay (en) Traducir
Familia
Padre Ralph Neville, I conde de Westmorland
Madre Juana Beaufort (1379-1440)
Casada con Ricardo de York [1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu House of Neville (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes inglés
Oficiu aristócratamonxa
Creencies
Orde relixosa Orde de San Benitu
Cambiar los datos en Wikidata

Cecilia Neville (Cecily Neville n'inglés, 3 de mayu de 1415 - 31 de mayu de 1495), esposa de Ricardo de York y madre de los reis Eduardu IV d'Inglaterra y Ricardu III d'Inglaterra.

Oríxenes[editar | editar la fonte]

Cecilia Neville yera fía de Ralph Neville, conde de Westmorland, y de Xuana Beaufort. Los sos güelos maternos fueron Xuan de Gante, I duque de Lancaster y Catalina de Roet-Swynford. Xuan de Gante foi'l tercer fíu d'Eduardu III d'Inglaterra y la so esposa Felipa de Henao.

Duquesa de York[editar | editar la fonte]

A los nueve años el so padre comprometer en matrimoniu con Ricardo Plantagenet, tercer duque de York. Ralph Neville morrió n'ochobre de 1425 y tutelar de Cecilia pasó a la so vilba, Xuana Beaufort. Cecilia y Ricardo casar n'ochobre de 1429.

La so fía Ana nació n'agostu de 1439 en Northamptonshire. Cuando Ricardo convertir en teniente del Rei y gobernador xeneral de Francia en 1441, Cecilia treslladar a Rouen col so maríu. El so fíu Enrique nació en febreru, pero morrió pocu dempués.

El futuru Eduardu IV nació en Rouen el 28 d'abril de 1442 y de momentu foi bautizáu de forma privada nuna pequeña capiya. Más tarde sería acusáu de ilegitimidad pol so primu Ricardo Neville y pol so propiu hermanu Xurde de Clarence, pa intentar derrocalo, pero estes reclamaciones fueron refugaes. Dellos historiadores modernos utilicen la fecha de nacencia d'Eduardo como prueba de la so ilegitimidad: el duque taba ausente nos díes de concepción y llama l'atención el bautizu de forma privada, en comparanza col luxu del bautizu del so hermanu Xurde. Anque ciertos estudiosos sostienen que foi una nacencia prematura nun esisten pruebes al respeutu. Otros historiadores cunten que por cuenta de les aliances militares, el maríu de Cecilia pudo visitala na fecha de la concepción. Comoquier, Ricardo reconoció al neñu como so, lo qu'establez la paternidá llegal.

Margarita d'Anjou nuna semeya de fantasía.

Alredor de 1454, cuando Ricardo empezó a resentise de la influencia d'Edmundo Beaufort, duque de Somerset, Cecilialo defendió ante la reina consorte Margarita d'Anjou. Cuando Enrique VI d'Inglaterra sufrió una crisis nerviosa a finales d'esi añu, Ricardo se autoproclamó Lord Protector.

Dempués del españíu de la Guerra de les Dos Roses, Cecilia permaneció nel Castiellu de Ludlow, mientres el so maríu fuxía a Irlanda y Europa Continental. Coles mesmes, trabayó secretamente a favor de la Casa de York. Cuando'l Parllamentu empezó a aldericar el destín de los York y los sos aliaos, en payares de 1459, Cecilia viaxó a Londres pa defender al so home. Un testigu contemporaneu rellata que consiguió del rei la promesa d'un indultu si'l Duque presentábase ante'l parllamentu n'ocho díes. Ricardo nun llogró llegar a tiempu y les sos tierres fueron confiscadas. Sicasí, Cecilia consiguió una asignación añal de 600 llibres pal so sustentu y el de los sos fíos.

Tres la victoria de York na batalla de Northampton en xunetu de 1460, Cecilia camudar a Londres colos sos fíos. Llevó les armes reales delantre de Ricardo nel desfile triunfal que se celebró en Londres en setiembre. Cuando'l duque de York y los sos herederos fueron reconocíos oficialmente como socesores d'Enrique VI nel Acta d'alcuerdu, Cecilia pasó a ser la futura reina ya inclusive recibió una copia dedicada de les Cróniques Ingleses del escritor John Hardyng.

Na Batalla de Wakefield (30 d'avientu de 1460) la Casa de Lancaster llogró una victoria decisiva. El duque de York, el so segundu fíu, Edmundo, conde de Rutland y l'hermanu de Cecilia, Ricardo Neville, conde de Salisbury, atopar ente les víctimes. Cecilia unvió a los sos dos fíos menores, Xurde y Ricardo, a la corte de Felipe III de Borgoña, quien vio obligáu a aliase colos partidarios de los York.

Madre de dos reis[editar | editar la fonte]

Eduardu IV d'Inglaterra fíu primoxénitu de Cecilia.
Xurde de Clarence tercer fíu varón de Cecilia.
Ricardu III d'Inglaterra, fíu menor de Cecilia.

El mayor de los sos fíos, Eduardo, siguió con ésitu la llucha contra la casa de Lancaster. Cecilia treslladar al Castiellu de Baynard en Londes, que se convirtió na sede de la Casa de York. Cuando Eduardo ganó a la casa de Lancaster, convirtióse de momentu en reina madre.

De primeres del reináu d'Eduardo como Eduardu IV d'Inglaterra, Cecilia foi una fuerte influencia. En 1461 se rediseñó el so escudu d'armes pa incluyir les Armes Reales d'Inglaterra. Tres la so boda con Sabela Woodville, el rei Eduardo construyó nuevos aposentos pa ella y dexó que la so madre permaneciera nos qu'ocupara hasta entós.

En 1469, el so sobrín, el Conde de Warwick, suegru de los sos fíos Xurde y Ricardo, remontar contra Eduardo. Warwick espublizara tamién rumores sobre la ilegitimidad del rei, diciendo que nun yera fíu del duque de York, sinón d'un arqueru llamáu Blaybourne de Rouen,[3] lo que significaría que Xurde yera llexítimamente'l rei. Warwick enantes fadría similares acusaciones contra Margarita d'Anjou. Cecilia nun se pronunció sobre la tema públicamente, a pesar de que l'acusación la desacreditaba direutamente. Cuando esta primer rebelión fracasó, axuntó a los sos dos fíos en Londres por que se reconciliaren, pero la paz nun duró enforma.

Eduardo foi de volao derrocáu por Warwick ente ochobre de 1470 y abril de 1471, periodu mientres el que se restauró a Enrique VI nel tronu. Aparentemente'l conflictu ente Eduardo y el so hermanu Xurde nunca se resolvió y esti postreru foi acusáu de traición y executáu na Torre de Londres el 18 de febreru de 1478.

Eduardu IV morrió de secute el 9 d'abril de 1483, dexando dos fíos varones de 13 y 10 años. El mayor pasó a la historia como Eduardu V. El fíu menor de Cecilia, Ricardo, fuera nomáu lord proteutor por deséu d'Eduardu IV, pero unvió a los dos neños a la Torre de Londres, onde sumieron: entá güei el so destín ye oxetu d'alderique. Una dudosa investigación posterior concluyó que'l matrimoniu ente Eduardu IV y Sabela Woodville fuera nulu, polo que los príncipes de la Torre fueron declaraos illexítimos por un acta parllamentaria, lo que dexó que'l so tíu fora coronáu como Ricardu III d'Inglaterra el 6 de xunetu.

El so reináu, sicasí, foi curtiu: el 22 d'agostu de 1485 morrió na Batalla de Bosworth, na que les sos tropes sufrieron una grave derrota a manes del líder de la casa de Lancaster, Enrique Tudor, que darréu xubió al tronu col nome d'Enrique VII. Aquel día yá morrieren el maríu y los cuatro fíos de Cecilia, anque dos de les sos fíes entá vivíen: Sabela y Margarita.

El 18 de xineru de 1486, Sabela de York, nieta de Cecilia y fía mayor d'Eduardo, casóse con Enrique VII d'Inglaterra. A partir d'entós, Cecilia dedicar a la caridá, ganándose una reputación de muyer piadosa. Morrió'l 31 de mayu de 1495 y foi soterrada xunto al so maríu y el so fíu Edmundo na Ilesia de Fotheringhay.

Tolos monarques ingleses dende Enrique VIII son descendientes de Sabela de York, y poro, de Cecilia Neville.

Descendencia[editar | editar la fonte]

Col so maríu Ricardo de York, Cecilia tuvo 12 fíos:

  1. Ana de York (3 de mayu de 1415Castillo de Raby (es) Traducir – 31 de mayu de 1495Berkhamsted Castle (en) Traducir), esposa de Henry Holland, 3º Duque de Exeter y más tarde de Sir Thomas St. Leger.
  2. Enrique de York (10 de febreru de 1441) morrió a les poques hores de la so nacencia.
  3. Eduardu IV d'Inglaterra (3 de mayu de 1415Castillo de Raby (es) Traducir – 31 de mayu de 1495Berkhamsted Castle (en) Traducir).
  4. Edmundo de York, conde de Rutland (3 de mayu de 1415Castillo de Raby (es) Traducir – 31 de mayu de 1495Berkhamsted Castle (en) Traducir).
  5. Sabela de York (22 d'abril de 1444 - 1503), esposa de Xuan de la Pole, Duque de Suffolk.
  6. Margarita de York (3 de mayu de 1415Castillo de Raby (es) Traducir – 31 de mayu de 1495Berkhamsted Castle (en) Traducir), esposa de Carlos el Temerariu.
  7. Guillermo de York (7 de xunetu de 1447), que morrió na niñez.
  8. Xuan de York (7 de payares de 1448), que morrió na niñez.
  9. Xurde de Clarence (3 de mayu de 1415Castillo de Raby (es) Traducir – 31 de mayu de 1495Berkhamsted Castle (en) Traducir), afogar nel so vinu preferíu.
  10. Tomás de York (1450/1451), que morrió na niñez.
  11. Ricardu III d'Inglaterra (3 de mayu de 1415Castillo de Raby (es) Traducir – 31 de mayu de 1495Berkhamsted Castle (en) Traducir), muertu na batalla de Bosworth.
  12. Úrsula de York (22 de xunetu de 1455), que morrió na niñez.

Na ficción[editar | editar la fonte]

Series de televisión[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Intérprete Direutor
2017 - presente The White Princess Caroline Goodall -
2013 The White Queen Caroline Goodall James Kent

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Afirmao en: Kindred Britain.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. http://www.channel4.com/programmes/britains-real-monarch