Carta de la llingua francesa

De Wikipedia
Infotaula documentCarta de la llingua francesa
Charte de la langue française
Tipu statute of Quebec (en) Traducir
Estáu Canadá
Tema idioma oficial
Creación 26 agostu 1977
Autor 31st Quebec Legislature (en) Traducir
Testu completu francés
francés
inglés
inglés
Cambiar los datos en Wikidata

La Carta de la llingua francesa ye una llei (Llei 101) na que se definen los derechos llingüísticos de tolos ciudadanos de Quebec y declarando oficial l'idioma francés n'agostu de 1977 mientres el mandatu de René Lévesque. La llei surdió 3 años dempués de la Llei sobre l'Idioma Oficial (Llei 22), pasada pol gobiernu anterior en xunetu de 1974. Antes d'esta fecha, Quebec yera la única provincia billingüe (inglés/francés) de Canadá.

Oxetivu[editar | editar la fonte]

Al entamu d'esta Carta axústase que l'Asamblea Nacional de Quebec ta resuelta a faer del idioma francés la llingua del Estáu y de la Llexislación, según la llingua d'enseñanza y de trabayu, de les comunicaciones, del comerciu y de los negocios.

Otramiente, méntase que l'Asamblea Nacional espera algamar esti oxetivu nun ambiente de xusticia y d'apertura, al respective de les instituciones de la comunidá quebequense de fala inglesa, a la que se dexa estudiar na so llingua,[1] y d'otres minoríes étniques, reconociendo la so contribución al desenvolvimientu de Quebec.

A lo último, reconózse-yos a los amerindios y a los Inuit de Quebec, descendientes de los primeros habitantes del país, el derechu de caltener y desenvolver les sos llingües y cultures d'orixe.

Referencies[editar | editar la fonte]