Carta de la llingua francesa

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

La Carta de la llingua francesa ye una llei (Llei 101) na que se definen los derechos llingüísticos de tolos ciudadanos de Quebec y declarando oficial l'idioma francés n'agostu de 1977 mientres el mandatu de René Lévesque. La llei surdió 3 años dempués de la Llei sobre l'Idioma Oficial (Llei 22), pasada pol gobiernu anterior en xunetu de 1974. Antes d'esta fecha, Quebec yera la única provincia billingüe (inglés/francés) de Canadá.

Oxetivu[editar | editar la fonte]

Al entamu d'esta Carta axústase que l'Asamblea Nacional de Quebec ta resuelta a faer del idioma francés la llingua del Estáu y de la Llexislación, según la llingua d'enseñanza y de trabayu, de les comunicaciones, del comerciu y de los negocios.

Otramiente, méntase que l'Asamblea Nacional espera algamar esti oxetivu nun ambiente de xusticia y d'apertura, al respective de les instituciones de la comunidá quebequense de fala inglesa, a la que se dexa estudiar na so llingua,[1] y d'otres minoríes étniques, reconociendo la so contribución al desenvolvimientu de Quebec.

A lo último, reconózse-yos a los amerindios y a los Inuit de Quebec, descendientes de los primeros habitantes del país, el derechu de caltener y desenvolver les sos llingües y cultures d'orixe.

Referencies[editar | editar la fonte]




Carta de la lengua francesa