Calocitta formosa

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Calocitta formosa
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Corvidae
Xéneru: Calocitta
Especie: C. formosa
(Swainson, 1827)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Detalle de la tiesta.
Calocitta formosa.
Calocitta formosa en vuelu.

Calocitta formosa ye una ave paseriforme de la familia Corvidae.

Descripción[editar | editar la fonte]

Ye de color blancu nel banduyu con azul turquesa nel envés, les ales y la cola, con delles llinies negres cerca de la cara. Tien una cola llarga y gradiada, el picu y les pates son negros, la cara, pechu y banduyu son blancos. Lo que más destaca ye la so cresta estravagante de plumes llargues enroscaes escontra alantre o escontra tras.

Nos adultos la frente y les plumes de la cresta pueden variar ente negru y principalmente blancu coles puntes negres. El llombu, la rabadiella y les coberteres supracaudales son azul buxu, y tórnense azul celeste más encendíu na coroniella y les ales y azul cobaltu na cola. Les cuatro timoneres más esternes amuesen la punta blanca ancha. El cantu de la coroniella ye negru, y sigue como una media lluna per darrera de los auriculares hasta la banda del pescuezu. Cunten con una faxa pectoral negra, polo xeneral más angosta, anque en rares ocasiones llega a cubrir la mayor parte del pechu. La cara y el restu de la rexón inferior son blancos; n'ocasiones amuesen un tinte azul nel área malar. El picu y les pates son negres.

Los exemplares xuveniles amuesen la cabeza y la rexón inferior esponxaes y el negru de la cabeza amenorgáu a una media lluna darrera de los auriculares. La banda pectoral ye feble, la cresta ye curtia y percima son más opacos y abuxaos que los adultos.

L'adultu mide y pesa en permediu 46 cm y 205 g respeutivamente.

Alimentación[editar | editar la fonte]

Busca nes bases de les fueyes del bananu ente'l xamasca, marayos colgantes y na foyarasca a la gueta de los inseutos grandes como gates, cucaraches, canesbes d'abeyón, xaronques y llagarteses pequeñes, tamién güevos y los pitucos d'otres aves. Aliméntense tamién de munchos frutos, inclusive los de maíz. Tomen el néctar de les flores grandes de “balsa”.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Los adultos del grupu defenden territorios de 10 a 12 ha mientres tol añu.

Viaxen en bandaes buillicioses y disperses de cinco a diez individuos. Un grupu consiste en femes con unu o dos machos y críes menores de dos años. Los machos dispérsense cuando llogren igual ésitu de forraxéu que los sos padres (ente trelce y dieciocho meses). Les femes quéndense nel grupu mientres tola so vida. Los machos empleguen la estratexa de visitar dellos grupos ya intentar copular coles femes, que son amistoses. Esiste una fema líder nel grupu, que ye asistida poles demás, les que tamién intenten poner güevos. Cuando la fema líder muerre, una de les otres femes del grupu herieda la so posición.

Regularmente vése-yos volando a baxu altor, una darrera d'otra, coles sos llargues coles formando una figura inconfundible.

El vuelu consiste en dellos aletazos fuertes y un entamu coles ales estendíes, tando nel suelu muévese per aciu blincos resortaos.

Emite una diversidá de llamaos fuertes ya impresionantes y la más común ye un aspru y rechinante "uraj"!!! .

Acosen en forma ruidosa al “oropopo” y otros depredadores, inclusive a les persones.

El so principal depredador ye'l Cebus capucinus.

Reproducción[editar | editar la fonte]

El so nial consiste nuna acumuladura avolumada de palinos que sostienen una taza bien terminada de raigaños y frebes como alambres, a un altor de 6 a 30 m nun árbol. Ponen 3 ó 4 güevos nos meses de febreru a xunetu de color gris con fines chiscadures café per toos llaos.

Los adultos críen en forma cooperativa (una pareya reproduzse y otros miembros del grupu asístenlos), Les críes son alimentaes polos adultos por 90 díes. Ye interesante anotar que los grupos faen niales ente seis y siete veces enantes de tener ésitu.

La incubación dura de 16 a 22 díes, y los pitucos permanecen nel nial mientres 20 a 45 díes.

Hábitat[editar | editar la fonte]

Una pareya de Calocitta formosa.

Frecuenten carbes espinosos, los árboles na sabana, arbolíos cercanos a les cases y a lo llargo de cursos d'agua, y montes caducifolios y de galería.

Distribución[editar | editar la fonte]

Alcuéntrase-y dende'l suroeste de Méxicu (de Colima y Puebla escontra'l sur al traviés de Chiapas) hasta'l noroeste de Costa Rica.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]