Monstruu del llagu Ness

De Wikipedia
(Redirixío dende Bisarma del llagu Ness)
Monstruu del llagu Ness
Información
Residencia llagu Ness
[editar datos en Wikidata]

El monstruu del llagu Ness, familiarmente llamáu Nessie,[1] ye'l nome d'una criatura llexendaria que se diz qu'habita nel llagu Ness, un fondu llagu d'agua duce cerca de la ciudá d'Inverness, n'Escocia. Xunto con Pie Grande y el Yeti, Nessie ye quiciabes el «misteriu» más espublizáu de la criptozooloxía.

La mayoría de los científicos y otros espertos afirmen que les pruebes que sofiten la esistencia de Nessie nun son convincentes, y consideren dichos informes fraudes o identificaciones errónees de criatures reales.

Historia de los avistamientos[editar | editar la fonte]

El llagu Ness (n'Escocia), morada de la supuesta monstruu.

Los rumores d'un presuntu gran animal o monstruu que mora nel llagu circularon mientres sieglos dende hai 1.500 años, anque la precisión, credibilidá y veracidá de tales hestories siempres se cuestionó. Munchos habitantes locales argumenten a favor de la so esistencia, sicasí dellos escépticos suxuren qu'estos rumores de Nessie esisten na so gran mayoría pa favorecer a la industria del turismu y al folclor local. La hestoria de los supuestos avistamientos y la creación del mitu de la monstruu del llagu Ness, sería la siguiente:

  • La referencia más antigua conocida sobre una misteriosa criatura presente nel ríu y el llagu Ness, atópase na Vida de San Columba (Vita Columbae, un testu del sieglu VII), onde se describe que nel añu 565 San Columba (521-597) salvaría a daquién que supuestamente taba siendo atacáu por un animal nel llagu. [2][3] Sicasí, munchos críticos cuestionaron la credibilidá d'esta hestoria, pos esiste otra hestoria con carauterístiques fantástiques, onde se diz que Columba mataría a un home selvaxe tan solo col poder de la so propia voz. [4] Igualmente delles persones acomuñaron como primeres referencies, a antigües lleendes locales sobre unos míticos caballos acuáticos llamaos kelpies; que se dicen habitaríen nes fondures d'esti llagu. En dambes referencies destácase qu'a estes criatures nun se-yos atribúin les mesmes carauterístiques anatómiques qu'anguaño son atribuyíes a la monstruu del llagu Ness.
  • La primer descripción moderna asocedió en 1868. Un artículu publicáu esi añu nel Inverness Courier, ye'l primeru en referise sobre rumores alrodiu de la esistencia d'un pexe enorme o otra criatura» na fondura de les agües.
  • En 1930, el periódicu Northern Chronicle publicó una noticia titulada «Una estraña esperiencia nel llagu Ness» na que cuntó la hestoria de dos pescadores que dicíen ver un animal que produció un gran remolín cerca de Tore Point.
  • En 1932, K. MacDonald afirmó que viera a una criatura similar a un cocodrilu remontando'l Llagu Ness.
  • L'artículu definitivu sobre la hipótesis de la monstruu del llagu Ness, foi'l avistamiento que tendría llugar el 2 de mayu de 1933. El periódicu Inverness Courier publicó la noticia d'una pareya local que dixo ver «un enorme animal rodando y fundiéndose na superficie». L'informe de la monstruu» (títulu escoyíu pol editor del Courier) convertir nuna sensación ente los medios. Les editoriales de Londres empezaron a unviar reporteros a Escocia, ya inclusive un circu ufiertaba un pagu de 20 000 llibres esterlines pola captura de la monstruu.
  • Más tarde esi mesmu añu, A. H. Palmer, quien atestiguó un avistamiento de Nessie el 11 d'agostu de 1933, a les 7:00 de la mañana, describió a la criatura como teniendo la so cabeza ―a la que consideró como tando de frente― al ras de l'agua. La so boca, que tenía un anchor d'ente 30 y 45 centímetros (dolce y dieciocho pulgaes), abríase y cerraba; l'abertura máxima de la so boca yera envalorada en cerca de seis pulgaes (15 centímetros). Hasta esti momentu los periódicos falaben a cencielles d'un pexe misteriosu o estraña criatura, y nun se referíen a la criatura como un ser prehistóricu. Siendo descritu per primer vegada como una monstruu prehistórica, por una pareya de turistes (los Spicer), pocu dempués del estrenu de la mundialmente famosa película King Kong, que nesos años somorguió al públicu nuna auténtica «monstruomanía» al traviés de tol mundu.
  • La esmolición moderna pola criatura, yá conocida como una monstruu prehistórica del llagu Ness, foi espertada pola fotografía presuntamente tomada pol ciruxanu R. K. Wilson el 19 d'abril de 1934, que paecía amosar a una enorme criatura de pescuezu llargu que s'asomaba na agua. Décades más tarde, el 12 de marzu de 1994, Marmaduke Wetherell afirmó haber falsificado esa fotografía en siendo emplegáu pol periódicu Daily Mail p'atopar a Nessie; indicando tamién que Wilson nun tomaría la semeya, y que'l so nome foi utilizáu solamente pa da-y más credibilidá a la mesma. Sicasí y a pesar de la confesión, esta semeya yá fuera espublizada per tol mundu como una evidencia absoluta»; lo cual asitió definitivamente na cultura popular, la lleenda de la monstruu del llagu Ness d'Escocia.
  • En 2014, [4] el serviciu mapes d'Apple volvió desamarrar el discutiniu dempués de captar unes imáxenes aérees del Llagu Ness. L'aplicación amosó delles semeyes nes que Andrew Dixon –unu de los observadores que sacó a la lluz les captures– afirma ver nelles a la famosa monstruu qu'habita estes escures agües escoceses. «Atopalo foi un golpe de suerte total. Taba mirando les imáxenes de satélite de la mio ciudá y depués decidí echar una güeyada al Llagu Ness», afirma'l mozu de 26 años. Esti avistamiento pon fin a un periodu de «seca» nel que la monstruu del Llagu Ness había quedáu apostráu al olvidu. 2013 foi'l primeru en 79 años en que nun hubo nengún avisu de avistamiento de «Nessie». Gary Campbell, presidente del Club de Fans Oficial de la Bisarma del Llagu Ness, afirmó que naide dixera ver a la criatura nos postreros 18 meses –daqué que nun asocedía dende 1925–. Campbell, amosóse contentu coles imáxenes captaes por Apple Maps: «Agora que tenemos espíes nel cielu sobre'l Llagu Ness, seique tengamos más visites de «cazadores de Nessie»». Sicasí, demostróse que lo que se creía yera'l halo de Nessy yera realmente'l que dexaba una embarcación de tamañu mediu.

Hipótesis sobre'l so orixe[editar | editar la fonte]

Bisarma del llagu Ness (Pintura) de Heikenwaelder Hugo

Plesiosauriu[editar | editar la fonte]

Modelu de Cryptoclidus que foi utilizáu nel programa Loch Ness monster: the ultimate experiment, na canal Channel Five TV.

La mayoría de les descripciones modernes sobre l'aspeutu de la monstruu indiquen qu'esistiría una criatura que s'asemeyaría a los estinguíos plesiosaurios, unes criatures acuátiques prehistóriques. Asina, la descripción moderna que se-y da de normal sería similar a la que presenten los fósiles de plesiosaurios pertenecientes a la era mesozoica; qu'indiquen qu'esti animal prehistóricu tuvo de ser un animal físicamente enorme, con un pescuezu allargáu, una cabeza pequeña y dos pares d'aletes de propulsión so l'agua. L'aldericada hipótesis de la conexón de plesiosauriu cola monstruu del llagu Ness, fizo que se convirtiera nun asuntu popular nel entamu del campu de la criptozooloxía.

Sicasí, los científicos, ya inclusive anguaño tamién la gran mayoría de los criptozoólogos; suxuren que la hipótesis de que la monstruu del llagu Ness seya un remanente de la especie plesiosauriu, ye daqué que se presenta altamente inverosímil. Ente les razones daes destaquen:

  • Precisaríase tener una colonia de crianza de tales criatures por que pudieren esperimentar una sobrevivencia al llargu plazu, y xunto col fechu de que los plesiosauros precisaben remanecer a la superficie p'alendar, esto daría llugar a avistamientos más frecuentes de los que se sopelexaron anguaño.
  • Munchos biólogos tamién señalen que'l llagu Ness nun ye lo bastante grande o granible pa tener una biomasa que pueda caltener inclusive a una familia pequeña d'estes criatures.
  • Per otra parte, el llagu foi aniciáu como'l resultáu d'una glaciación xeolóxica recién y tuvo n'estáu sólidu y conxeláu mientres la yera del xelu.

Con too y con eso lo anterior, munchos criptozoólogos argumenten que'l llagu Ness ye un llagu con salida al mar mientres cierta dómina del añu y que quiciabes la criatura nun seya nativa del llagu mesmu.

Otru animal[editar | editar la fonte]

Per otra parte, otros avistamientos nun concordar cola descripción del plesiosauro o inclusive con nenguna otra criatura acuática: n'abril de [1923], Alfred Cruickshank afirmó ver una criatura de 3 a 3,5 m de llongura con un llombu narquiáu, similar a un elefante, que cruciaba la carretera frente a él mientres conducía'l so coche. Otros avistamientos reporten criatures más similares a los camellos o caballos.

¿Solo un tracamundiu?[editar | editar la fonte]

Esta hipótesis sobre la naturaleza exacta de los avistamientos de Nessie ye variada: atribúyese-y a la pareidolia, a la identificación errónea de foques o lleones marinos, peces, tueros, o grupos d'animales formando files, o al productu d'un espeyismu o aburuyes de lluz, a efeutos na agua como foles o ondulaciones provocaes por embarcaciones. Esta hipótesis llogra más fuercia, una y bones la mayoría de los rellatos y toles fotografíes que son dudoses y nun se pudieron refugar como falsificaciones, amuesen o indiquen a la criatura dende una gran distancia; lo cual puede alteriar la real interpretación de la figura. Ente les posibles causes d'equivocaes interpretaciones, destaquen:

  • La presencia d'un enorme esturión, que foi atopáu nes corrientes marines cercanes al llagu Ness. Debíu al tamañu del esturión y la so apariencia inusual; estos animales pueden ser fácilmente confundíos como una monstruu por dalguna persona non familiarizada con estos animales.
  • Una hipótesis recién que postula que la monstruu» ye realmente namás que l'efeutu de burbuyes causada por actividá volcánica no fondero del llagu. Esti argumentu posterior ta basáu en menor grau con una correllación ente'l movimientu teutónicu y los avistamientos reportaos.
  • Un científicu escocés llanzó la más recién hipótesis sobre la posible esistencia de la monstruu del llagu Ness». Sostién que les vistes que se fotografiaron en más d'una oportunidá, pudieron ser elefantes de circu que visitaben la zona de Inverness nos años trenta. Vistu según el dibuxu qu'acompañó a la presentación de les sos resultaos, la trompa y la gorrumba del elefante corresponderíen a eses imáxenes del pasáu que dieron vida a la lleenda de la monstruu.
  • Sicasí, como cualquier mitu contemporaneu o antiguu, la esistencia de Nessie se contrapone cola simple lóxica. Por que pueda sobrevivir una especie nun ambiente de dimensiones finitas como un llagu, precísase un númberu mínimu d'individuos pa reproducise y caltener la especie. Nel llagu Ness, nun hai abondu alimentu pa caltener los 10 o 15 animales d'eses dimensiones necesarios. Más entá, como tou animal, los «Nessies» tienen de crecer y morrer. Ensin importar el so númberu, los cadabres tienen d'apaecer tarde o aína na vera, anque seya un solu güesu. Recordemos que dellos dinosaurios fueron identificaos solo por un fragmentu oseu pequeñu. Nengún restu orgánicu apaeció, nada que refundie un ADN desconocíu. Recordemos que criatures n'ambientes entá más remotos qu'un llagu (como'l fondu oceánicu) dieron pruebes de la so esistencia por aciu los sos restos, conocíu ye'l casu del calamar xigante.

Esiste una gran especie de tiburón n'agües del Atlánticu Norte llamáu tiburón boreal o de Groenlandia, que foi reparáu na mariña d'Escocia, pudiendo entrar nel llagu, y cuando remanez parcialmente de l'agua, tien un llombu carauterísticu que puede ser confundida, amás de tener grandes dientes.

Presuntes pruebes[editar | editar la fonte]

Dalgunos argumenten que la hestoria de los avistamientos de la monstruu» nel llagu son evidencia circunstancial qu'afirma la esistencia d'esta criatura, inclusive munchos señalaron qu'esisten pruebes que sofiten la esistencia de la Bisarma del llagu Ness; sicasí col pasu del tiempu estes pruebes fueron refugaes. Exemplu d'ello foi:

La fotografía llograda por Wetherell[editar | editar la fonte]

L'afamada fotografía d'esta criatura llograda por Wetherell y que mientres enforma tiempu consideróse como la prueba de la Bisarma del llagu Ness; foi confirmada como un engañu poles confesiones de Chris Spurling, xenru de Marmaduke Wetherell, nel so llechu de muerte. Spurling afirmó que felicidá fotografia, que inspiró un gran interés popular pola monstruu, yera en realidá un montaxe de magre pegada a un submarín de xuguete. Wetherell, unu de los grandes cazadores, fuera convencíu falsamente pa buscar a una monstruu imaxinaria pela redolada que resultó ser una chancia de neños, lo que provocó que fuera fechu risión públicamente por Daily Mail, el diariu que lu emplegó. Poro, Marmaduke Wetherell realizó una chancia pa tomar vengación, y trabayó nesta con Chris Spurling (el so xenru según mentar) quien yera un especialista na escultura, Ian Marmaduke (el so fíu) quien mercó'l material pal Nessie falsu, Maurice Chambers (un axente de seguros) quien llamaría a Robert Wilson (un ciruxanu) por que publicara les fotografíes.

Delles persones inda creen que les fotografíes son reales, argumentando'l fechu d'amosase dos fotografies que representen dos poses llixeramente distintos. Los defensores, ente ellos persones dedicaes al analís de fotografíes, indiquen qu'esti fechu ye válidu pa dicir que Nessie esiste y que puede ser qu'esista más d'un plesiosauriu.

La fotografía llograda por Robert Rines[editar | editar la fonte]

En 1972, un grupu encabezáu pol abogáu estauxunidense Robert Rines llogró delles fotografíes subacuátiques. Una d'elles yera una vaga imaxe, quiciabes d'una aleta romboidal (otros argumentaron que l'oxetu podría ser un grupu de burbuyes d'aire o una aleta de dalgún pexe). Con base nesta fotografía, Sir Peter Scott, unu de los naturalistes más conocíos de Gran Bretaña, anunció en 1975 que'l nome científicu de la monstruu sería d'equí p'arriba Nessiteras rhombopteryx (de la griega 'monstruu de Ness con aleta de forma diamantada').

Esto dexaría que Nessie fuera amestáu a un rexistru británicu de la fauna oficialmente protexida' (pero comparando [1]). Puede notase, polos periódicos de Londres, que col nome Nessiteras rhombopteryx puede crease un anagrama de monster hoax by Sir Peter S (monstruu de chancia de Sir Peter Scott.).

Les fotografíes subacuátiques fueron llograes esaminando curioso les fondures del llagu col radar, sobre'l cursu de dellos díes, en busca d'actividá subacuática inusual. Una cámara fotográfica subacuática con una lluz d'alta potencia asitiada (necesaria pa enfusar la famosa escuridá del llagu Ness) foi montada pa rexistrar imáxenes debaxo de la superficie. En delles de les fotografíes resultantes, de pésima calidá, los autores indiquen la esistencia d'un animal que s'asemeyaría a un plesiosauriu en delles posiciones. Tamién se llograron dellos acercamientos de lo que se suxure que ye l'aleta en forma de diamante, en distintes posiciones, lo qu'indicaría movimientu. Sicasí, la comunidá científica ya inclusive munchos criptozoólogos refugaron estes pruebes, yá que se conoz que toes estes fotografíes fueron modificaes por ordenador, y nun correspuenden a les orixinales. Exemplu d'ello presentaríase na fotografía que se conoz popularmente como la imaxe d'una aleta. Nesta fotografía la imaxe ta xirada en comparanza cola orixinal, y amás foi llograda por aciu retoques que se fixeron por ordenador pa suxurir la forma deseyada. La fotografía orixinal, al ser reparada, solo amuesa lo que paecen ser sedimentos del fondu del llagu.

La monstruu del llagu Ness y la cultura llocal[editar | editar la fonte]

Si la criatura estraña vive realmente nel llagu, la monstruu del llagu Ness tien cierta significación pa la economía llocal. Docenes de hoteles, operadores de tours en bote y comerciantes de caxigalines rellacionaes al fenómenu deben la parte del so sustentu a esta monstruu, anque la xente tamién visita'l llagu por munches otres razones distintes a la de ver a la monstruu. Poro, ye probable que la lleenda perdure enforma tiempu.

La monstruu del llagu Ness ye bien conocíu na cultura popular del Reinu Xuníu y Escocia.

Una hestoria del personaxe británicu El Santu, titulada The Convenient Monster, yera protagonizada pola monstruu del llagu Ness. La hestoria apaeció na coleición de 1962 Trust the Saint y foi incluyida na publicación The Fantastic Saint (1982). L'episodiu foi emitíu per televisión el 4 de payares de 1966, na quinta temporada na BBC, protagonizada por Roger Moore.

La serie de televisión The Simpsons inclúi nun episodiu (#224, Monty Can't Buy Me Love) a la monstruu del llagu Ness, nel que'l Sr. Burns unvia a Homer, al conserxe Willy y al profesor Frink a Escocia pa prindar la criatura. Dempués d'un intentu fallíu d'atopar a la monstruu, el Sr. Burns ordena drenar el llagu y atopen a la monstruu pa llevalo de regresu a Springfield. Dempués de revelar una lliberación desastroso y evocador del polveru de King Kong, el Sr. Burns da-y un nuevu trabayu a Nessie dientro d'un casinu, cosa que fadia y fadia un pocu a los escoceses como insultu al so centru turísticu.

Nel videoxuegu Super Mario 64 hai un nivel nel qu'atopamos a una monstruu marítima (qu'ayuda a Mario) llamáu Dorrie. Esta monstruu ye una referencia a Nessie y el llagu nel que vive al llagu Ness.

La serie de televisión Scooby Doo incluyó a una película llamada Scooby Doo y la monstruu del llagu Ness. Nesta, el grupu dirixir a Escocia a solucionar el misteriu de la monstruu del llagu Ness. Resultó que la monstruu yera tan solo una máquina, anque se fai alusión a la esistencia de la monstruu real na conclusión.

Na serie animada de Disney Gargoyles - Héroes mitolóxicos, nel capítulu 39 tituláu «Bisarmes» (perteneciente a la segunda temporada), los protagonistes principales (Goliat, Eliza, Ángela y Bronx) n'unu de los sos viaxes alredor del mundu lleguen al famosu llagu Ness. Ellí atópense non con unu sinón con una familia compuesta de tres criatures. Les gárgoles batallan con un científicu malváu. Esti quier prindar pa esperimentar con elles y nel procesu d'este les gárgoles y les monstruos del llagu Ness fáense amigos.

Na serie Dinoplatívolos Terry, l'arqueopterix atopar nel llagu Ness cola monstruu que resulta ser un plesiosauriu fema.

Na miniserie británica de Invasión Xurásica ye mentáu como un animal primitivu que crució un portal espaciu-temporal (llamaos "anomalíes" na serie) y que lo crució delles vegaes.

Nel xuegu Tomb Raider - The Lost Artifact, Lara Croft viaxa a Escocia a atopar la perdida mano de Rathmore. Una vegada ende atopa nes catacumbes del castiellu de Willard a la monstruu del llagu Ness. Nel xuegu hai dos versiones de Nessie, yá que dientro de la so versión robótica pueden vese unos planos onde tien forma d'un plesiosauriu, ente que la Nessie que ve Lara, la verdadera Nessie tien forma de culiebra marina.

The Loch Ness Monster foi'l nome usáu pol difuntu lluchador Giant Haystacks mientres la so curtia carrera nos Estaos Xuníos.

La película The Water Horse: Legend of the Deep, basada nel llibru del escritor inglés Dick King-Smith, trata sobre l'amistá ente un neñu y la presunta criatura del llagu Ness mientres la Segunda Guerra Mundial.

Nel anime Dino Rei (Kodai Ōja Kyōryū Kingu), creáu por Sega en collaboración con Sunrise y dristribuido en Llatinoamérica por Jetix, falar de que tienen de dir a atrapar un dinosauriu nel llagu Ness pero resulta ser un Amargasaurus, a pesar de qu'a la fin se ve una escena en qu'apaez Nessie y ruempe el bote del Equipu Alfa col aguaxe.

Nel capítulu «La monstruu del llagu ñarices», de la serie Phineas y Ferb de Disney, los neños conocen a una criatura nel llagu que'l so nome ye Nossie, refiriéndose al llagu Ness y a Nessie respeutivamente.

Na película de 2007 Futurama: Bender's Big Score (El gran golpe de Bender), apaez la monstruu del llagu Ness que resulta ser un tueru con un mazcaritu.

En dellos programes d'investigación pertenicientes a Discovery Channel o History Channel, amuésense segmentos nos cualos investígase a Nessie y al llagu Ness como MonsterQuest o Extranormal.

En Phoenix Wright: Ace Attorney, el cuartu casu del xuegu desenvolver nel llagu Gourd, onde supuestamente se columbró una monstruu al cual llamaron Gourdy, en referencia a la Bisarma del Llagu Ness, que tamién ye mentáu en dichu xuegu.

Nel cine[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. El nome foi-y dau alredor del añu 1940. Vease Campbell, Elizabeth Montgomery & David Solomon, The Search for Morag (Tom Stacey 1972) ISBN 0-85468-093-4, page 28 gives an-t-Seileag, an-Niseag, a-Mhorag for the monsters of Lochs Shiel, Ness and Morag, adding that they are feminine diminutives
  2. J. A Carruth Loch Ness and its Monster, (1951) Abbey Press, Fort Augustus, cited by Tim Dinsdale (1961) Loch Ness Monster ppp 33–35
  3. Adomnán, p. 176 (II:27).
  4. R. Binns The Loch Ness Mystery Solved, páxs. 52–57

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Binns, Ronald; Bell, R. J. (1984) The Loch Ness mystery solved. Londres: Star Books. ISBN 0-352-31487-7.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]