Batalla de Dresde

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Batalla de Dresde
Parte de Guerres Napoleóniques
Schlacht von Dresden.jpg
Fecha 26 y 27 d'agostu de 1813
Llugar Dresde, Alemaña
Resultáu Victoria francesa
Belixerantes
Bandera de Francia I Imperiu francés Sesta Coalición:
Bandera de Imperiu austriacu Imperiu austriacu
Bandera de Rusia Imperiu rusu
Flag of the Kingdom of Prussia (1803-1892).svg Reinu de Prusia
Comandantes
Napoleón Bonaparte
Saint-Cyr
Vandamme
Schwartzenberg
Francisco I d'Austria
Alejandro I de Rusia
Federico Guillermu III de Prusia
Fuercies en combate
135 000 214 000
Baxes
cerca de 10 000 más de 38 000
[editar datos en Wikidata]

Plantía:Campaña Sesta Coalición

La batalla de Dresde desenvolvióse los díes 26 y 27 d'agostu de 1813 y tuvo como resultáu la victoria francesa sol mandu direutu de Napoleón Bonaparte en contra de les fuercies de la Sesta Coalición conformada por Austria, Rusia y Prusia sol mandu del mariscal de campu Carlos Felipe de Schwarzenberg. Comoquier, la victoria napoleónica nun foi completada na so totalidá. Nun se llevó a cabu una persecución sustancial dempués de la batalla, y les fuercies restantes arrodiaron a los franceses y obligar a rindise na batalla de Kulm.

Preludiu[editar | editar la fonte]

El 16 d'agostu, Napoleón unvió les fuercies del mariscal Saint-Cyr pa fortalecer y caltener Dresde col fin de bloquiar los movimientos de los aliaos y sirvir de base pa les sos propies maniobres. Entamó atacar contra les llinies internes de los sos enemigos y ganalos con lentitú, primero que ellos pudieren tremar la so propia fuercia. Napoleón tenía cerca de 300 000 homes contra les fuercies enemigues que sumaben más de 450 000. Pero la coalición evitó la batalla direuta contra'l mesmu Napoleón, dedicándose sicasí a atacar a los sos comandantes subordinaos, tal como s'alcordara nel Plan Trachenburg. El 23 d'agostu, na batalla de Grossbeeren, al sur de Berlín, l'acabante coronar príncipe Carlos de Suecia (qu'enantes fuera mariscal de Napoleón) ganó al so antiguu collaciu Nicolas Charles Oudinot. Y el 26 d'agostu, el mariscal prusianu von Blücher ganó a les fuercies del mariscal Etienne-Jacques-Joseph MacDonald na batalla de Katzbach.

Batalla[editar | editar la fonte]

Nel mesmu día de Katzbach, el mariscal Schwarzenberg, con más de 200 000 homes del exércitu austriacu de Bohemia (y acompañáu por el mesmu emperador austriacu, el zar rusu y el rei prusianu) atacaron a les fuercies de Saint-Cyr. Pero Napoleón llegó rápida y inesperadamente con refuerzos pa repeler l'ataque. Devasaos nuna escala de 2 a 1, Napoleón atacó a otru día (27 d'agostu), principalmente pol lladral esquierdu de los aliaos, y llogró una impresionante victoria táctica. Depués, de secute, tuvo que retirase del campu de batalla (dalgunos especulen que foi por cuenta de un ataque de epilepsia) y el nun realizar la persecución pa concretar la so victoria dexó a Schwarzenberg retirase y escapar de la emboscada. La Coalición perdió cerca de 38 000 homes y los franceses cerca de 10 000.

Epílogu[editar | editar la fonte]

El xeneral Vandamme, actuando motu proprio y ensin el consentimientu de Saint-Cyr o de los otros mariscales, escorrió a les fuercies de Schwarzenberg que s'atopaben en retirada, como'l creía qu'el so emperador deseyara. Esto dio pie a la batalla de Kulm realizada trés díes depués.

Respectu al emperador Napoleón, dalgunos de los sos oficiales decatar de que «sufría un violentu cólicu, que proviniera de l'agua frío, a la cual tuvo espuestu mientres tola batalla del día 27».[1]

Referencies[editar | editar la fonte]






Batalla de Dresde