Asociación de Tenistes Profesionales

De Wikipedia
Asociación de Tenistes Profesionales
organización deportiva
Llocalización
Sede Londres
Direición Reinu Xuníu
Historia
Fundación1972
Participación empresarial
Propietariu de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Asociación de Tenistes Profesionales (ATP) foi creada en 1972 col enfotu de protexer y velar polos intereses de toos aqulos xugadores masculinos de tenis. Un añu dempués, les muyeres formalizaron l'Asociación de Tenis Femenín col mesmu propósitu.

Dende 1990, la ATP entamó'l circuitu principal de tenis masculín a nivel mundial, sustituyendo al Grand Prix y el World Championship Tennis. Primeramente denominábase ATP Tour, hasta que nel añu 2009 pasó a nomase ATP World Tour.

La sede central de la ATP allúgase en Londres, Gran Bretaña; la división americana asítiase en Ponte Vedra Beach, Florida; la europea mora en Mónacu, y finalmente aquella dedicada al restu del mundu -incluyendo África, Asia y Oceanía- tien la so base d'operaciones en Sydney, Australia.

Historia[editar | editar la fonte]

Plantía:ATP World Tour Foi inaugurada en 1972 por un grupu de xugadores y la so alministración recayó per primer vegada nes persones de Jack Kramer y Cliff Drysdale. La organización llueu asumió la responsabilidá de crear un ranking oficial de tenistes profesionales, que empezó l'añu siguiente y prosigue nos nuesos díes. Nel periodu entendíu ente 1974 y 1989, del circuitu encargó un subcomité conocíu como Conseyu del Tenis Masculín, integráu por representantes de la Federación Internacional de Tenis, la ATP y diversos direutores de torneos.

Cuando la ATP propunxo y, a lo postrero, consiguió que'l citáu conseyu aprobara la implantación de pruebes antidopaxe, el tenis convertir nel primer deporte a nivel profesional con un programa flexible d'eses carauterístiques.

Pero'l circuitu siguía siendo remanáu por direutores de torneos. La falta d'influyencia de los mesmos xugadores desencadenó un motín en 1988 per parte d'estos, qu'afectó sustancialmente a la estructura del circuitu. Asina, atribuyir al direutor executivu de la ATP, Hamilton Jordan, la yá famosa "Conferencia de Prensa del Aparcamientu", que daría como resultáu'l so propiu circuitu de la ATP. Coles mesmes, esta refundación punxo fin a un polémicu pleitu calteníu con Volvo y Donald Dell.

En 1991, l'asociación tenía yá los sos primeros derechos televisivos colos que retresmitir globalmente diecinueve eventos celebraos en distintos países del mundu. Más tarde, en 1995, daría'l saltu a Internet en forma de web, y roblaría contratos multimillonarios de llarga duración con Mercedes-Benz.

En 2008, ciertos pleitos xurídicos, que básicamente xiraben en redol a los mesmos asuntos, provocaron una nueva reestructuración del circuitu.

Categoríes de torneos[editar | editar la fonte]

La ATP entama cuatro categoríes de torneos: ATP World Tour Masters 1000, ATP World Tour 500, ATP World Tour 250, y ATP Challenger Tour. El ATP World Tour igualmente supervisaba la Copa del Mundu por Equipos que s'apuesta en Düsseldorf en mayu y el Blackrock Tour of Champions de veteranos.

Los torneos de Grand Slam desenvuélvense tamién so supervisión de la ITF, pero d'igual manera son válidos de cara al ranking ATP.

Los xugadores y los equipos de dobles qu'atropen la mayor cantidá de puntos mientres la temporada ganen el derechu a apostar el ATP World Tour Finals, en xurisdicción billateral xunto a la ITF.

De la mesma, los torneos Futures son propiedá de la Federación Internacional de Tenis; les sos resultaos contabilícense dientro del ATP Entry Ranking. Les competiciones Satélite de cuatro selmanes recayen nuevamente na ITF, pero resultaron omitíes nel añu 2007.

La siguiente tabla ufierta detalles estructurales sobre la organización de torneos nel circuitu de tenis profesional (2017):

Categoría del eventu Númberu Dineru en premios (USD) Puntos pal Ranking Institución competente
Grand Slam 4 TBD 2.000
ITF
ATP World Tour Finals 1 7.500.000 1.100-1.500
ATP & ITF
ATP World Tour Masters 1000 9 de 3.748.925 a 5.452.985 1.000
ATP
ATP World Tour 500 13 de 1.333.085 a 2.249.215 500
ATP
ATP World Tour 250 40 de 404.780 a 1.189.605 250
ATP
Copa Davis 1 1.750.000 -
ITF
ATP Challenger Series 178 de 35.000+H a 125.000+H 80 a 125
ATP
Future 534 de 15.000 a 25.000+H 18-35
ITF

Cambeos en 2009 y torneos actuales[editar | editar la fonte]

En 2009 los torneos ATP World Tour fueron clasificaos como ATP World Tour Masters 1000, ATP World Tour 500 y ATP World Tour 250. De forma xeneral, puede considerase que los torneos Tennis Masters Series pasaron a ser los nuevos Masters 1000 y los torneos ATP International Series Gold y ATP International Series pasaron a ser los torneos ATP 500 y ATP 250 respeutivamente.

Los Masters 1000 inclúin en 2016 torneos n'Indian Wells, Miami, Montecarlu, Madrid, Roma, Toronto, Cincinnati, Shanghai y París. El tornéu de final d'añu, el Tour Finals, treslladóse a Londres. Hamburgu foi reemplazáu pol nuevu tornéu sobre tierra batida en Madrid, que combina tornéu d'homes y muyeres. A partir de 2011, Roma y Cincinnati tamién van ser torneos combinaos hombre/mujer. Estableciéronse fuertes sanciones a los meyores xugadores del ranking que nun xueguen los torneos Masters 1000 series, nun siendo que se presenten evidencies médiques qu'asina lo riquir.[1] Los planes pa esaniciar los torneos de Montecarlu y Hamburgu de la categoría Masters Series provocó fuertes discutinios y protestes tantu de xugadores como de los organizadores. Hamburgu y Montecarlu alzaron pleitos contra la ATP,[2] y como concesión decidióse que Montecarlu va permanecer como tornéu de nivel Masters 1000, con más premios en metálicu y 1000 puntos de ranking, pero yá nun va ser más un tornéu de participación obligatoria pa los xugadores de más ranking. De siguío, Montecarlu retiró la so demanda. A Hamburgu caltúvose-y la condición de tornéu de nivel 500 pel branu.[3] Hamburgu nun acepto esta decisión, pero más tarde perdió demandar ante los tribunales.[4]

El nivel 500 inclúi en 2016 los torneos de Rotterdam, Rio de Janeiro, Acapulco, Dubái, Barcelona, Halle, Londres, Hamburgu, Washington, Beixín, Tokiu, Viena y Basilea.

La ATP y la ITF alcordaron que'l Grupu Mundial de la Copa Davis y los playoffs del Grupu Mundial concedan un total d'hasta 500 puntos. Los xugaos van atropar puntos a lo llargo de les 4 rondes y los playoffs, y esto va cuntar como unu de los meyores 4 resultaos de los xugaos nos torneos de nivel 500. Concédense 125 puntos adicionales al xugador que gana los 8 partíos y ganen la Copa Davis. [5]

Per otru llau, el dominiu del website camudó a "www.atpworldtour.com".[6]

Formatu de torneos[editar | editar la fonte]

La gran mayoría de los ATP 250 y 500 tienen 28 ó 32 xugadores nel cuadru principal del tornéu individual. Cuando hai 28 xugadores, los cuatro meyores preclasificados ingresen en segunda ronda (octavos de final). Xeneralmente, la primer ronda xuégase los llunes y martes, la segunda ronda los miércoles y xueves, los cuartos de final el vienres, les semifinales el sábadu, y la final el domingu.

Cuatro ATP 250 y 500 tienen 48 xugadores nel cuadru principal del tornéu individual, nos que los 16 meyores preclasificados ingresen en segunda ronda (16avos de final). Ente 16 y 32 xugadores participen na etapa clasificatoria del tornéu individual. Tolos ATP 250 y 500 tienen 16 pareyes de dobles nel cuadru principal, y contaos casos hai etapa clasificatoria.

Los Masters d'Indian Wells y Miami tienen 96 xugadores nel cuadru principal del tornéu individual, polo que s'apuesten a lo llargo de dos selmanes. Los siguientes Masters tienen 56 xugadores, y el Masters de París tien 48 xugadores. La cantidá de xugadores na etapa clasificatoria va dende 24 hasta 48 xugadores. Los Masters tienen 24 pareyes de dobles nel cuadru principal, salvu Indian Wells y Miami, que tienen 32 pareyes.

Clasificación[editar | editar la fonte]

La ATP publica selmanalmente una clasificación de xugadores profesionales. Definir como "el métodu oxetivu basáu en méritos particulares emplegáu pa determinar l'accesu a torneos tanto individuales como de dobles y pa la nominación de favoritos (cabeces de serie) en cada unu d'ellos, con pequeños cambeos pal World Team Championship, el World Doubles Championship y el ATP World Tour Finals. El periodu que engloba el Entry Ranking ye'l de les postreres 52 selmanes, quitando al ATP World Tour Finals, que dexa de cuntar el llunes siguiente al últimu eventu ATP del añu viniente, y a torneos Future Series, que solo son contabilizaos nel sistema nel segundu llunes tres la selmana a la que correspuenden. Una vegada rexistraos, tolos torneos, cola susodicha salvedá del ATP World Tour Finals, queden fitos nel sistema mientres 52 selmanes ininterrumpíes."

Los tenistes que tuvieron más selmanes como númberu 1 nel ranking ATP individual fueron Roger Federer, Pete Sampras, Ivan Lendl, Jimmy Connors, Novak Djokovic, John McEnroe, Rafael Nadal, Björn Borg, Andre Agassi y Lleyton Hewitt.

Personal[editar | editar la fonte]

El puestu de Direutor Executivu y Presidente de la ATP ta vacante desque Brad Drewett arrenunciara en xineru de 2013 por motivos de salú.[7] Flip Galloway actúa como direutor d'operaciones,[8] Kate Gordon ye la Vicepresidenta Executiva, Marketing y Comunicaciones, André Xibla'l Direutor Executivu de Xugadores y Mark Young como CEO pa les Américas. Laurent Delanney actúa como CEO na división europea.[9]

La Xunta d'Alministración inclúi al presidente, en compañía de los representantes de los torneos: Gavin Forbes, Mark Webster y Charles Smith y a trés representantes de los xugadores de contratu biañal: Giorgio di Palermo na filial europea, David Edges nel ámbitu Internacional y Justin Gimelstob como esponente americanu. Diches figures son dacuando escoyíes pol Conseyu de Xugadores ATP.

El Conseyu de Xugadores ATP, compuestu por dolce miembros, tien la potestá de deliberar y comunicar conseyos o propuestes puramente formales al Gabinete, quien n'última instancia va aceptar o va refugar dichos conseyos según el so xuiciu. El Conseyu componer cuatro tenistes clasificaos ente los primeres 50 del mundu (anguaño y hasta xunu de 2014,[10] Roger Federer, Kevin Anderson, Jarkko Nieminen y Gilles Simon), dos que s'atopen ente los puestos 51 y 200 (Robin Haase y Sergiy Stajovski), dos xugadores de dobles clasificaos ente los 100 primeros del mundu (Mahesh Bhupathi y Eric Butorac), dos representantes llibres que completen la representación de grandes nucleos exentos de voz (James Cerretani y André Sá), un ex xugador (Brian Gottfried) y un entrenador (Claudio Pistolesi).

Amás, hai un Conseyu de Torneos, compuestu por cinco representantes d'Europa (Richard Krajicek, Gerard Tsobanian, Herwig Straka, Thomas Wallen y Mark Webster), cuatro representantes internacionales (Allon Khakshouri, Graham Pearce, Charles Smith y Salah Tahlak) y cuatro d'América (Elaine Bruening, Gavin Forbes, Mark Stenning y Raúl Zurutuza).[11]

Récores y estadístiques de la ATP[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. ATPtennis.com - ATP Unveils New Top Tier Of Events For 2009
  2. https://web.archive.org/web/20080430214946/http://montecarlo.masters-series.com/3/en/news/2007/lawsuit.asp
  3. «Hamburg listed among second-tier events for 2009 season».
  4. «ATP wins crucial anti-trust case». BBC News. 6 d'agostu de 2008. http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/tennis/7515523.stm. Consultáu'l 25 d'abril de 2010. 
  5. ATPtennis.com - ITF and ATP Announce Dates and Ranking Points for Davis Cup by BNP Paribas
  6. New Yera Dawns For ATP World Tour ATP World Tour, 15 December 2008
  7. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes atpworldtour.com
  8. «Historia de la ATP». atpworldtour.com. Consultáu'l 6 de xunu de 2013.
  9. «Alministración». atpworldtour.com. Consultáu'l 6 de xunu de 2013.
  10. «ATP anuncia nuevu Conseyu de Xugadores editorial=atpworldtour.com». Consultáu'l 23 de xunu de 2012.
  11. «Estructura». atpworldtour.com. Consultáu'l 6 de xunu de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]