Arreglos de guerra

De Wikipedia

Les arreglos de guerra son pagos monetarios o n'especie impuestos pol vencedor al vencíu pa cubrir los daños y perxuicios causaos mientres una guerra. Xeneralmente, esti términu fai referencia al trespasu de bienes o de sangre y non a l'anexón de territorios.

Historia[editar | editar la fonte]

Antes de la Primer Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

El tratáu de Frankfurt.

Roma impunxo grandes indemnizaciones a Cartago dempués de la primer y segunda guerres púniques.

Los 'Trataos desiguales' roblaos pola Dinastía Qing en China, Xapón, Corea, Siam, Persia, l'Imperiu otomanu, Afganistán y otros países nel sieglu XIX incluyeron pagos a les potencies occidentales victorioses, principalmente'l Reinu Xuníu, Francia y Rusia, y más tarde a Xapón.

Dempués de la guerra franco-prusiana, según les condiciones del Tratáu de Frankfurt (10 de mayu de 1871), Francia foi obligada a pagar a Alemaña una indemnización de guerra de 5 millardos de francos d'oru en 5 años. Tropes alemanes permanecieron aparcaes en partes de Francia hasta que se realizó l'últimu pagu (setiembre de 1873).

Primer Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

El Tratáu de Brest-Litovsk.

El 27 d'agostu de 1918, cuasi cinco meses dempués de que Rusia saliera del conflictu por aciu la firma del Tratáu de Brest-Litovsk, Alemaña impunxo al gobiernu bolxevique el pagu de seis millardos de marcos en conceutu d'arreglos. Ente agostu y setiembre de dichu añu, primero que rematara la guerra, Rusia pagara n'oru unu 120 millones de rublos, equivalentes a 240 millones de marcos.[1]

El Tratáu de Versalles (1919).

Alemaña aceptó pagar arreglos por 132 millardos de marcos d'oru a la Triple Entente nel Tratáu de Versalles. Bulgaria pagó arreglos de 2,25 millardos de francos d'oru a la Entente, según lo alcordao nel Tratáu de Neuilly-sur-Seine.

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Acta de rindición d'Alemaña dando fin al teatru européu de la Segunda Guerra Mundial.
Acta de rindición xaponesa cola cual púnxose fin a la Segunda Guerra Mundial.

Europa[editar | editar la fonte]

Dempués de la Segunda Guerra Mundial, d'alcuerdu a la Conferencia de Potsdam sostenida ente'l 17 de xunetu y el 2 d'agostu de 1945, Alemaña tuvo que pagar a los Aliaos 20 000 millones de dólares principalmente en maquinaria y fábriques. Los pagos de los arreglos a la Xunión Soviética detener en 1953. D'últimes, d'alcuerdu a la política de desindustrialización d'Alemaña, grandes númberos de fábriques civiles fueron desmantelaes pa ser tresportaes a Francia y al Reinu Xuníu, o a cencielles fueron destruyíes. Esti esmantelamientu detener en 1950.

A la fin, les víctimes de la guerra en munchos países fueron compensaes coles propiedaes de los alemanes que fueron espulsaos dempués de la Segunda Guerra Mundial. Al términu de la guerra, los Estaos Xuníos empezaron de momentu y escorrieron mientres dos años un brengosu programa de recueya de les conocencies teunolóxiques y científicos alemanes según toles patentes n'Alemaña. L'historiador John Gimbel, cita nel so llibru Science Technology and Reparations: Exploitation and Plunder in Postwar Germany, que les "arreglos intelectuales" tomaes polos Estaos Xuníos y el Reinu Xuníu fueron cercanes a los 10.000 millones de dólares.[2] Parte de los arreglos d'Alemaña fueron pagaes en forma de trabayos forzaos. Pel añu de 1947, aproximao 4 millones de prisioneros de guerra y civiles alemanes fueron usaos práuticamente como esclavos (sol títulu rusu de "trabayos d'arreglu de guerra") na Xunión Soviética, Francia, el Reinu Xuníu, Bélxica y Alemaña (col términu estauxunidense de "Unidaes de Serviciu de Trabayos Militares").

D'alcuerdu al Trataos de Paz de París de 1947, Italia aceptó pagar arreglos cercanos a los 125 millones de dólares a Yugoslavia, 105 millones a Grecia, 100 millones a la Xunión Soviética, 25 millones a Etiopía y 5 millones a Albania. Finlandia aceptó pagar arreglos por 300 millones a la Xunión Soviética. Hungría alcordó pagar arreglos por 200 millones de dólares a la Xunión Soviética, 100 millones a Checoslovaquia y Yugoslavia. Rumanía aceptó pagar arreglos por 300 millones de dólares a la Xunión Soviética. Bulgaria alcordó pagar arreglos por 50 millones a Grecia y 25 millones a Yugoslavia. De acuedo a los artículos d'estos trataos, el valor en dólares foi de 35 dólares d'Estaos Xuníos por una toma troy d'oru puru.

Xapón[editar | editar la fonte]

D'alcuerdu al tratáu de paz con Xapón y otros alcuerdos billaterales, Xapón aceptó pagar alredor d'un trillón y 30 millardos de yenes. Alcordóse qu'a los países qu'arrenunciaron a cualquier arreglu per parte de Xapón pagaríase-yos una indemnización per mediu d'alcuerdos billaterales.

El Gobiernu de los Estaos Xuníos esculpar de manera oficial na década de 1980 polos Campos de concentración nos Estaos Xuníos tantu de ciudadanos xaponeses como de ciudadanos estauxunidenses d'ascendencia xaponesa mientres la Segunda Guerra Mundial y pagó arreglos.

Arreglos de guerra recién[editar | editar la fonte]

Pozu petroleru kuwaití amburáu mientres la Guerra del Golfu.

Dempués de la Guerra del Golfu, Iraq aceptó la resolución 687 demitida pol Conseyu de Seguridá de Naciones Xuníes, na que se declaraba qu'Iraq yera financieramente responsable polos daños causaos na so invasión de Kuwait. En 1991 foi establecida la Comisión de Compensación de Naciones Xuníes ("UNCC") y recibiéronse demandes penales por 350 millardos de dólares en reclamos per parte de gobiernos, corporaciones ya individuos. Los fondos d'estos pagos vinieron d'un 30% de les ventes petroleres d'Iraq per mediu del Programa petroleu per comida. Nun s'antemanó que los 350 millardos nun taríen disponibles pa los pagos totales de tolos reclamos d'arreglos, asina que fueron programaos de manera prioritaria nos años que siguieron. La UNCC declaró que los pagos fueron prioritarios nos casos de reclamos de xente "natural" afeutada, per delantre de los reclamos de gobiernos y de persones "llegales", marcando un pasu significante na evolución de les práutiques de reclamos internacionales.

Hubo dellos intentos de codificar los arreglos de guerra tantu nos Estatutos de la Corte Penal Internacional como nos Principios Básicos nel Derechu d'un Remediu y Arreglu pa les Víctimes de les Naciones Xuníes.[3]

Crítiques[editar | editar la fonte]

Históricamente les crítiques principales de los arreglos de guerra fueron:

  • Que solo hai midíes punitives en contra del pueblu del llau perdedor, más qu'en contra de los llaos batallosos, que puede ser el llau que xustamente tendría de faer los arreglos.
  • En munches instancies, el pueblu del gobiernu vencíu que llibró una guerra en realidá tuvo poco o nula participación na decisión de llibrar esa guerra, y polo tanto los arreglos de guerra son impuestes a xente inocente.
  • Que dempués de dellos años de guerra, el pueblu del llau perdedor ye probable que yá tea aprobetáu, y l'imposición de los arreglos de guerra puede llevar a fundir entá más na probeza al pueblu, encendiendo una rensía al llargu plazu en contra del llau victoriosu y faciendo pocu probable la realización de dichos pagos.

John Maynard Keynes afirmó que la influyencia polo xeneral de los arreglos de guerra podríen ser desastroses.

Munchos críticos sostienen la teoría de que los arreglos de guerra fueron una de les causes (magar indireuta, bien decisiva) de los munchos motivos que llevaron a la Segunda Guerra Mundial. Dempués del final de la Primer Guerra Mundial, el Tratáu de Versalles de 1919 impunxo arreglos de guerra bien fuertes sobre Alemaña. Munchos afirmen qu'estos pagos d'arreglos exacerbaron los problemes económicos alemanes, y la hiperinflación resultante arruinó les oportunidaes de recuperación de la República de Weimar y dexó la llegada al poder del Partíu Nazi y d'Adolf Hitler. Otros apunten al fechu de que los arreglos a la fin de la Segunda Guerra Mundial fueron calculaes sobre la base de los daños causaos polos alemanes mientres la Primer Guerra Mundial. Dempués de la Guerra Franco-Prusiana, el monto total de los arreglos foi calculáu con base nun valor fixu. Amás, el monto a la fin de los arreglos de guerra de la Primer Guerra Mundial foi oxetu de recalculos frecuentes, lo cual afaló a Alemaña a apexar tales pagos. Finalmente, toos esos pagos fueron atayaos al llegar Hitler a la Cancillería Alemana.

Esta esperiencia llevó a la solución mentada enantes a la fin de la Segunda Guerra Mundial, onde los países ganadores tomaron maquinaria y bienes que pudieren ser treslladaos dende les naciones vencíes, en cuenta de esixir dineru.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. (1998) Mandred F. Boemeke, Gerald D. Feldman and Elisabeth Glaser: The Treaty of Versailles: a reassessment after 75 years (n'inglés). Washington: The German Historical Institute, páx. 361. ISBN 0-521-62132-1. Consultáu'l 5 d'abril de 2012.
  2. Norman M. Naimark The Russians in Germany ISBN 0-674-78405-7 pg. 206
  3. Basic Principles and Guidelines on the Right to a Remedy and Reparation for Victims of Gross Violations of International Human Rights Law and Serious Violations of International Humanitarian Law.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Wheeler-Bennett, John, The Wreck of Reparations, being the political background of the Lausanne Agreement, 1932", Nueva York, H. Fertig, 1972.
  • Ilaria Bottigliero, "Compensaciones a víctimes de crímenes so les lleis internacionales" Redress for Victims of Crimes under International Law, Martinus Nijhoff Publishers, Haber (2004).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]