Agroecoloxía

De Wikipedia

L'agroecoloxía ye l'aplicación de los conceutos y principios de la ecoloxía al diseñu, desencolcu y xestión de sistemes agrícoles sostenibles.

Bases de creación[editar | editar la fonte]

L'enfoque de la agricultura convencional buscare siempres incrementar la producción de colleches agrícoles ensin considerar les consecuencies posteriores sobre l'ambiente nel que se prautica. Asina ocurre, por exemplu, cola llabranza intensiva del suelu, práutica de monocultivu, usu indiscrimináu de fertilizantes sintéticos, el control químicu de plagues y arvenses, usu intensivu d'agua de pozos profundos pa la agricultura y la manipulación xenética, ente otres práutiques de la agricultura moderna.

Estes son práutiques promovíes y aplicaes baxo l'enfoque de la agricultura nomada convencional. Nun debe descuidase y negar que l'aplicación de les práutiques ya innovaciones teunolóxiques convencionales incremente la producción agrícola, pero tampocu pue negase que la so práutica n'actividaes agrícoles deteriora los recursos naturales en forma considerable y ocasionalmente irreversible.

El deterioru de la cubierta vexetal, la erosión del suelu (eólica, hídrica, de fertilidá), l'incrementu la salinidá de los suelos, disminución considerable de los mantos freáticos, la perda de diversidá agrícola biolóxica y xenética, la resistencia constante de plagues y enfermedaes agrícoles, l'azolve de preses, les inundaciones naturales, la eutrofización de llagos y la contaminación l'aire, son algunes de les múltiples consecuencies de la agricultura basada n'agroquímicos y nel usu de grandes cantidaes d'enerxía.

Fundamentos d'aplicación[editar | editar la fonte]

Ante los múltiples fautores negativos de la agricultura convencional, emerxe la concepción de la agricultura ecolóxica que promueve la producción agrícola onde se apoya na conservación de los recursos naturales elementales de la producción d'alimentos tales como'l suelu agua y biodiversidá. Estes aiciones básense nel respetu a les comunidaes rurales (quienes aporten el material xenéticu de menor contaminación, cuasi puru xenéticamente) y a los principios éticos y humanos na realización d'estes actividaes.

Esta agricultura ecolóxica promete ser altamente productiva y a la so vez sostenible en producción y conservación a llargu plazu cola finalidá de poder solventar l'abastecimientu d'alimentos a una creciente población humana. Pa atender esti retu, actualmente desendólcase la ciencia de la agroecoloxía que defínese como l'aplicación de conceutos y principios ecolóxicos al diseñu y remanamientu d'agroecosistemes sostenibles ya implica la realización de práutiques agrícoles sofitaes nel conocimientu téunicu y científicu de los procesos ecolóxicos, agronómicos, y sociales que ocurren pa la so producción. Nesta perspeutiva, el diseñu y remanamientu d'agroecosistemes sostenibles nun pue nin debe abandonar les práutiques convencionales, sinón que debe considerar les práutiques tradicionales pa xustificar el so sostenimientu. Trátase de diseñar científicamente nueves conceiciones y teunoloxíes agrícoles, sobre la base de los métodos y conocimientos ecolóxicos actuales y los principios tradicionales de conservación de los recursos naturales que munches comunidaes rurales tienen y nes que cubren les sos necesidaes alimentarias ensin requerir grandes insumos esternos nel ciclu productivu.

Polo tanto, la práutica del monocultivu ye anguaño una actividá que xenera daños al ambiente y que n'ocasiones fácense irreversibles, por eso, la promoción d'un modelu agrícola-forestal, -Sistemes Agroforestales-, pue suplir la deficiencia que xeneren les práutiques convencionales d'usu de la tierra, algamando l'armonía ente les práutiques agrícoles, la población y l'ambiente, garantizando asina la sustentabilidá los ecosistemes de nueso.

Los países europeos, siguíos por otros altamente industrializaos tales como EEXX y Australia, son vanguardia n'implementación de principios agroecolóxicos nes sos polítiques de desendolcu agrícola. Ensin embargu, varios países de Llatinoamérica, Asia y África tán poniendo en marcha proyeutos nacionales agrícoles que consideren la curia del mediu ambiente. Resalta el casu de Venezuela, onde la nueva constitución nacional incluyiría nel so artículu númberu 305 el siguiente testu: "L'Estáu promoverá y desendolcará l'agroecoloxía como base estratéxica del desendolcu rural integral, col fin de garantizar la seguridá y la soberanía alimentaries de la población, entendíes como la disponibilidá suficiente y estable d'alimentos nel ámbitu nacional y l'acesu oportunu y permanente a éstos por parte del públicu consumidor.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]