582

De Wikipedia
Añu 582
Años: 579 580 581 - 582 - 583 584 585
Décades: Años 550 Años 560 Años 570 - Años 580 - Años 590 Años 600 Años 610
sieglos: sieglu V - sieglu VI - sieglu VII
582 n'otros calendarios
Calendariu gregorianu 582
DLXXXII
Ab urbe condita 1335
Calendariu armeniu 31
Calendariu chinu 3278 – 3279
Calendariu hebréu 4342 – 4343
Calendarios hindús
- Vikram Samvat
- Shaka Samvat

637 – 638
504 – 505
Calendariu persa 40 BP – 39 BP
Calendariu islámicu 41 BH – 40 BH
Calendariu rúnicu 832

Fechos[editar | editar la fonte]

  • Al frente del exércitu real, veteranu de la guerra contra los vasconos, el rei visigodu Leovixildu diríxese a la fin al sur pa encalorar la rebelión del príncipe Hermenexildu, el so fíu. Este mesmu añu llega a Mérida y la conquista, recuperando la Lusitania, una y bones Hermenexildu permanez en Sevilla.
  • L'obispu católicu Masona de Mérida predica violentamente contra'l arrianismu, en siendo infructuosamente (inclusive con sobornos) tratáu de convertir al arrianismu pol rei visigodu, qu'almira la so personalidá. Leovixildu noma a Sunna obispu arrianu de Mérida y otorgar delles ilesies que los católicos arrampuñaren a los arrianos mientres el so dominiu so Hermenexildu. Sunna solicita la ilesia de Santolaya y el rei unvia una comisión mayoritariamente arriana que decide, sicasí, otorgala a los católicos. Darréu, Leovixildu llapada a Toledo a Masona pa tratar de nuevu de convence-y de qu'abjure. Al caltenese firme esíxe-y la entrega de la túnica milagrosa de Santolaya pa depositala nuna ilesia arriana. Masona opónse y Leovixildu destiérra-y nomando nel so llugar a Nepopis. Leovixildu afirma tar dispuestu a adorar a los mártires católicos, inclusive n'ilesies católiques, y almite que'l Fíu ye igual que'l Padre, anque sigue negándose a considerar la divinidá del Espíritu Santu, colo cual estrémase de la ortodoxa arriana del concilio de Rimini, cayendo na herexía del macedonismo. Esto paez indicar una necesidá de Leovixildu d'atraer de dalguna manera bien a los católicos sublevaos o a los arrianos qu'abjuran en númberu esmolecedor.
  • Leovixildu unvia a los hispanorromanos Florentius y Exuperius como embaxadores a los reinos de los francos Childebertu d'Austrasia y a Chilpericu de Neustria, con que la so fía Rigunthis proponen un matrimoniu pal príncipe Recaréu.
  • Pel iviernu l'exércitu real visigodu entra na Bética ensin oposición, dirixiéndose a Sevilla. Nuna ciudá ensin determinar los exércitos suevos, qu'allegaren a socorrer a Hermenexildu, fueron sitiaos polos visigodos y obligaos a capitular y tornar a Galecia. El rei suevu Miro retirar a Sevilla onde morrió o bien volvió a Galecia col so exércitu, morriendo pocu dempués. Leovixildu conquista Osset (San Juan de Alfarache) frente a la capital bética y empieza el sitiu de Sevilla. Mientres esti enllargábase, Leovixildu conquistó Itálica y reconstruyó les sos muralles, causando una gran penalidá a los sitiaos.
  • Los suevos escueyen a Eborico, fíu de Miro, como rei.

Nacencies[editar | editar la fonte]

Muertes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]