Nacionalismu gallegu

De Uiquipedia
Saltar a: navegación, buscar

El Nacionalismu gallegu ye una corriente política que reinvindica que Galicia tea reconocida como nación. Vicente Risco na so Teoría do nacionalismo galego definiolu asina:

"Emplégase la pallabra nacionalismu pa designar el cuerpu de doctrines qu'informen tou movimientu de reivindicación de la personalidá de los grupos naturales por frente de la sorbencia de los Estados históricos. N'esti mesmu sentíu emplegámosla nos. Nacionalismu gallegu quier decir polo tanto, la doctrina qu'informa'l movimientu de reivindicación de la personalidá de Galicia frente de la sorbencia del centralismu español".

Ye tamién un movimientu social, coles sos dimensiones culturales y polítiques. Los historiadores reconocen que durante los sieglos, dende la prehistoria fasta la nuesa dómina, la formacion dún pueblu gallegu y de la so peculiar unidá. La corriente política a la que se refiere'l nacionalismu gallegu naz a finales del sieglo XIX con movimientos culturales que dempués fueron a los pocos años dando'l pasu a partidos políticos.

Ideoloxía[editar | editar la fonte]

Dientru del nacionalismu gallegu podemos atopar dos corrientes ideolóxiques principales:

Estes dos corrientes, tienen puntos en común como son la defensa del gallegu, (defendiendo dalgunos el reintegracionismu) y cultura gallega, el reconocimientu de Galicia como nación y la defensa de la integración de los conceyos irredentos gallego-falantes d'Asturies y Castiella y Llión na Comunidá Autónoma Gallega (véase Irredentismu Gallegu). Per otra parte cabe resaltar el fechu de que, al contrario colo que sucede nel País Vascu y Cataluña, en Galicia predomina el nacionalismu d'izquierdes, dende posiciones que van dende la izquerda radical (Primeira Linha) fasta posiciones moderades de centro-izquierda (BNG).

Historia[editar | editar la fonte]

El nacimientu del nacionalismu gallegu propiamente dicho dase coles Irmandades da Fala, pero antes hubo otros trés movimientos sin los que non ye fácil imaxinar la existencia del nacionalismu gallegu. El galleguismu nacionalista conocerá el so completu desarrollu cola creación del Partido Galeguista en 1931.

Orixes

Afírmase que una cierta tendencia nacionalista existió siempre na conciencia del pueblu gallegu. Dende los albores de la civilización, Galicia tien sido una rexón muy reacia a la asimilación política o cultural por parte d'otros pueblos. Fueron los gallegos, xunto a astures y cántabros los últimos obstáculos a los que Roma tuvo que enfrontarse para la "pacificación" total de Hispania.

Durante la Edá Media, Galicia conoció un período de independencia nel que los continuos enfrontamientos entre les distintes cases nobiliaries configuró un periodo que en munchas ocasiones llegaba la anarquía y que non finalizó fasta que foi asimilado'l so control pola Corona de Castiella por medio dos Reis Católicos, que apoyaron nún principio les Revoltas Irmandiñas, iniciadas pola baxa nobleza y el campesinado asolagado pola presión económica y social de la que eran obxeto por parte de la nobleza preponderante, como medio para eliminar y controlar los nobles levantiscos y que remataron substituyendo'l sistema nobiliario con nobles foráneos o atrayendo a la corte a los nobles afines a sa causa, a más d'otres medides de reforma política co'l obxeto de exercer un meyor control sobre'l territorio.

Os anos escuros de Galicia comezaron e o galego e a conciencia de nación sobreviviu nas aldeas, mentres as clases altas e a burguesía adoptaron, maioritariamente, o castelán como elemento diferenciador social.