Emma Smith

De Wikipedia
Emma Smith
Vida
Nacimientu Municipio de Harmony (es) Traducir[1]10 de xunetu de 1804[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Nauvoo House (en) Traducir[3]30 de mayu de 1879 (74 años)
Sepultura Smith Family Cemetery
Familia
Madre Elizabeth Hale
Casada con Joseph Smith
Lewis C. Bidamon (1847 – 1879)
Fíos/es
Oficiu compositoralíder relixosa
Creencies
Relixón Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes
Cambiar los datos en Wikidata

Emma Hale Smith Bidamon (10 de xunetu de 1804Municipio de Harmony (es) Traducir – 30 de mayu de 1879Nauvoo House (en) Traducir) foi la esposa de Joseph Smith Jr. hasta la muerte d'ésti en 1844 y una de les líderes nos empiezos del movimientu de los Santos de los Últimos Díes. Foi nomada en 1842 como la presidenta inaugural d'una organización de serviciu compuesta por muyeres llamada nesi entós Sociedá de Socorru de Muyeres de Nauvoo pa depués ser reorganizada n'Utah como unu de los fundamentos de La Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes col nome Sociedá de Socorru.

Neñez y mocedá, 1804–1829[editar | editar la fonte]

Emma nació'l 10 de xunetu de 1804, n'Harmony, Pennsylvania, la sétima de nueve fíos de Isaac Hale y Elizabeth Lewis Hale. Isaac Hale yera un respetáu granxeru y notable cazador del Condáu de Susquehanna (Pennsylvania), xunto cola so esposa Elizabeth Lewis Hale, Isaac yera metodista. Isaac, el padre d'Emma yera natural de Connecticut, pasando por Vermont y Nueva York, enantes d'establecer el so nuevu llar con Elizabeth Lewis, aproximao en 1790, nun llugar al norte de Pennsylvania onde'l ríu Susquehanna dóblase dende Nueva York, pasa per unos quilómetros en Pennsylvania, pa volver de momentu a doblar el so cursu escontra Nueva York. Hale yera un estraordinariu cazador, a tal puntu que'l so ministru (Metodista Episcopal), el reverendu George Peck, mentó na so autobiografía, qu'Hale estableciera'l so llar nesa nueva rexón col propósitu de buscar la caza, matando unos 100 venaos cada añu, la mayoría de lo cual vendía nel mercáu de Filadelfia.[4]

Sábese poco de la neñez y mocedá d'Emma. Yera una moza educada, y correuta tocantes a gramática y la eleición de pallabres.

Primer matrimoniu[editar | editar la fonte]

Conoció a José Smith en 1825 mientres Smith trabayaba con un grupu d'homes en busca d'una mina de plata pa Josiah Stowell, un granxeru al norte del ríu Susquehanna nun pueblu llamáu Ninevah, Nueva York. Anque nun s'atopó la mina, Smith volvió repitíes vegaes a Harmony cortexando a Emma y pidiendo la so mano en matrimoniu.

Isaac Hale nun dexó l'enllaz porque consideraba que la ocupación de Smith nun yera reputable. Finalmente, el 17 de xineru de 1827 José y Emma fugáronse al estáu de Nueva York y casáronse llegalmente a otru día, nel pueblu de Afton, viviendo na casa de sos padres en Manchester, Nueva York.

El matrimoniu Smith tuvo munchos fíos, pero dalgunos d'ellos morrieron prematuramente, sobreviviendo a saber cuatro d'ellos.

Emma Smith foi una esposa abnegada y sacrificada que sofitó en tou momentu la obra relixosa del so home y soportó privaciones y episodios difíciles xunto al líder del nuevu movimientu mormón.

La so rellación cola ilesia[editar | editar la fonte]

Al conformase la Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes, Emma Simth foi nomada presidenta d'una organización interna llamada Sociedá de Socorru.

Joseph Smith foi asesináu en 1844, y la muerte del so home sobrollevóla con gran entereza.

Dempués de la muerte de Smith, la ilesia entró nun periodu de disputes pola continuidá de la presidencia, dalgunos abogaron pola socesión consanguínea y otros polos designios del Conseyu de los Dolce Apóstoles.

Emma Smith entró en graves diverxencies col líder de la corriente mayoritaria del mormonismu, Brigham Young y biforcóse del movimientu que nesi momentu entamaba'l so viaxe escontra los Montes Rocosos, retirándose de Nauvuoo enantes del abandonu d'esti llugar poles persecuciones. Emma Smith incorporóse la facción denominada Ilesia Reorganizada de Cristu (Güei: Comunidá de Cristu) ya incorporóse a ella, considerando que al ser una muyer viuda y con fíos nun pudo faer el percorríu con Brigham Young, amás de protexer a la so amada ciudá de Nauvoo y los cuerpos de los sos familiares soterraos ellí.

Segundu matrimoniu[editar | editar la fonte]

Aquel día, en 1847, Emma Smith contraxo un segundu matrimoniu con un non-mormón llamáu Lewis C. Bidamon el que aceptó faese cargu de la proxenie de Joseph Smith.

Munchos de los Santos de los Últimos Díes creíen que Smith designara al so fíu mayor, Joseph Smith III, como socesor y esperaron pol mozu Joseph a que tomara'l llugar de so padre. El Mozu Joseph tenía namái 11 años d'edá a la muerte de so padre— so madre Emma Hale Smith y la so familia permanecieron en Nauvoo en cuenta de dise con dalgún de los líderes que pretendíen la presidencia.

En 1850, convidaron al primoxénitu nuevu Joseph Smith III a dirixir la Nueva Organización qu'aceptó. Na Conferencia en Amboy, Illinois el 6 d'abril de 1860, Joseph III formalmente aceptó'l lideralgu de la que sería conocida como la Ilesia Reorganizada de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes y que constitúi hasta güei el movimientu menor del mormonismu. La corriente mayor considerólos como apóstates de la ilesia.

Vida final[editar | editar la fonte]

El restu de los sos díes Emma Smith declaró que'l so primer maríu nun prauticó la Poligamia, pero tuvo dificultaes pa esplicar la decisión de que'l so fíu Joseph Smith III practicárala de callao y fuera de la llei.

Emma Smith finó'l 30 d'abril de 1879, en Nauvoo, Illinois a la edá de 75 años.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: https://www.lds.org/callings/relief-society/relief-society-presidents/emma-hale-smith?lang=eng.
  2. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6jm2cr5. Apaez como: Emma Smith. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. URL de la referencia: https://www.lds.org/scriptures/history-photos/photo-13?lang=eng.
  4. George Peck. The Life and Times of Rev. George Peck. 1874, pg. 67-68. NY. Nelson & Phillips. [1] Últimu accesu 09 Nov 2007.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]