Alguazas

Coordenaes: 38°03′05″N 1°14′29″W / 38.051388888889°N 1.2413888888889°O / 38.051388888889; -1.2413888888889
De Wikipedia
Alguazas
Alministración
País España
AutonomíaBandera de la Rexón de Murcia Rexón de Murcia
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde d'Alguazas José Antonio Fernández Llado
Nome oficial Alguazas (es)[1]
Códigu postal 30560
Xeografía
Coordenaes 38°03′05″N 1°14′29″W / 38.051388888889°N 1.2413888888889°O / 38.051388888889; -1.2413888888889
Alguazas alcuéntrase n'España
Alguazas
Alguazas
Alguazas (España)
Superficie 23.74 km²
Altitú 86 m
Llenda con Campos del Río, Ceutí, Lorquí, Molina de Segura, Las Torres de Cotillas y Villanueva del Río Segura
Demografía
Población 10 218 hab. (2023)
- 4957 homes (2019)

- 4681 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.67% de Rexón de Murcia
0.02% de España
Densidá 430,41 hab/km²
Más información
Prefixu telefónicu 968
Estaya horaria UTC+01:00
alguazas.es
Cambiar los datos en Wikidata

Alguazas ye un conceyu español de la Rexón de Murcia, perteneciente a la contorna de la Vega Media del Segura.

Tien una estensión de 23,74 km², y una población de 9.613 habitantes (INE 2016). Ta asitiáu a una altitú de 90 msnm, con un altor máximu de 214 msnm, nel Cabezo de la Zobrina.

Llinda, al este con Molina de Segura, al sur con Las Torres de Cotillas, al oeste con Campos del Río y Villanueva del Ríu Segura y al norte con Ceutí y Lorquí.

Topónimu[editar | editar la fonte]

El nome del conceyu provién de la pallabra árabe “Aluazta” o “Alhuasta” pallabres que signifiquen “la que ta en mediu dada la so privilexada situación xeográfica ente los ríos Mula y Segura. El so nome actual nun apaez hasta'l sieglu XIII, cuando Alfonsu X el Sabiu dexa la villa a la so esposa Violante.

Prehistoria[editar | editar la fonte]

La so situación xeografía ente los ríos Segura y Mula dexó que'l territoriu tuviera pobláu dende hai miles d'años. Los primeros asentamientos de los qu'hai constancia daten de la Edá del Bronce Mediterraneu, (2000 años e.C.), atopaos xacimientos d'enterramientos coleutivos, como na Llomba de los Pelegrín”. Otros xacimientos atopaos son un taller de xil nel “Cabezo de la Zobrina”, el Campu del Alfareru” y la Cueva del Casón”, dambos asitiaos na marxe izquierda del río Mula.

Historia[editar | editar la fonte]

Pueblu de reines[editar | editar la fonte]

Nos últimos años nel que los musulmanes apoderaben estes tierres, esti territoriu pertenecía a la dama musulmana Al-Horra, pero más tarde foi donada a la reina Violante, esposa del rei Alfonsu X. Dende esos acontecimientos hasta l'añu 1321, delles reines fueron señores de la villa. Primero, Constanza d'Aragón a la que'l so padre Xaime II venció-y la villa. Tres esta, la villa volvió a manes de María de Molina, muyer del rei Sancho IV y d'últimes la infanta Constanza de Portugal.

Aquella dómina de continues batalles ente musulmanes y cristianos, l'obispu de la Diócesis de Cartaxena, colos sos exércitos, partió escontra la frontera almeriense, de dominiu musulmán, ganando en 1309 a los musulmanes en Lubrín. Como compensa por esta victoria, el rei dexó'l conceyu al obispu xunto a otros territorios fronterizos.

Señoríu eclesiásticu[editar | editar la fonte]

Col sofitu y proteición de la Diócesis de Cartaxena, Alguazas foi adquiriendo cada vez más importancia. Nel sieglu XIV restauróse la fortaleza de La Torre de los Moros asitiada na güerta xunto al río Mula. Esta fortaleza sirvió d'abelugu pa dellos obispos, como cárcel y como base militar n'incursiones a conceyos próximos.

El rei Mozu de Granada, escaló y quemó la villa, llevándose a los musulmanes d'estes tierres. Los habitantes de Alguazas, según l'exércitu y los dirixentes tuviéronse qu'abelugar en La Torre de los Moros hasta que'l gran exércitu musulmán retiróse.

Por esta y otres batalles, Alguazas tuvo que ser repobláu en delles ocasiones, cuasi siempres por mudéxares, persones que trabayaben la tierra, principal motor económicu de la llocalidá. Les tierres de regadíu cuntaben con una acequia que venía dende Archena, onde coyía les agües del ríu Segura.

Nel añu 1501, los alguaceños convertir en católicos y el so aljama dio pasu a un conceyu. Por cuenta de un gran enllena en 1528, el pueblu treslladar al so allugamientu actual. Polo que l'actual conceyu fundóse'l 4 d'ochobre de 1528. La nueva ilesia que construyeron foi consagrada a San Onofre, patrón de la villa.

Villa de behetría[editar | editar la fonte]

El papa Gregorio XII concedió a Felipe II el poder pa poder vender dellos bienes de la ilesia. Alguazas y Alcantarilla fueron desamortizadas y puestes a la venta. Los vecinos de la villa, con un préstamu dau pol marqués de los Vélez, mercar a sigo mesma, siendo asina la villa de los vecinos que moraben nella. Esto ye un acontecimientu bien importante una y bones se dieron pocos casos como este. Como señoríu propiu, Alguazas escoyía a los sos cargos políticos añalmente.

En 1613 producióse la espulsión de tolos moriscos, polo que la población del conceyu cayó notablemente. Nel sieglu XVIII, tola contorna de la Vega Media del Segura yera unu de los principales productores d'arroz, hasta que nel añu 1720, vecinos de la contorna pidieron al rei que prohibiera'l cultivu d'arroz pola cantidá d'enfermedaes que producía.

La Guerra de la Independencia fixo qu'en Alguazas construyérense distintos elementos defensivos, como una gran muralla de madera a lo llargo del río Mula, amás d'otres construcciones.

Los periodos desamortizadores[editar | editar la fonte]

El conceyu y la ilesia municipal teníen grandes propiedaes que fueron espropiaos pol Estáu nes distintes desamortizaciones de los sieglos XVIII y XIX. Sumieron toles cofraderíes y hermandaes al nun tener ingresos. Estes nun resurdieron hasta finales del sieglu XIX.

Dende finales del sieglu XIX a l'actualidá[editar | editar la fonte]

A finales del sieglu XIX, alguazas tuvo'l privilexu de cuntar ente los sos vecinos con Massa Martínez, quien consiguió importantes beneficios de too tipu pa Alguazas y los pueblos de la contorna de la Vega Media del Segura.

Los primeros años del sieglu XX tán marcaos polos cambeos políticos que se producieron nel Conceyu. Tamién cabo destacar la puxanza de les industries conserveres, que dieron trabayu a muncha xente del conceyu, lo mesmo que de otros conceyos de la provincia y provincies estremeres.

Hai que destacar tomar del pueblu y del Conceyu por fuercies socialistes la nueche del 6 al 7 d'ochobre de 1934, teniendo que venir fuercies de distintes zones de la Rexón de Murcia pal desallugu.

Tres la Guerra Civil resurdió en Alguazas la industria conservero, pa esportar a otres provincies y países, anque nos últimos años, esti tipu d'industria foi a menos, cerrando la mayoría de les fábriques de la llocalidá. Anguaño, Alguazas presenta un estancamientu, si comparar con otros conceyos estremeros, agora con una industria mayor que la de Alguazas y que mientres sieglos nun tuvieron la importancia histórica que tuvo Alguazas.

Xeografía ya hidrografía[editar | editar la fonte]

Banzáu de Los Rodios, que represa les agües del río Mula en periodos de riaes y que fai de llende sur del conceyu.

El relieve de Alguazas ye pocu montascosu, yá que s'atopa ente los valles fluviales de los ríos Segura y Mula. El ríu Segura percuerre'l conceyu pel llau este en direición NO-SE, con munchos meandros, daqué característicu na Vega Media del Segura. El Segura sirve de frontera colos conceyos vecinos de Lorquí y Molina de Segura. El ríu Mula percuerre'l términu de Alguazas pel so llau sur en direición E-O hasta la so desaguada, faciendo de llende col términu municipal de Las Torres de Cotillas.

Amás, el conceyu cunta con distintos ramblas, davezu seques, anque coles agües de seronda y primavera, pueden llevar agua. Destaca la rambla de Huete, al norte del conceyu y que parte del so percorríu sirve de llende ente Alguazas y Ceutí.

L'altitú media de Alguazas ye de 117 msnm., anque la del cascu urbanu atopar ente 80 msnm. y 110 msnm. El puntu más baxu del conceyu esta na confluencia de los ríos Mula y Segura, qu'esta a unos 65 msnm. Al pie de El Barriu del Carmen, esta'l Monte Anaor, col so picu Anaor a 186 msnm. siendo asina unu de los más altos del conceyu, anque la mayor altitú del conceyu mora nes proximidaes del banzáu de los Rodios, al este de la llocalidá, onde s'algamar altitúes cimeres a los 200 msnm, siendo'l puntu más altu 214 msnm.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Bandera[editar | editar la fonte]

Bandera de Alguazas.
Escudu de Alguazas.

Terciada horizontal, doble al centru. La banda cimera colorada, la central azul celeste y l'inferior verde bandera, de cuenta que la central seya los doble d'ancha que caúna de les otres dos. Y cargáu sobre la banda de color azul, l'escudu de la Villa.

Escudu[editar | editar la fonte]

L'escudu de Alguazas ye cuartelado. La torre del primer cuartel simboliza la villa que na Edá Media surdió en redol al so castiellu fortaleza. Nel segundu hai dos estrelles d'ocho puntes cruciaes per una banda de sinople, alusiva a les armes del obispu, Juan de Media, señor de Alguazas, cuando la población constituyir en conceyu.

Nos dos últimos cuarteles representa una jarra de dos rustes con azucenas, mitra y blagu que faen referencia a les armes del Cabildru de Cartaxena. La lleenda que figura na bordadura, honrada y anoblecida, recueye la Real provisión de Felipe II al mediar nos conflictos acaecíos ente los vecinos y la ilesia, una vegada llograda la independencia de la villa.

Cuadrilongo, cuartelado. 1º, de sinople, una torre, d'oru, donjonada y almenada, mazonada de sable y esclariada de gules, sobre ondes de plata y azur. 2º, dos estrelles d'oru, d'ocho puntes, en campu d'azur, cruciáu per una banda de sinople fileteada d'oru, y cargada d'una cotiza de gules, coles mesmes fileteada d'oru. 3º, d'azur, una jarra de dos garres, de plata, con azucenas del mesmu metal. 4º, de sinople, mitra y blagu, d'oru, acompañaos. Bordura d'oru cola lleenda Honrao y anoblecío», en sable. Timbrado de corona de señor (d'oru lliso, guarnida con doce puntes, de les que namái se ven siete).

Alministración y Conceyu[editar | editar la fonte]

Alcaldes dende 1979
Llexislatura Nome Grupu
1979-1983 Silvino Jiménez Alfonso PSOE
1983-1987 Silvino Jiménez Alfonso (1983-87)
José María Hernández Palazón (1987)
PSOE
Independiente
1987-1991 Silvino Jiménez Alfonso PSOE
1991-1995 Silvino Jiménez Alfonso (1991-93)
Francisco Franco Hurtado (1993-95)
PSOE
1995-1999 Diego Oliva Partíu Popular
1999-2003 Diego Oliva (1999-2001)
José Antonio Fernández Lladó (2001-03)
Partíu Popular
2003-2007 José Antonio Fernández Lladó (2003-05)
Francisco Franco Hurtado (2005-07)
Partíu Popular
UPDA
2007-2011 José Antonio Fernández Lladó Partíu Popular
2011-2015 José Antonio Fernández Lladó Partíu Popular
2015- Blas Ángel Ruipérez Peñalver PSOE

Conceyu[editar | editar la fonte]

Eleiciones municipales
Partíu 2015 2011
% Votos Conceyales % Votos Conceyales
Partíu Popular (PP) 37,82% 5 51,44% 8
Partíu Socialista (PSOE) 33,37% 5 24,73 % 3
Xuníos por Alguazas (UxA) 22,56% 3 18,82% 2
Ganar Alguazas (IX-LV-AS) 4,51% 0 3,26 % 0

Mociones de censura a l'alcaldía[editar | editar la fonte]

Casa consistorial de Alguazas.

Alguazas tien el mayor númberu de mociones de censura de tola Rexón de Murcia desque empezara'l periodu democráticu nel añu 1979.[ensin referencies]

Nel mandatu 1983-1987 presentáronse tres mociones, pero tan solo la postrera d'elles consiguió la destitución del alcalde socialista Silvino Jiménez, en favor del so excompañero José María Hernández, qu'aportó a l'alcaldía col sofitu de los cuatro conceyales d'Alianza Popular y otros dos conceyales qu'abandonaren el PSOE xunto a él.

Otra moción de censura con ésitu producir nel añu 2001 y destituyó al alcalde Diego Oliva colos votos de los siete conceyales del so propiu grupu, el Partíu Popular, y upó al qu'hasta entós yera la so mano derecha y teniente d'alcalde, José Antonio Fernández Lladó.

La quinta y postrera hasta agora producióse nel añu 2005, cuando los cuatro conceyales independientes integrar nel PSOE, en cuenta de que, la cabeza de llista de los independientes y exalcalde socialista Francisco Franco, encabezara una moción de censura que salió alantre dexando na oposición al hasta entós alcalde José Antonio Fernandéz Lladó y el so grupu'l Partíu Popular.

Demografía[editar | editar la fonte]

Población de Alguazas:
Añu Habitantes Viviendes
1787 1.216 341
1842 1.568 373
1857 1.963 467
1860 2.014 502
1877 2.220 546
1887 2.276 611
1897 2.419 613
1900 2.579 614
1910 2.910 666
1920 3.169 732
1930 3.412 813
1940 4.063 1.010
1950 4.226 1.096
1960 5.079 1.205
1970 4.886 1.259
1981 5.782 1.590
1991 6.931 1.961
2001 7.068 2.215
2006 8.177 2.713
2008 8.855 2.997
Evolución demográfica de Alguazas (llinia negra) nel contestu de la contorna.

Dende 1900 Alguazas siguió una evolución ascendente, paralela a otros conceyos de la contorna, como Ceutí y Lorquí, pola que triplicó la población de principios de sieglu debíu en gran parte a la meyora de les comunicaciones con Murcia, a la instalación d'industries y a la inmigración.

Entidá de población del conceyu[2]
Entidá Población 2014 Porcentaxe
Alguazas 8.984 93,7%
La Paraxa 163 1,7%
Les Pullas 121 1,3%
Hoya y Cabezo 116 1,2%
Sotu los Pardos 108 1,1%
Torre los Flaires 50 0,5%
Lo Campoo 43 0,5%
El Colmenar 8 0,1%
Total municipal 9.593 100,0%

Educación[editar | editar la fonte]

El conceyu de Alguazas cunta con 5 centros educativos con una amplia ufierta que toma dende los neños de 2 años hasta estudios cimeros como bachiller y graos cimeros. Los centros son:

  • Centru d'educación infantil y primaria "La nuesa Señora del Carmen", nel Barriu del Carmen, cercana al Monte Anaor.
  • Colexu públicu "Monte Anaor", nel centru de la llocalidá. Este ye'l más <o>antiguu</o> de tolos centros educativos esistentes.
  • Centru d'Educación Secundaria "Vega Media", centru alcordáu de Educación Infantil, Primaria, Secundaria y de Formación Profesional asitiáu na Carretera de Mula, nel Barriu del Carmen. .
  • Institutu d'educación secundaria "Villa de Alguazas", Institutu d'Educación Secundaria y Bachilleratu asitiáu nel Barriu del Carmen de Alguazas. Cuenta con cerca de 500 alumnos. L'institutu foi inauguráu en 1999.
  • Guardería "Reina Sofia", guardería asitiada nel Barriu Del Carmen, na cai Miguel de Unamuno.

Deporte[editar | editar la fonte]

El conceyu cunta con dellos clubes deportivos, que satisfaen toles necesidaes de los mozos alguaceños.

El principal deporte ye'l fútbol, por eso cunta con dellos clubes que destaquen a nivel rexonal.

  • El Club Deportivo Alguazas tien delles categoríes, dende infantil hasta xuvenil, y compite contra otros equipos de la Rexón. Suel xugar los sos partíos como llocal nel Campu Municipal de Fútbol de San Llorienzo, asitiáu na carretera de Mula. Esi campu foi reconstruyíu apocayá, instalando verde artificial en cuenta de tierra. Coincidiendo coles fiestes patronales entámense torneos al qu'alleguen grandes equipos a nivel nacional.
  • La Escuela Deportiva Alguazas Fútbol Sala tamién cunta con delles categoríes. Compite contra otros equipos rexonales, destacando siempres ente estos, yá qu'algamó delles vegaes el campeonatu rexonal. Munchos xugadores del equipu participen n'ocasiones cola seleición murciana de fútbol sala en torneos nacionales siendo gallardoniaos como pichichi y meyor xugador n'ocasiones. Xuega los sos partíos nel Pabellón Municipal de Deportes.

El segundu deporte más importante nel conceyu ye'l béisbol. Alguazas, cuenta con dos equipos a nivel nacional de béisbol. Estos son:

  • Club de Béisbol Alguazas
  • Club de Béisbol Anaor

Tamién cunta con otros equipos de ximnasia rítmica, balonmano, baloncestu, etc.

Cortiles deportives[editar | editar la fonte]

El conceyu cunta con una amplia ufierta d'instalaciones deportives onde pueden realizase munchos deportes. Estes son:

  • Campu Municipal de Fútbol de San Llorienzo: Campu de fútbol 7 o 11 de verde artificial y que cunta con 3 vestuarios, graes con capacidá pa 500 persones, chigre, llume nocherniego, etc.
  • Polideportivu Municipal de Alguazas: Polideportivu que cunta con 3 pistes de tenis, una de fronton, 1 cancha de basket y 2 pistes de fútbol sala, n'estáu de ruina.
  • Piscina Municipal: Asitiada xunto al polideportivu municipal, cuenta con dos piscines, una de menor profundida y una semi-olímpica apocayá reformaes.
  • Pabellón Municipal de Deportes: Ye un pabellón con una cancha de fútbol sala y con dos pistes de baloncestu desmontables. Cuenta con un graderio de más de 500 persones. Nel esterior cuenta con otra pista de baloncestu, tamién n'estáu de ruina.
  • Piscina Municipal Cubierta: Ye una piscina cubierta asitiada na redoma del Pabellón Municipal que cunta con dos piscines, una semiolimpica y que s'entamó terminar pa setiembre o ochobre del 2011. Poco primero de tar acabada, foi amburada a finales de 2011.
  • Campu de Béisbol: Pela rodiada del conceyu atopa'l campu de béisbol, daqué precariu y n'estáu de ruina.

Santos patrones[editar | editar la fonte]

  • San Onofre y la Virxe del Rosario.
  • San Antonio, magar nun ser Patrón de Alguazas, hai quien lo considera como tal. Tamién da nome al barriu y plaza na que s'atopa la so Santa Imaxe (Plaza de San Antonio Nᵘ-5).
  • Santa Bárbara patrona na pedanía de La Paraxa.
  • Santu Domingu patrón na pedanía de La Güerta de riba.
  • San Antón celébrase como una romería popular en Alguazas y nos pueblos estremeros, a la mesma vegada que San Antón ye patrón de la pedanía de Les Pullas.
  • La Virxe del Carmen ye la patrona del barriu al que da nome, onde s'atopa la so ermita, qu'a la mesma vegada acueye la so Santa Imaxe.
  • La Virxe de la Purísima Concepción ye la patrona del barriu al que da nome, onde s'atopa la so ermita, qu'a la mesma vegada acueye la so Santa Imaxe.

Selmana Santa[editar | editar la fonte]

Los oríxenes de la Selmana Santa de Alguazas remontar al sieglu XVI, entós daquella unu de los pasos que procesionaba peles cais del conceyu yera El nuesu Padre Jesús Nazarenu. Col pasu de los años, la devoción pela Selmana Santa foi creciendo ente los vecinos y convirtióse nun referente de les fiestes de la llocalidá.

El Vienres de Dolores dan empiezu los desfiles procesionales nel conceyu, que van rematar cola Procesión del Resucitáu, Domingo de Resurección. Mientres esos díes, los nazarenos y músicos pueblen les cais de la llocalidá na que s'alienda un ambiente especial. Si falamos de Selmana Santa de Alguazas, nun podemos dexar de mentar lo más típico, característicu y al empar tradicional, como ye'l Baille de los Santos, una tradición que se remonta años tres y que col pasu del tiempu foise estendiendo a otros conceyos de la contorna.

Fiestes patronales[editar | editar la fonte]

Alguazas celebra les sos fiestes patronales mientres el mes de xunu, n'honor a San Onofre (día 12) y San Antonio de Padua (día 13) onde destaquen los actos con más enraigono ya importancia como son el desfile de xarrés, los conciertos, los eventos relixosos o la gala de presentación de les Dames y l'Eleición de la Reina de les Fiestes.

Patrimoniu[editar | editar la fonte]

La Torre de los Moros[editar | editar la fonte]

Mirador de Alguazas, antigua torre de los moros.
La torre Vieya, del Obispu o de los Moros.

La torre Vieya, del Obispu o de los Moros, nomes pola que se-y conoció, foi llevantada sobre un campusantu musulmán a principios del sieglu XII. Ye una construcción de planta cuadrada, consta de dos cuerpos formaos por trupos murios d'argamasa, y anque tuvo de disponer en principiu de foso y muralla, güei solo queden muertes de tener almenes y dos llargos y estrechos buecos de aspilleras en cada frente.

Los oríxenes de la torre fortaleza remontar a la dominación almohade, siendo coetanea de les fortaleces d'Aledo y Alhama de Murcia.

Llevantada en plena güerta, na marxe izquierda del río Mula, perteneció'l poder temporal de la Ilesia nel Reinu de Murcia mientres la Baxa Edá Media. En 1442 había na torre bombardes, truenos, ballestes, llances y escudos y sirvía de talaya pa, en combinación con otres torres estratéxicamente asitiaes, avisar por aciu fumarees a la ciudá de Murcia de qu'había incursiones de moros granadinos.

Sirvió d'abelugu a dellos obispos de la diócesis de Cartaxena, faciendo les vegaes de cárcel eclesiástica y emprestando serviciu como base militar pa diverses incursiones a otres llocalidaes próximes. Un fechu destacáu ye la presencia en Alguazas del obispu Diego de Comontes que s'enfrentara al conceyu de Murcia non yá coles sos fuercies sinón coles d'otres compañíes unviaes por el mesmu monarca nel so sofitu.

Sufrió diversos embates, el más duru cuando'l rei moru de Granada, Boabdil el Mozu, escaló y prendió fueu a cases, árboles y colleches, destruyó la fortaleza y llevóse cautivos a tolos moradores del llugar.

Tres la riada de San Calixto de 1651, pa la reconstrucción del edificiu aprovecháronse los lladriyos de la muralla qu'arrodiaba la fortaleza.

Cuando Alguazas, mercándose a sigo mesma, adquirió la so independencia de manes de don Alonso de Tenza, la Torre fortaleza quedó en propiedá del Conceyu, pero nun s'ocuparon del so costosu caltenimientu, polo que'l deterioru foi progresando, anque dada la so bona estructura, milagrosamente pudo llegar hasta los nuesos díes; en parte gracies a “los Tobalos”, que la adquirieron a mediaos del sieglu XIX, cuando la desamortización de bienes de mesmos municipales.

En propiedá d'éstos, fueron desmoronadas les almenes y garites, quedando convertida nuna casona de llabranza, hasta qu'en 1989 foi adquirida pol Conceyu y cola ayuda de la Comunidá Autónoma dar# en una primer fase de restauración. Güei esiste nes plantes cimeres un pequeñu muséu etnolóxicu de la güerta, y na planta baxa, danse conciertos y otros actos sociales.

Ilesia de San Onofre[editar | editar la fonte]

Ilesia de San Onofre de Alguazas.

En Alguazas atópase una de les Ilesies más interesantes de la Rexón de Murcia. Esta ilesia ye frutu d'una construcción por fases a lo llargo de la so historia, d'ende que seya un templu atípicu de formes non dafechu harmóniques.

El templu harmoniza tres estilos distintos: el mudéxar del sieglu XVI (na nave central), el barrocu d'empiezos del sieglu XVIII (Capiya del Rosario), y el neoclásicu de finales del XVIII y principios del XIX (cruceru y cúpula de Lorenzo Alonso).

La ilesia empezó a construyise en 1529 pol maestru albañil Alonso de Cabrera y terminóse en 1534. En 1535, pa costear los gastos de la so terminación, vendiéronse les capiyes llaterales a distinguíes families del pueblu. Darréu, realizaríense importantes obres, como l'allugamientu del techu de madera, en 1566, y l'allugamientu de la nueva portada en 1642. A finales del sieglu XVIII la demografía de Alguazas desenvolvióse significativamente polo que s'amplió la ilesia. El proyeutu dirixir, en 1793, al arquiteutu Lorenzo Alonso, y les obres terminaron en 1801.

Hermanancies[editar | editar la fonte]

Términu municipal de Alguazas al respective de la Rexón de Murcia.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Tanto los nomes de les entidaes, como los datos de población tán tomaos del Nomenclátor del INE

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]