Yelena Davýdova

De Wikipedia
Yelena Davýdova
Vida
Nacimientu Vorónezh7 d'agostu de 1961 (62 años)
Nacionalidá Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Estudios
Nivel d'estudios Candidate of Sciences in Pedagogy (en) Traducir
Oficiu
Oficiu ximnasta artística
Pesu 45 kg
Altor 148 cm
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Yelena Víktorovna Davýdova (en rusu Еле́на Ви́кторовна Давы́дова) (7 d'agostu de 1961Vorónezh) ximnasta que compitió pola #Xunión Soviética y ganó la medaya d'oru na competición individual de los Xuegos Olímpicos de Moscú 1980.

Primer etapa[editar | editar la fonte]

Empezó a faer ximnasia con 6 años, nel Club Spartak de Voronezh, en viendo en televisión les fazañes de Larissa Petrik y Natalia Kuchinskaya, dos campeones olímpiques soviétiques de los años 60.

En 1974 entró a formar parte del equipu nacional junior de la URSS. En 1975 foi 3ª nos campeonatos junior de la URSS, ganando l'oru en saltu y barres asimétriques.

Gracies a esto entró a formar parte del equipu nacional senior. En 1976 foi 2º nos Campeonatos senior de la URSS, ganando l'oru en paraleles asimétriques y la plata en suelu.

Precisamente nesi añu #dar a conocer internacionalmente, mientres la primer edición de la American Cup, celebrada n'Orlando, Estaos Xuníos. Ellí ablucó a toos nel so exerciciu de barra d'equilibrios, al faer un saltu mortal escontra tras que naide hasta entós realizara. Acabó 3ª nesa competición, que foi ganada pola rumana Nadia Comaneci, una ximnasta a la que Davýdova almiraba enforma.

Magar les sos bones actuaciones esi añu, Davýdova nun foi incluyida nel equipu soviéticu pa los Xuegos Olímpicos de Montreal 1976. La entrenadora del equipu yera l'antigua campeona olímpica Larissa Latynina, quien defendía l'estilu clásicu de ximnasia, frente a los nuevos enclinos de ximnastes pequeñes y de gran potencia muscular que representaben Olga Kórbut, Nadia Comaneci o la mesma Davýdova, y por eso nun la incluyó.

En 1977 sufrió una mancadura na rodía qu'apunto tuvo d'estremala de la ximnasia. Pero ella consiguió recuperase.

En 1978 ganó la Copa Cunichi, un prestixosu tornéu internacional que se celebra #cada añu en Xapón, y onde ganó a l'alemana oriental Maxi Gnauck, una de los meyores ximnastes del mundu. Nos Campeonatos del Mundu de 1978 celebraos n'Estrasburgu, Francia, foi suplente del equipu soviéticu, y nun llegó a competir.

Tampoco participó nos mundiales del añu siguiente que tuvieron llugar en Fort Worth, Estaos Xuníos, anque nesti casu #deber a un gripe. Sí allegó a la Universiada de Ciudá de Méxicu de 1979, onde ganó por equipos cola URSS y foi tercer na competición individual.

Xuegos Olímpicos de Moscú[editar | editar la fonte]

1980 sería'l so gran añu. #Proclamar por primer vegada campeona absoluta de la URSS.

L'equipu qu'allegaría a los Xuegos Olímpicos de Moscú 1980 #decidir na Copa de la URSS, celebrada en xunu en Kiev, Ucrania. Ellí Davýdova ganó cómodamente per delantre del so principal rival, Natalia Shaposhnikova.

La gran favorita pa ganar nos Xuegos de Moscú y repitir el so títulu de cuatro años antes yera la rumana Nadia Comaneci. Antes de los Xuegos l'entrenador de Comaneci yá señalara que Davýdova sería la so rival más peligrosa.

Les competiciones tuvieron llugar nel Palaciu de los Deportes Luzhniki de la capital rusa. Primero celebróse la competición por equipos, que les sos puntuaciones cunten tamién pa la competición idividual y pa les finales por aparatos. La victoria correspondió a la Xunión Soviética, per delantre de Rumanía y Alemaña Oriental. Davýdova #clasificar pa la competición indiviual y pa les finales suélose y paraleles asimétriques.

La competición individual celebróse'l 24 de xunetu. Tres les dos primeres rotaciones de los cuatro de que constaba la competición, l'alemana Maxi Gnauck diba 1ª, Davýdova 2ª y Comanceci taba empatada con Shaposhnikova nel 3ª llugar.

Na tercer rotación falló l'alemana Gnauck, que solo llogró un 9.7 en saltu. Davýdova tuvo a gran nivel en saltu con un 9.9, pero Comaneci fixo un exerciciu perfectu n'asimétriques puntuáu con un 10.00. Esto convirtió a Comaneci en líder provisional de la prueba con escasa ventaya sobre Davýdova, a falta solo d'un exerciciu.

L'últimu exerciciu de Davýdova yera nes paraleles asimétriques. Si fallaba, l'oru sería pa Comaneci o Gnauck. Amás el so exerciciu incluyía un Tkatchev, vuelta abondo arriesgada que nenguna otra ximnasta realizaba nesa dómina. Nun falló, y fixo un exerciciu fantásticu, que foi puntuáu con 9.95

Tres esta actuación solo Nadia Comaneci podía #quitar yá la medaya d'oru. Comaneci precisaba siquier un 9.925 nel so exerciciu de barra d'equilibrios pa ganar l'oru. El so exerciciu foi bonu, anque cometió pequeños fallos.

El discutiniu saltó a la de dar les puntuaciones de los cinco xueces. De los cinco notes refugábense la más alta y la más baxa, y faíase la media coles otres trés. La xuez búlgara dio-y un 10, la checa 9.9, la soviética 9.8 y la polaca tamién 9.8 Con estes notes l'exerciciu de Comaneci yera de 9.833, insuficiente pa ganar a Davýdova. Faltaba la puntuación de la xueza rumana.

La xueza rumana llamábase Maria Simionescu, yera amiga de Comaneci y taba bien venceyada al equipu rumanu. Amás fuera ximnasta olímpica y obviamente nun yera imparcial. Simionescu diose cuenta de qu'anque-y diera un 10 a Comaneci, nun podía camudar la victoria de Davýdova yá que el permediu quedaría en 9.9. Asina que se negó a xubir la so puntuación al marcador, y esto causó un grave incidente que caltuvo parada la competición mientres media hora. Finalmente la nota salió y Yelena Davýdova pudo por fin celebrar el so trunfu olímpicu. La plata foi compartida ente Nadia Comaneci y l'alemana oriental Maxi Gnauck, qu'acabaron empataes.

Nes finales por aparatos que se celebraron dos díes más tarde, Davýdova llogró una medaya de plata na barra d'equilibrios. Na final de saltu falló y quedóse fora del podiu.

A los sos 18 años Davýdova #convertir nuna de les grandes estrelles de los Xuegos, por ganar a Nadia Comaneci, que paecía imbatible. N'agostu de 1980 la so cara apaeció na portada de la edición europea de Newsweek.

Magar tou, la prensa occidental intentó cuestionar la victoria de Davýdova, como faíen davezu colos llogros de los deportistes soviéticos. Con ello demostraben un gran desconocimientu del sistema de puntuación na ximnasia artística. Na comunidá ximnástica nun había nenguna dulda de que Davýdova fuera la meyor, y qu'inclusive la distancia nes puntuaciones ente ella y Comaneci fuera demasiáu curtia.

La mesma Nadia Comaneci, nel so llibru Cartes a una ximnasta nueva, diz d'esta derrota que "(...) aquel día Yelena a cencielles #facer meyor".

Dempués de los Xuegos[editar | editar la fonte]

El 3 de xunetu de 1981, mientres la celebración del 100º aniversariu de la Federación Internacional de Ximnasia, en Montreux, Suiza, Davýdova foi convidada pa realizar el so famosu exerciciu de suelu, y ganóse una gran ovación de tolos presentes.

La so última competición internacional fueron los Campeonatos del Mundu de Moscú en 1981, nos qu'acabó tercera nel concursu xeneral tres los sos compatriotes Olga Bicherova (oru) y Maria Filatova (plata). Foi amás la única ximnasta qu'apostó los cuatro finales por aparatos, nes que ganó una plata en suelu y un bronce n'asimétriques.

Davýdova #retirar de la ximnasia en 1982.

El 1983 #casar col entrenador de boxeadores Pável Filátov. Tuvieron dos fíos, Dmitri y Antón.

Allegó a la Universidá de Leningráu (actual San Petersburgu]]], y doctoróse en Pedagoxía con una tesis titulada "Preparación non tradicional nes ximnastes d'élite"

En 1987 empezó a ser entrenadora de ximnasia y foi xuez en munches competiciones. En 1991 treslladar a vivir a Canadá cola so familia, y ellí vive dende entós. Anguaño trabaya como entrandora en Oshawa, Ontario, y acompañó al equipu canadiense en competiciones internacionales.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]