Nadia Comăneci

De Wikipedia
Nadia Comăneci
Vida
Nacimientu Onești (es) Traducir12 de payares de 1961[1] (62 años)
Nacionalidá Bandera de Rumanía Rumanía
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos  (29 xunu 2001 - [2]
Llingua materna rumanu
Familia
Casada con Bart Conner (1996 – )[3]
Pareyes Bart Conner
Estudios
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu
Oficiu ximnasta artística
Pesu 60 kg
Altor 163 cm
Premios
IMDb nm0173536
bartandnadia.com
Cambiar los datos en Wikidata

Nadia Elena Comăneci (/ko.mə'neʧʲ/) (12 de payares de 1961Onești (es) Traducir) ye una ex-Ximnasta rumana.

Foi una de les primeres atletes entrenaes por Béla Károlyi. Deportivamente, conquistó nueve medayes olímpiques de les cuales cinco fueron d'oru. Amás foi la primer ximnasta que llogró una calificación de diez puntos (calificación perfecta) nuna competición olímpica de ximnasia artística. Tamién llogró cuatro medayes del Campeonatu Mundial y dolce del Campeonatu Européu. Al llau de la rusa Svetlana Khorkina, Nadia ostenta'l títulu de tricampeona del concursu completu individual del Campeonatu Européu, amás de ser bicampeona olímpica de barra d'equilibriu. En campeonatos nacionales, ella foi pentacampeona del concursu completu individual.

Dende'l so retiru, Comăneci siguió arreyada nel deporte: agora ye miembru de delles asociaciones y federaciones, amás ye fundadora d'una institución filantrópica y collabora con otres instituciones similares, tantu en Rumanía como nos Estaos Xuníos. Tamién ye collaboradora de la revista International Gymnast xunto col so home'l tamién ex ximnasta Bart Conner. Poles sos calificaciones y llogros, ye considerada una de les más grandes ximnastes de tolos tiempos. En fuxendo del réxime comunista de Rumanía, #establecer nos Estaos Xuníos y convirtióse en ciudadana estauxunidense. Ellí tuvo a los so primer y únicu fíu, Dylan, abrió un ximnasiu y una empresa de equipamentos ximnásticos qu'amás produz una llinia de ropa.

Foi condecorada dos veces cola Orde Olímpica, la primer vegada #convertir na atleta más nueva en recibir la distinción; foi nomada como una de los cien muyeres más importantes del sieglu XX; dende 1993 forma parte del International Gymnastics Hall of Fame; foi nomada pol líder comunista rumanu Nicolae Ceaușescu "héroe del trabayu socialista", tamién foi escoyida, en Rumanía, atleta más importante del país nuna votación celebrada en 2006. En 2007, foi escoyida pol públicu como la celebridá más confiable del país; Mundo Deportivo #escoyer como la meyor atleta del sieglu XX y recibió de l'Academia de Récores Mundiales, el títulu del récor mundial nel so deporte.

Biografía[editar | editar la fonte]

Oríxenes[editar | editar la fonte]

Nacida en Oneşti, orixinariamente llamada Gheorghe Gheorghiu-Dej n'honor del presidente rumanu del mesmu nome, Rumanía, fía de Georghe y Stefania-Alexandrina Comăneci. El so nome, Nadia, deriva de Nadejde (Esperanza). Empezó a competir a nivel nacional en 1970 como miembru del equipu de la so ciudá natal. Rápido foi reclutada pol reconocíu entrenador Béla Károlyi y la so esposa Marta —entrenadores entós del equipu nacional de Rumanía— que más tarde emigraron a Estaos Xuníos, onde fueron entrenadores de munchos grandes ximnastes norteamericanos. A los 13 años Nadia Comăneci tuvo'l so primer ésitu importante: ganó tres medayes d'oru y una de plata nel Campeonatu Européu de Ximnasia en Skien, Noruega. Un añu dempués, en 1975, la ximnasta superó con cuatro victories individuales a la soviética Liudmila Turíshcheva, pentacampeona, alzóse cola primer posición na clasificación xeneral individual de les competiciones preolímpicas de Montreal. Esi mesmu añu, Associated Press #escoyer Atleta del Añu. El 18 de xunetu de 1976, la rumana Nadia Comăneci, a la edá de 14 años, llogró faer hestoria na ximnasia al consiguir el primer 10 de calificación en Montreal, puntuación que naide llograra nunos Xuegos Olímpicos.

Aquel día, Comăneci allantó a tolos aficionaos colos sos grandes xiros, que realizó nes barres. La fuercia que tenía nos brazos nun yera normal pa una neña de la so edá, sicasí, la moza rumana apoderó la presión de participar per primer ocasión nunos Olímpicos.

Cuando terminó la so rutina, el tableru reflexaba una puntuación de 1.00, fechu que produció tracamundiu ente los espectadores que nun sabíen lo que pasara. Mientres esos minutos, los xueces dialogaron ente ellos porque yera imposible poner un diez como calificación, una y bones la puntuación más alta yera 9.95.

De sópitu, los xueces informaron qu'esi 1.00 en realidá yera un 10 pa Nadia. Al intre, les 18,000 persones presentes nel Forum de Montreal, celebraron ávidamente la primer calificación perfecta na hestoria de la ximnasia femenina.

En dexando la competición[editar | editar la fonte]

Nadia Comăneci (derecha) con Condoleezza Rice nel Aeropuertu Internacional de Bucuresti-Henri Coandă en 2005.

Tres la edición de los Xuegos Olímpicos de Moscú, Nadia #retirar de l'alta competición. La so última apaición nun tornéu mayor foi nel Campeonatu Mundial Universitariu que se celebró en Bucuresti en 1981. Ganó cinco medayes d'oru, pero hubo acusaciones de parcialidá contra los xueces, yá que la metá d'ellos yeren rumanos.

Ente 1984 y 1989 la ximnasta foi miembru de la Federación Rumana de Ximnasia y entrenó a los mozos ximnastes del so país. En payares de 1989 emigro a Estaos Xuníos.[7] Ellí, #dedicar a realizar viaxes promocionales d'equipos pa ximnasia, ropa interior y llencería de la firma Jockey, equipamientu de aeróbic y vistíos de novia. En 1994 #comprometer col ximnasta norteamericanu Bart Conner y tornó a Rumanía per primer vegada tres la so fuxida. Nadia y Bart #casar en Rumanía n'abril de 1996. #Tres años dempués, en 1999, Nadia #convertir nel segundu atleta que recibió una invitación pa falar ante Naciones Xuníes. Dende aquella tribuna llanzó l'añu 2000 como "Añu Internacional del Voluntariáu".

Anguaño sigue venceyada col mundu de la ximnasia mientres s'ocupa de diverses obres de caridá en tol mundu. Ella y el so maríu son propietarios de l'Academia Conner de Ximnasia, la Compañía pa Producir el 10 Perfectu y de delles tiendes de material deportivo. Dambos publiquen la Revista Internacional de Ximnasia (International Gymnast Magacín).

Anguaño ye vicepresidenta del Conseyu de Direición de Olimpiaes Especiales, Presidenta d'Honor de la Federación Rumana de Ximnasia, Presidenta Honorífica del Comité Olímpicu Rumanu, Embaxadora de Deportes de Rumanía, vicepresidenta del conseyu de Direición de l'Asociación pa la Distrofia Muscular y miembru de la Fundación de la Federación Internacional de Ximnasia. Recibió dos veces la condecoración de la Orde Olímpica de manes del Comité Olímpicu Internacional, y punxo en marcha en Bucuresti una clínica de misericordia p'ayudar a los neños güérfanos.

N'avientu de 2003 salió a la lluz el so primer llibru, Cartes a una ximnasta nueva. El 3 de xunu de 2006 dio a lluz, n'Oklahoma City, al so primer fíu, a quien llamó Dylan Paul (Dylan por Bob Dylan y Paul pol so ex entrenador, sociu de negocios y padrín del neñu, Paul Ziert). Anguaño vive n'Estaos Xuníos d'América.

Etapa de comentarista[editar | editar la fonte]

A partir de los Xuegos Olímpicos d'Atenes 2004, Nadia atiende como comentarista nel equipu de la cadena televisiva Televisa de Méxicu como parte de la cobertoria especial. Londres 2012 ye la so tercer incursión al equipu de comentaristes de Televisa dempués d'Atenes 2004 y Beixín 2008, participando destacada y atinadamente colos sos comentarios espertos na disciplina de la ximnasia, especialmente llogrando captar l'atención de los televidentes escontra la canal y l'empresa pa la que realiza los sos comentarios.

Apocayá publicóse un documental nel que confiesa que nel so pasáu, munches persones abusaron d'ella, cola condición de siguir sofitándola na so carrera como ximnasta.[cita [ensin referencies]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0173536. Data de consulta: 16 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «WHERE ARE THEY NOW – NADIA COMĂNECI».
  3. «Nadia Comaneci and Bart Conner in Marriage of Olympic Gymnasts».
  4. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 21 marzu 2020.
  5. «Oklahoma Sports Hall of Fame».
  6. «Nadia Comăneci, decorată de președintele Klaus Iohannis chiar de ziua ei». Realitatea.NET (12 payares 2021). Consultáu'l 12 payares 2021.
  7. Tristán, Carlos (4 de marzu de 2018). Nadia Comaneci: "Huí de la Rumanía comunista porque quería ser libre". Madrid.  p. 74. https://www.abc.es/deportes/abci-nadia-comaneci-rumania-comunista-porque-queria-libre-201803040829_noticia.html. Consultáu'l 9 de marzu de 2018. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Nelli Kim
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Campeona Olímpica en suelu
Moscú 1980
Socesor:
 
Predecesor:
Olga Korbut
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
{{{títulu2}}}
Montreal 1976-Moscú 1980
Socesor:
{{{socesora2}}}