Xunión Aduanera d'África Austral

De Wikipedia
22-05-2020 15:24
Xunión Aduanera d'África Austral
xunión aduanera
Llocalización
Sede Windḥoek
Historia
Fundación1910
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Xunión Aduanera d'África Austral o SACU (acrónimu del inglés Southern African Customs Union) ye una xunión aduanera qu'apigura a 5 países d'África Austral, que son Botsuana, Lesothu, Namibia, Sudáfrica y Suazilandia.

Historia[editar | editar la fonte]

SACU ye la xunión aduanera más antigua del mundu.[1] Establecióse'l 29 de xunu de 1910 como un Alcuerdu de Xunión Aduanera ente la Xunión de Sudáfrica y l'Alta Comisión de los Territorios de Basutolandia y Suazilandia, y el protectoráu de Bechuanalandia.[2] Col advenimientu de la independencia d'esos territorios, l'alcuerdu foi actualizáu y el 11 d'avientu de 1969 foi rellanzáu como'l SACU cola firma d'un alcuerdu ente la República de Sudáfrica, Botsuana, Lesothu y Suazilandia. La xunión actualizada entró oficialmente en vixencia'l 1 de marzu de 1970. Dempués de la independencia de Namibia a partir de Sudáfrica en 1990, xunir al SACU como'l quintu miembru.

Dende 2008, el Secretariu Executivu de SACU ye Tswelopele C. Moremi.

Funciones y organización[editar | editar la fonte]

La xunión axúntase añalmente p'aldericar cuestiones rellacionaes col Alcuerdu. Tamién hai comités téunicos d'enllaz, esto ye, el Comité d'Enllaz Téunicu d'Aduanes, el Comité d'Industria y Comerciu y el comité d'enllaz ad hoc Sub-Comité d'Agricultura, que s'axunten tres vegaes al añu.

El so oxetivu ye caltener l'intercambiu llibre de mercancíes ente los países miembros. Coles mesmes, establez un arancel esternu común y un arancel común del impuestu especial a esta zona aduanera común. Tolo recaldao de les aduanes y l'impuestu especial nel territoriu aduaneru común páguense nel Fondu Nacional d'Ingresos de Sudáfrica. Los ingresos repártense ente los miembros del alcuerdu con una fórmula de repartu d'ingresos, tal como se describe nel alcuerdu. Sudáfrica ye'l curiu d'esti grupu. Namái les cuotes de los Estaos miembros Botsuana Lesothu y Suazilandia calcúlense con Sudáfrica recibiendo'l residual. Los ingresos del SACU constitúin una parte sustancial de los ingresos estatales de los países Botsuana Lesothu y Suazilandia.

Caberos desenrollos y estructura[editar | editar la fonte]

Tres la formación del Gobiernu d'Unidá Nacional en Sudáfrica n'abril de 1994, los Estaos miembros coincidieron en que'l presente Alcuerdu ha ser renegociáu con cuenta de democratizar la SACU y la direición de les necesidaes actuales de los Estaos miembros de la SACU d'un mou más eficaz.

Con esto en mente, los Ministros de Comerciu ya Industria de los cinco Estaos miembros acuntáronse en Pretoria el 11 de payares de 1994 p'aldericar la renegociación del alcuerdu de 1969. Los Ministros nomaron un Equipu de Trabayu Xunión Aduanera (CUTT acrónimu del inglés Customs Union Task Team), que foi encargáu por que faiga encamientos a los Ministros. CUTT axuntóse en numberoses ocasiones nos distintos Estaos miembros y avanzaron nel procesu de renegociación.

Nuna xunta de Ministros de Comerciu y Finances de los cinco Estaos miembros de la SACU, que se celebró en Centurion, Pretoria el 5 de setiembre del 2000, los ministros llegaron a un consensu sobre los principios en que se sofita la reforma institucional nel SACU.

La estructura alministrativa institucional del grupu que foi aldericada alcordó que va constar de lo siguiente:

Conseyu de Ministros: Un cuerpu representáu por un Ministru de cada Estáu miembru de la SACU. Sería l'órganu supremu de la SACU que toma les decisiones y va axuntase con calter trimestral. Les decisiones adoptaes por esti Conseyu, namái sería por consensu

Comisión: Órganu alministrativu, compuestu d'altos funcionarios, tres Comités Téunicos d'Enllaz y un establecíu Comité d'Enllaz Agropecuariu.

Tribunal: Un órganu independiente d'espertos qu'informe direutamente al Conseyu de Ministros. El tribunal va encargase de la fixación de tarifes y el mecanismu antidumping.

Secretaría: Responsable de les operaciones día ente día del grupu. Coles mesmes, finánciase colos ingresos del grupu. El so allugamientu sería determináu por altos funcionarios quien van dirixir un alcuentru dempués d'un periodu d'un mes pa ellaborar propuestes pa l'aplicación de la Estructura Institucional de SACU revisada.

Los ministros del SACU alcordaron, coles mesmes, que'l porcentaxe d'ingresos llograos por cada Estáu miembru tien de calculase a partir de trés componentes básicos:

  1. una cuota de les aduanes del grupu;
  2. una cuota de los impuestos especiales del grupu, y
  3. una cuota d'un componente de desenvolvimientu


Amás, alcordóse qu'estos trés componentes distintos van distribuyise de la siguiente manera: Los componentes aduaneros tienen de ser asignaos d'alcuerdu a cada cuota del país de la proporción del total de los intercambios intracomunitarios de la SACU, incluyíes les re-esportaciones.

El componente de los impuestos especiales, netu de la componente de desenvolvimientu, tien d'asignase sobre la base del PIB. El componente de desenvolvimientu tien de ser afitáu nel 15% del total de los impuestos especiales del grupu y distribuyíu a tolos miembros de la SACU d'alcuerdu a la inversa del PIB per cápita de cada unu de los países del grupu .

Anque'l SACU entró nun tratáu de llibre comerciu col EFTA el 1 de xunetu de 2006, les negociaciones colos Estaos Xuníos pa un alcuerdu de llibre comerciu enllancáronse (a partir del 8 de xineru de 2008).[3]

El 6 d'abril de 2009 el SACU robló un alcuerdu comercial col Mercosur, con mires d'un futuru Tratáu de Llibre Comerciu ente los bloques.[4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. SACU. «About SACU» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 30 d'abril de 2009.
  2. SACU, Department of Commerce And Industries. «1910 Southern African Customs Union (SACU) Agreement» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 4 de xunu de 2015.
  3. Office of United States Trade Representative. «USTR - Southern African Customs Union Free Trade Agreement» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 20 d'abril de 2009.
  4. Diariu El País (Uruguái). «África y Mercosur roblen alcuerdu».

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]