Arancel

De Wikipedia

Un arancel ye'l tributu que s'aplica a tolos bienes que son oxetu d'importación. El más frecuente ye l'impuestu que se cobra sobre les importaciones, mientres los aranceles sobre les esportaciones son menos corrientes; tamién pueden esistir aranceles de tránsitu que gravan los productos qu'entren nun país con destín a otru.

Pueden ser "ad valorem" (al valoráu), como un porcentaxe del valor de los bienes, o "específicos" como una cantidá determinada por unidá de pesu o volume.

Cuando un buque enriba a un puertu aduaneru, un oficial d'aduanes inspecciona'l conteníu de la carga y aplica un impuestu d'alcuerdu a la tasa axustada pal tipu de productu. Por cuenta de que los bienes nun pueden ser nacionalizáus (incorporaos a la economía del territoriu receptor) hasta que nun seya pagáu l'impuestu, ye unu de los impuestos más senciellos de recaldar, y el costu de la so recaldación ye baxu. El contrabandu ye la entrada, salida y venta clandestina de mercancíes ensin satisfaer los correspondientes aranceles. Los aranceles son l'impuestu que cobren a les esportaciones por unidá o volume.

Tipos d'arancel[editar | editar la fonte]

Hai 4 tipos d'aranceles:

  • ad valorem: un arancel que s'impon en términos de porcentaxe sobre'l valor de la mercancía. Por casu, 5% d'arancel, significa que l'arancel d'importación ye 5% del valor de la mercancía en cuestión;
  • específicu: ye'l que s'impon en términos de cargues o cobros monetarios específicos por unidá o cantidá de mercancía importada. Por casu, $100 por tonelada métrica de la mercancía;
  • mistu: un arancel que combina aranceles ad valorem y específicos.
  • compuestu: tratar d'un arancel ad valorem afitando un mínimu o un máximu de perceición. Tamién puede ser un arancel específicu que se va aplicar cuando'l ad valorem non algame un mínimu o devase un máximu.

Efeutos del arancel[editar | editar la fonte]

Los efeutos fundamentales que provoca un arancel a la importación, na economía d'un país son los siguientes:

  • L'efeutu fiscal supón una medría de la recaldación del Estáu y nos productos con demandes inelásticas (demanda de productos indispensables), mayor va ser la recaldación fiscal, exemplu d'ello son los aranceles a la importación de la gasolina. Los recursos que se xeneren per esta vía cada vez tienen una menor importancia relativa, dientro de los ingresos del Estáu de los países industrializaos, ente que tienen una mayor importancia cuantitativa nos ingresos de los países en vía de desarrollu.
  • Amenorgamientu de les importaciones, del consumu de los productos sometíos al arancel y meyora de la posición de la balanza comercial de los países.
  • Aumentu del preciu de los productos oxeto d'arancel nel mercáu nacional, ye por tanto negativu pal consumidor. Amás d'impulsar al país utilizar recursos ineficientemente sacrificando la producción y especialización nos bienes onde esisten ventayes comparatives.
  • Aumentu de la producción nacional de bienes con arancel, La imposición d'un arancel tien dos cares, per un sitiu, sirve de proteición al dexa-y a les empreses instalaes crecer exentes de la competencia del mercáu internacional, y per otru llau, un escesu de proteición puede producir que'l protexíu ellabore un productu en condiciones de ineficiencia por cuanto, esta producción llograr al amparu del arancel y a costos percima de los internacionales, esviando recursos que s'utilizaríen pa producir otros bienes con mayores ventayes competitives.

Arancel óptimo[editar | editar la fonte]

L'arancel óptimo ye aquel arancel que maximiza el bienestar o la utilidá d'un país. L'argumentu d'esti arancel basar na idea de que cuando un país grande establez un arancel sobre les importaciones d'un determináu productu "AA", esti arancel provoca un amenorgamientu de la demanda mundial y un amenorgamientu del preciu mundial del bien AA. El país qu'importa va tener un volume menor de comerciu pero a precios más favorables. El óptimo va ser el puntu onde les ganancies del ameyoramientu de los términos d'importación igualar a les perdes consecuencia del menor volume de cantidá importada. Esti argumentu solo ye válidu pa países grandes, que la so demanda seya capaz d'influyir nel preciu mundial d'un productu.

L'arancel óptimo representa un argumentu seguru en favor de los aranceles, que provoca un empobrecimiento de los países vecinos, colo que'l peligru anicia nes represalies de los demás países que podríen tomar midíes similares. A la llarga esta situación nun podría ameyorar el bienestar económico mundial nin l'individual.

==Aranceles de represalia Determinaes postures tán d'alcuerdu en qu'un mundu de llibre comerciu ye la meyor solución al comerciu internacional, sicasí indiquen que nel estáu actual de la economía, ente qu'haya países que llinden les importaciones o discriminen los productos estranxeros, nun esiste otru remediu qu'emplegar el mesmu xuegu pa defendese. va tase acordies con el llibre comerciu mientres s'empleguen les mesmes condiciones en tolos países.

Esti argumentu nun ta bien encontáu, cuando un país alza los sos aranceles, tien un efeutu similar a que s'alzaren los sos costos de tresporte. Atoparíase un símil pal fechu de que si un país decidiera frenar el so comerciu minando los sos puertos, los demás nun tendríen de tomar la mesma decisión; d'igual forma si un país decide amenorgar la so actividá económica imponiendo aranceles sobre les sos importaciones, nun sería sensatu que los demás siguieren esi mesmu comportamientu. Los estudios históricos amuesen que los aranceles de represalia suelen llevar a otros países a alzar entá más los suyos y que rares vegaes constitúin una arma de negociación eficaz pal amenorgamientu multillateral de los aranceles.

Proteición non arancelaria[editar | editar la fonte]

Pa defender a una economía de los posibles efeutos negativos del comerciu internacional puede utilizase los aranceles y tamién otru tipu de barreres non arancelaries como son:

  • Contingente, que consiste nuna llimitación del númberu d'unidaes que pueden ser importaos.
  • Control de cambeos. Por aciu la restricción de divises y l'establecimientu de tipos de cambéu distintos según la mercancía que s'importa.
  • Subsidios a la producción. Subvencionar una producción pa enzancar les importaciones.
  • Impuestos sobre'l consumu de bienes importaos.
  • Establecimientu de torgues alministratives qu'atrabanquen la entrada de productos estranxeros.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]