Xosé Tomás Boves

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Xosé Tomás Boves
José Tomas Boves.png
Vida
Nacimientu Uviéu18  de setiembre de 1782
Nacionalidá Bandera d'España España
Fallecimientu

Anzoátegui5  d'avientu de 1815

(33 años)
Causa de la muerte Muertu en combate
Familia
Pareyes María Trinidad Bolívar
Estudios
Llingües castellanu
Oficiu
Oficiu militar y políticu
Serviciu militar
Graduación xeneral
Lluchó en Guerra d'Independencia de Venezuela
Cambiar los datos en Wikidata

Xosé Tomás Millán de Bobes y de la Ilesia (18  de setiembre de 1782Uviéu - 5  d'avientu de 1815Anzoátegui), tamién conocíu como'l León de los Llanos, l'Urogallo, la Bestia a caballo o cenciellamente Taita,[1] foi un militar español, comandante del Llanura de l'Exércitu Real de Barloventu[2] (tamién nomada la Llexón Infernal)[3] y caudiellu de los llaneros nel transcursu de la Acta de la Declaración d'Independencia de Venezuela mentantu la Segunda República (1813-1814).

A lo llargo de la so curtia pero notoria carrera militar, Boves transformose nun caudiellu popular dafechu. Valiéndose de los resentimientos sociales de les clases más baxes escontra los abusos y esplotación de que yeren oxetu pola aristocracia criolla desencadenó una feroz ofensiva escontra los exércitos independentistes y convirtiose nun braeru pelligru pa la causa republicana de les élites venezolanes.

El lideralgu de Boves constituyó una xida fundamental pa la caída de la Segunda República. Por embargu, enxamás nun gobernó'l país yá que, al mandu de los realistes na perimportante batalla d'Urica, perdió la vida.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Mier Hoffman, Jorge (2012). Resurrección de Boves. Simón Bolívar.
  2. Austria, 1855: 316
  3. Plazas Olarte, Guillermo (1988). "Los Llaneros en la Independencia (1ª Parte)". Revista Fuerzas Armadas. Vol. XLIII. No. 129. Digitalizado el 21 de julio de 2008 por el Centro de Estudios Históricos del Ejército.