Xeografía de Madagascar

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Xeografía de Madagascar
Madagascar sat.png
Alministración
Xeografía
Coordenaes 20°S 47°E / 20°S 47°E / -20; 47Coordenaes: 20°S 47°E / 20°S 47°E / -20; 47
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata

Madagascar ye la isla más grande del continente africanu, del cual dixebrar el canal de Mozambique. Atópase arrodiada íntegramente pol océanu Índicu.

Madagascar aniciar a partir del supercontinente Gondwana. La so mariña oriental formóse cuando África dixebrar de Gondwana fai alredor de 165 millones d'años. Más tarde, Madagascar dixebrar del subcontinente indiu fai 65 millones d'años. Esti tan llargu aislamientu ye la causa de la esistencia nesta islla d'ensame d'especies úniques nel mundu, lo que se llamó dacuando "un mundu estreme".

Ecoloxía[editar | editar la fonte]

Imaxe de Madagascar tomada dende un satélite en septiembre de 2003.

WWF estrema la islla de Madagascar en siete ecorregiones:

Selva de tierres baxes de Madagascar, nel este * Selva seca caducifolia de Madagascar, nel noroeste * Gorbizal de Madagascar, en cumes más altos

Manglar de Madagascar, en dellos enclaves de la mariña oeste.

Toes elles tán incluyíes na llista Global 200, arrexuntaes en

Fauna[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Fauna de Madagascar
El lémur de cola anillada ye una de los cien subespecies de lémur que s'atopen solo en Madagascar.

Madagascar tien una de les faunes más variaes y especiales del mundu con munchos animales reinales como los lémures, la tortúa radiada, la tortúa angonoka, la tortúa colaplana y la tortúa gatuña.

Debíu al aislamientu, les especies evolucionaron de manera independiente de los sos ancestros. Por casu, na islla hai una clase de orquídea como n'otros llugares del mundu, pero hai una diferencia, la especie de camparina encargada de comese'l néctar y de esta forma asegurar la reproducción d'esa planta nun ta presente na islla de Madagascar. ¿Cómo fixo la orquídea pa sobrevivir?. Unos científicos formuláronse esa entruga y punxéronse a investigar. La so conclusión final foi que la orquídea afixera la so estructura esterior a un páxaru bien común na isla, faciendo'l conductu más curtiu una y bones el picu del páxaru nun yera tan llargu como la trompa d'una camparina. D'esa forma, esta orquídea evolucionó a una nueva caña d'orquídees dientro de la familia a la cual pertenecía.[1] En cuestión d'anfibios, esta población ta constituyida casi dafechu por xaronques; 99% de les 373 especies son reinales, incluyendo la xaronca Mantella cowanii, especie en peligru críticu que namái se topa nel altiplanu central.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Documental, Isolation and Biodiversity By Dr. Laurie Godfrey
  2. Revista National Geographic n'español, setiembre de 2010, El corazón mancáu de Madagascar.
Geografía de Madagascar