Xeografía de Burundi

De Wikipedia
Xeografía de Burundi
Llocalización
Continente África
Rexón Gran Valle del Rift
Carauterístiques xeográfiques
Superficie 27 830 km² km²
Llinia de costa 0
Puntos estremos
Puntu más baxu Llagu Tanganica (772 m)
Puntu más altu Heha (2.670 m)
Fronteres territoriales
 •  República Democrática d'El Congu 233 km
 • Bandera de Ruanda Ruanda 290 km
 •  Tanzania 451 km
 
[editar datos en Wikidata]

Burundi asítiase nel África central en plenu gran Valle del Rift. Partiendo con la República Democrática d'El Congu y col llagu Tanganica al oeste, con Ruanda al norte y con Tanzania al este y al sur.

Orografía[editar | editar la fonte]

Burundi ye na so mayor parte un pandu onduláu con una altitú media de 547.09553 m esta baxa escontra l'oeste a la depresión del valle del Rift. Onde s'asitia la zona más baxa del país a veres del llagu Tanganica a unos 772 m. El monte Heha con 2670 m ye'l máximu altor, otros montes importantes son el monte Kavumu de 2.634 m o'l monte Mukike de 2.600 m. De norte a sur el país ye travesáu pola cadena montascosa de Crête du Nile.

Hidrografía[editar | editar la fonte]

El ríu Ruzizi en Burundi.

Los principales ríos son el ríu Ruzizi que constitúi la frontera col Congo desaguando nel llagu Tanganica, el Malagasari y el Ruvuvu. El Kagera que ye consideráu la fonte más remota del ríu Nilu naz nel norte del país dende onde se dirixe escontra'l lago Victoria. El principal llagu ye'l llagu Tanganica que comparte con Tanzania, el Congo y Zambia. Aparte cunta con munchos otros llagos nel norte como Mwungera, Narungazi, Rwihinda, Cohoha, Rwera y Kanzigiri son los ríos más grandes.

Clima[editar | editar la fonte]

El clima ye ecuatorial, moderáu pola altitú de la mayor parte del país. La temperatura medio añal ye de 21,1 °C nel pandu y 24,4 nel Rift Valley La estación seca va de xunu a agostu. La precipitación media ye de 1500 mm.

Mediu ambiente[editar | editar la fonte]

La vexetación típica ye la de la Sabana. La fauna selvaxe de Burundi, qu'inclúi a elefantes, lleopardos, hipopótamos, cocodrilos, xabalinos, antílopes y lémures voladores. Con cerca del 5,7% del espaciu protexíu col parque nacional de Kibira (monte de Monte axacente a Ruanda, el parque nacional de Ruvuvu ( nel nordeste del país alredor del ríu de mesmu nome) y la reserva natural de Rusuzi.

Sicasí'l país fai frente a grandes problemes medioambientales que tienen como orixe l'alta densidá de población y l'estrema probeza de los sos habitantes. Hai una gran deforestación, por cuenta de la estensión de les tierres agrícoles y al usu de la madera como únicu combustible disponible. Tamién s'emprobeció'l suelu como resultancia del mal usu agrícola y la deforestación. Per otru llau, la inestabilidá política y la probeza punxo en peligru d'estinción hasta 28 especies d'animales.

Datos estadísticos[editar | editar la fonte]

Situación: En África Central al este de la República Democrática d'El Congu.

Coordenaes xeográfiques: 3°30′S 30°00′E / 3.500°S 30.000°E / -3.500; 30.000

Referencies de mapa: África

Superficie:
total: 27.380 km²
tierra: 25.650 km²
agua: 2.180 km²

Fronteres terretres: 974 km

Países fronterizos:
Congo 233 km
Ruanda 290 km
Tanzania 451 km

Llinia de mariña: 0 km


Clima: Ecuatorial; Ye un pandu altu con gran variación d'altor (772 metros a 2.670 m); La temperatura varia cola altitú de 23 a 17 °C pero ye moderada xeneralmente a altores medios. La precipitación media ye de 150 cm; la estación húmeda va de febreru a mayu y de setiembre a xineru.

Terrén Con llombes y montascosu, mengua l'altor escontra l'este, delles llanures

Estremos d'altitú:
el puntu más baxu: Llagu Tanganika 772 m
el puntu más altu: Heha 2.670 m

Recursos naturales: Níquel, uraniu, óxidos de tierres rares, cobaltu, cobre, platino, valadio, tierra cultivables y recursos hidroeléctricos, niobiu, tantaliu, oru, fierro, tungsteniu, caolín y yelsu.

Usu de la tierra:
tierra cultivable: 35,03 %
cultivos permanentes: 14,02 %
otros: 50,93 % (2001)

Tierra irrigada: 740 km² (1998 est)

Amenaces Naturales Hinchentes, fanes de tierres y seques.

Mediu ambiente– temes actuales:. La erosión del suelu debíu al sobre llendo y a la estensión de los cultivos en terrenes marxinales; deforestación (queda poca superficie arbolada por cuenta de la esplotación de la madera como combustible); la perda d'hábitat.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]