WASP (etnografía)

De Wikipedia

WASP ye l'acrónicu n'inglés pa "Blancu, Anglo-Saxón y Protestante" (White, Anglo-Saxon and Protestant). Tamién traduzse como "Blancu, Americanu, Sureñu y Protestante" (White, American, Southern and Protestant).

Surdió nos entamos del sieglu XX teniendo como base el combate escontra les etnies, nacionalidaes y relixones ayenas. Nun entamu combatíen a los negros y a cualuquier aspeuty venceyáu a ellos (principalmente la música, jazz y blues, qu'entamaba a espardese per discos y radios), sicasí más alantre dirixeron les sos idees escontra otros grupos: los italianos, a los qu'acusaron de beber (creándose la Llei Seca na década de los años 1920); los irlandeses, por mor de la so tolerancia a los italianos arriendes de por custiones d'alcoholismu; y a los xudíos, embaxo l'acusación de dominar la estructura bancaria del país al traviés del préstamu de dinero.

La cultura WASP céntrase nos denomaos valores tradicionales y básase nuna relixón infelsible y en visiones "tradicionales" de la sociedá en toles sos variantes, dende la familia a la sexualidá y a los papeles home/muyer en xeneral.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]