Vitaphone

De Wikipedia

Vitaphone foi coles mesmes un sistema de cine sonoru y una compañía dedicada al soníu utilizáu nes películes, fundada en 1926 por Bell Telephone Laboratories y Western Electric y adquirida depués por Warner Bros, el procesu qu'utilizaba p'asitiar la banda sonora nes películes consistía en grabala por separáu en discos. Los discos cola banda sonora poníense sincronizadamente cola película proyeutada. Munches películes, tales como The Jazz Singer (1927) y Don Juan (1926), utilicen el procesu de Vitaphone. Ye'l primer sistema de cine sonoru.

La conversión a esti soníu sincronizáu causó serios problemes a la industria del cine. La grabación de soníu yera difícil: toles cámares teníen que grabar dende dientro de cabines de vidriu; los estudios teníen que construyir escenarios especiales a prueba de soníu, los cines teníen d'implementar un costosu nuevu equipu; teníase que contratar escritores que tuvieren bon oyíu pal diálogu. Munchos de los primeros diálogos fueron feos, estáticos y ensin sentimientu, les imáxenes visuales sirvíen solamente como un acompañamientu pa un diálogu interminable, efeutos de soníu y númberos musicales.

El sistema Vitaphone foi refugáu escontra 1930, anque la Warner caltuvo la productora como subsidiaria pa la producción de curtiumetraxes, con esti sistema la Warner realizó casi dos mil curtiumetraxes de tolos xéneros, especialmente de Looney Tunes y Merrie Melodies. Pa la década de 1940 la Warner Bros refuga dafechu'l sistema.

Historia[editar | editar la fonte]

El Vitaphone yera un sistema "soníu-a-discu". Esti sistema foi desenvueltu por Bell Telephone Laboratories y Western Electric. El sistema foi adoptáu nel cine na década de 1920. La compañía Western Electric taba investigando como asitiar soníu nes películes y entós concibió la idea de grabar los soníos en discos cola ayuda de la compra del sistema d'audiu de Lee De Forest en 1913, y el desenvolvimientu del micrófonu de condensador en 1915. La compañía decidió implementar el sistema de discos nes películes.

El negociu establecer na Western Electric Bell Laboratories en Brooklyn, Nueva York, y adquirida por Warner Bros n'abril de 1925. El Vitaphone presentóse'l 6 d'agostu de 1926, llanzando'l so primer estrenu con esti sistema, la película Don Juan, protagonizada por John Barrymore, con música y efeutos de soníu solamente (ensin diálogu), acompañada de dellos cantares de la mayoría d'estrelles de la ópera y los intérpretes de música clásica de la dómina.

Don Juan foi capaz de sacar enormes sumes de dineru na taquilla, pero nun foi abondu pa cubrir el costosu presupuestu que Warner Bros punxo na película. A raigañu del fracasu de Don Juan, la cabeza de Paramount, Adolfo Zukor, ufiertó a los dueños de Vitaphone un alcuerdu por que la empresa siguiera produciendo. Los dueños negáronse primeramente a avanzar col usu de soníu nel futuru nes películes de Warner, pero a la fin aceptaron l'alcuerdu de Zukor. Entós volvieron implementar el sistema Vitaphone nuna nueva película, basada nuna obra de Broadway y protagonizada por Al Jolson. The Jazz Singer, esto ye The Jazz Singer, rompió los rexistros de taquilla.

El direutor d'orquesta Henry Halstead dase'l creitu de faer la primer película de Hollywood hablanda usando'l sistema Vitaphone nos curtios de Warner Brothers en 1927, ente ellos Carnival Night in Paris (Nueche d'antroxu en París), onde l'actor Lew Ayres foi grabáu tocando'l baxu. Les trés seleiciones de música pa la producción Vitaphone son les siguientes: 1. Volga Boatman. 2. At Sundown. 3. Rosy Cheeks. La producción realízase coles mesmes qu'amuesen un gran repartu de cientos de baillarinos con traxes nun ambiente d'antroxu.

¿Cómo trabayó Vitaphone?[editar | editar la fonte]

Un equipu de Vitaphone yera un proyeutor, un amplificador y altavoces. Los proyeutores funcionen con normalidá y yeren silenciosos, pero tamién con una mecánica qu'interactuaba igual a un tocadiscos. Cuando'l proyeutor ye montáu, el proyeccionista fai una marca d'empiezu de la película, y coles mesmes, alliniaba l'aguya del gramófonu al empiezu del discu.

A diferencia de la velocidá de 78 revoluciones per minutu pa los discos de gramófonu, los discos Vitaphone desempeñar en 33-1/3 r. p. m. p'aumentar el tiempu de tocáu por que coincida colos once minutos de duración máxima d'un rollu de película. Tamién a diferencia de la mayoría de discos de gramófonu, l'aguya en Vitaphone treslladar dende l'interior del discu escontra l'esterior.

El procesu Vitaphone fixo grandes meyores nos soníos como:

  • Amplificación - El sistema Vitaphone foi unu de los primeros n'utilizar amplificación electrónica, utilizando'l triodu de Lee De Forest. Esto dexó que'l soníu del fonógrafu desempeñar a una gran audiencia nun volume cómodo.
  • Fidelidá - Nos primeros díes, Vitaphone superara a la fidelidá de soníu n'otros procesos de película, especialmente en frecuencies baxes.

A pesar d'estes innovaciones, el procesu Vitaphone perdió na guerra de los procesos de soníu de película por munches razones:

  • Distribución - Les grabaciones fóliense dempués d'un envaloráu de venti proyeiciones, y teníen que ser reemplazaos. Al faer el cambéu, los daños y frayatos nes películes yeren peligros constantes.
  • Sincronización - Vitaphone tuvo graves problemes de sincronización bultable. Si mientres una proyeición, l'aguya salta o la película engabítase, piérdese la sincronía ente imaxe y soníu, y el proyeccionista tendría que restaurala manualmente. Amás, si la película ta estropiada y nun foi reparada, por casu si perdiera un cachu de película, la rellación ente'l llargor del soníu y la película podría perdese y per ende causar una perda de sincronización permanente. Los proyeutores Vitaphone teníen palanques especiales p'avanzar y retrasar la sincronización, pero yera necesaria la continua atención del operador, y esto yera pocu práuticu. El sistema d'alliniación de les marques d'entamu na película taba lloñe de ser exacta.
  • Edición - Un gramófonu nun podía ser editáu físicamente, y esto llinda considerablemente'l potencial creativu de les películes de Vitaphone.

Con meyores na competencia de procesu de soníu en películes, y la téunica de Vitaphone imperfeccta, llevó al so retiru a principios de 1930. Warner Bros detuvo la grabación direuta a discu, y pasaron a del soníu na grabación de película. L'estudiu Warner tuvo qu'almitir públicamente que Vitaphone había quebráu.

El proyeutu Vitaphone[editar | editar la fonte]

Anguaño hai un grupu d'aficionaos conocíu como "El proyeutu Vitaphone", que la so misión ye la de restablecer al llargu plazu les producciones de Vitaphone. Ellos encárguense d'alcontrar elementos de la imaxe y los sos correspondientes discos Vitaphone, y producir nuevos, en versiones de 35 mm. sincronizaes cola última teunoloxía de soníu y videu. Hasta la fecha, el proyeutu restauró delles docenes de curtios de Vitaphone.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Enllaces n'inglés