Virtú

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Una virtú ye una "disposición de la persona pa obrar d'alcuerdu con determinaos proyectos ideales como el bien, la verdá,la xusticia y la guapura".[1] La virtú oponer al viciu, y tien una gran importancia pa la vida ética.

La noción de virtú a lo llargo de la hestoria[editar | editar la fonte]

El mundu griegu daba una gran importancia a la virtú, que vía como la excelencia o la plenitú que puede algamar una realidá, y de manera especial l'home. El términu usáu, que puede traducise de diverses maneres, ye areté. Con esta palabra, que va más allá de lo que güei se conoz como virtú, aludir a "la perfección y plenitú de les potencies constitutives d'una naturaleza".[2]

Sócrates cuntaba que la virtú ye aquello que nos ayudar a consiguir el bien por aciu razonamientos y la filosofía.

Platón plantega que'l ser humanu dispon de trés poderoses ferramientes: el intelectu, la voluntá y la emoción. Pa caúna d'estes esiste una virtú: la sabiduría, la valentía y el autocontrol. La sabiduría dexa identificar les acciones correctes, saber cuándo realizales y cómo realizales. El valor dexa tomar estes acciones a pesar de les amenaces, y defender los ideales propios. L'autocontrol dexa interactuar coles demás persones y ante les situaciones más adverses cuando se ta realizando lo que se debe faer pa llograr los fines propios.

A estos trés virtúes añede una cuarta, la xusticia, que dexa convivir en derechu responsablemente y con seguridá yá que ensin seguridá podríes salir de la to casa y ser asaltáu (por falta de xusticia).

Aristóteles ellabora, nes sos étiques (por casu na Ética nicomáquea) amplies reflexones sobre la virtú, qu'estrema en dos grandes grupos: étiques y dianoéticas.

Los estoicos sosteníen que la virtú consistía n'actuar siempres acordies con la naturaleza, que, pal casu del ser humanu, concebíu como ser racional, identificar con actuar siempres acordies con la razón, evitando en tou momentu dexase llevar polos ciños o pasiones, esto ye, tou lo irracional qu'hai en nós, que nun puede controlase y por tantu tien d'evitase. Los estoicos consideraben que la virtú, como facultá activa, yera'l bien supremu.

La Edá media recueye diverses definiciones de virtú. Una ta presente en santu Tomás de Aquino, que ve la virtú como cierta perfección d'una potencia o facultá. [3]

Virtúes con un papel fundamental[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Virtúes cardinales

Los cuatro virtúes cardinales son:

  • Templanza (del griegu σωφροσύνη, en treslliteración sōphrosýnē)
  • Prudencia (del griegu φρόνησις, en treslliteración phrónēsis)
  • Fortaleza (del griegu ανδρεία, en treslliteración andreía)
  • Xusticia (del griegu δικαιοσύνη, en treslliteración dikaiosýnē)

Estes virtúes eventualmente fueron incorporaes a distintes relixones.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía adicional[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. "Virtú" en Real Academia de la Llingua, sesta acepción. Consultáu'l 4 de mayu de 2015.
  2. Cfr. José Gaos, Antoloxía filosófica: la filosofía griega. Introducción. Consultáu'l 4 de mayu de 2015.
  3. Cfr. Suma de teoloxía, I-II, q. 53, a. 1.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Virtud