Unión de la India

De Wikipedia
Raj británicu
Unión de la India
(de 15 agostu 1947 a 26 xineru 1950)
India
Dominiu británicu
Himnu nacional God Save the King
Alministración
Capital Nueva Delhi
Forma de gobiernu Monarquía constitucional
Monarquía parllamentaria
Rey de India (es) Traducir Chakravarti Rajagopalachari (es) Traducir (dende 21 xunu 1948)
Primer ministru Sri Pandit Jawaharlal Nehru (dende 15 agostu 1947)
Xeografía
Economía
Moneda rupia india (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La Unión de la India, n'ocasiones conocida como Dominiu de la India, foi un estáu independiente que tomaba aproximao la India actual y qu'esistió ente'l 15 d'agostu de 1947 y el 26 de xineru de 1950.[1] Anque foi asocedíu pola República de la India, el términu "Unión de la India" (o a cencielles "La Unión") inda ye utilizáu pol sistema xudicial indiu pa referise al gobiernu de la India (frente al gobiernu de los estaos indios).

Cuando'l gobiernu británicu de la India remató en 1947, creáronse dos dominios pa sustituyilo: La Unión de la India y el Dominiu de Paquistán. Los dos estaos fueron creaos pol Acta d'Independencia de la India de 1947 que foi aprobada pol parllamentu británicu, y esistieron hasta l'aprobación de les sos constituciones individuales. Nel casu de la India produció'l 26 de xineru de 1950; la República de la India empezó a esistir oficialmente a partir d'esa fecha.

Mientres la fase de la Unión el monarca británicu siguió siendo'l xefe del estáu de dambos dominios, representáu en cada unu pola figura d'un Gobernador Xeneral. Sicasí, esti gobernadores nun fueron designaos tamién virréis, como asocediera mientres el periodu colonial. Los Gobernadores Xenerales de la Unión de la India fueron:

  1. Louis Mountbatten, Conde Mountbatten de Myanmar (1947-1948)
  2. Chakravarti Rajagopalachari (1948-1950)

Jawaharlal Nehru foi nomáu Primer Ministru y xefe del gobiernu de la Unión de la India mientres esti periodu.

Partición de la India[editar | editar la fonte]

Coles mesmes que'l gobiernu británicu otorgaba la independencia a los sos dos dominios de la India a mediaos d'agostu de 1947, les dos naciones xunir a la Commonwealth británica como dominios independientes. La partición dexó les rexones de Punyab y Bengala, dos de les mayores provincies, estremaes ente la India y Paquistán. Nos primeros díes de la independencia, más de dos millones de persones hindús y musulmanes emigraron al traviés de les nueves fronteres y más de cien mil morrieron por cuenta de diversos episodios de violencia.[2] La partición tamién provocó tensiones sobre la cuestión de Caxmir que provocaron la guerra ente India y Paquistán de 1947.

Usu xudicial[editar | editar la fonte]

Según l'artículu 300 de la Constitución de la India establecióse que "El Gobiernu de la India puede definise col nome d'Unión de la India". Como resultancia, los documentos llegales y procedimientos xudiciales siempres se refieren al gobiernu de la República como "la Unión", anque de facto la Unión de la India yá nun esiste como entidá nacional.

Organización territorial[editar | editar la fonte]

La constitución de la India, qu'entró a valir el 26 de xineru de 1950, fixo del país una república democrática soberana y declarada como una "Unión d'Estaos".[3] La constitución estremó ente tres tipos d'estaos:[4][5]

Los estaos de 1951:      Categoría A      Categoría B      Categoría C      Categoría D      Territorios non integrantes de la India en 1951
Tipu Gobiernu Llista
A Antigües provincies del Imperiu de la India empobinaos por un gobernador Un gobernador y una asamblea escoyida Assam, Bihar, Bombay, Madhya Pradesh, Madrás, Orissa, Punyab Oriental, Uttar Pradesh y Bengala Occidental
B Antiguos estaos o grupos d'estaos principescos Un rajpramukh nomáu ente los príncipes pol presidente de la India y un órganu llexislativu escoyíu Hyderabad, Jammu y Caxmir, Madhya Bharat, Mysore, Unión d'Estaos de Patiala y de Punyab Oriental, Rayastán, Saurashtra, Travancore-Kochi y Vindhya Pradesh
C Antigües provincies del Imperiu de la India empobinaes por un comisariu en xefe y dellos estaos principescos Unu comisariu designáu pol presidente de la India Ajmer, Bhopal, Bilaspur, Coorg, Delhi, Himachal Pradesh, Kutch, Manipur y Tripura
D Les Islles Andamán y Nicobar Un vicegobernador nomáu pol gobiernu central Islles de Andamán y Nicobar

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Mohin Jadarro Harappa. India Divided Religion 'Then' (1947) (East-West): 'Now' What Languages (North-South) ?. Publish America, páx. 65.
  2. Timeline, PBS.
  3. «Artículu 1», Constitución de la India (n'inglés).
  4. «The Constitution of India (1949)» (inglés). Lok Sabha Secretariat páxs. 1141–1143. Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'avientu de 2013. Consultáu'l 30 de payares de 2013.
  5. Showick Thorpe Edgar Thorpe (2009). The Pearson Xeneral Studies Manual, 1 (n'inglés), Pearson Education India, páx. 3.12–3.13. ISBN 978-81-317-2133-9.

Ver tamién[editar | editar la fonte]