Super Bowl XVI

De Wikipedia
Super Bowl XVI
[[Ficheru:|260px]]
Xeneral
Deporte fútbol americanu
Sede Pontiac Silverdome
Estáu Estaos Xuníos
Ganador San Francisco 49ers
Estadístiques
Participantes San Francisco 49ers (26)
Cincinnati Bengals (21)
Cronoloxía
Super Bowl XV XVI Super Bowl XVII
Cambiar los datos en Wikidata

.

El Super Bowl XVI foi'l nome que se-y dio al partíu de fútbol americano que definió al campeón de la temporada 1981-82 de la NFL. El partíu apostóse'l 24 de xineru de 1982 nel estadiu Pontiac Silverdome de la ciudá de Pontiac, Michigan. Enfrentó al campeón de l'AFC los Cincinnati Bengals y al campeón de la NFC los San Francisco 49ers. El títulu quedó en manes de los de California, siendo'l so primer títulu de campeón de Super Bowl.

Resume del partíu Primer cuartu =[editar | editar la fonte]

Los Bengals tuvieron la primer oportunidá d'anotar de primeres del xuegu. Dempués de tornar la patada de salida 17 yardes, Amo San Francisco Lorenzo foi algamáu pol apoyador de los Bengals Frazier Guy y perdió el balón na so propia llinia de 26 yardes (la primer vegada nun Super Bowl qu'un volume de negocios llevar a cabu nel tiru d'apertura), onde John Simmons recuperáu pa Cincinnati. El quarterback Ken Anderson, de siguío, empezó la unidá con una terminación pal receptor abiertu Isaac Curtis pa 8 yardes, y siguir con un pase de 11 yardes a l'ala zarrada Dan Ross. Carrera de 2 yardes fullback Pete Johnson treslladó la bola a la llinia de 5 yardes. Sicasí, Anderson llanzó un pase incompletu en primeru y, de siguío, foi escalada pola ala defensiva Jim Stuckey en segundu intentu d'una perda de 6 yardes. Enfrentando la tercer oportunidá, Anderson intentó coneutar con Curtis na zona d'anotación, pero los 49ers de seguridá Dwight Hicks interceptó'l balón na yarda 5 y tornar 27 yardes hasta la 32. A partir d'ende, el quarterback Joe Montana llevó a la ofensiva de los 49ers a la llinia de Cincinnati de 47 yardes con trés pases completos consecutivos. De siguío, los 49ers realizaron una falsa inversa - xugar pulgues ceguño que participen el receptor Freddie Salomón y terminó con Montana completar un pase de 14 yardes a l'ala zarrada Charre moces nos 33. Trés obres n'execución y finalización de 14 yardes de Montana a Salomón movió'l balón a la llinia de 1 yarda. A lo último, Montana llogró a partir d'ende un mariscal de campu de 1 yarda, lo que San Francisco una ventaya de 7-0.

Segundu cuartu[editar | editar la fonte]

Los Bengals amenaciaron con marcar llueu nel segundu trimestre, cuando avanzaron al traviés de la llinia de San Francisco de 30 yardes. Pero dempués d'atrapar un pase de 19 yardes de Anderson na llinia de 5 yardes, el receptor Cris Collinsworth perdió un balón, ente que ta encetando los 49ers back defensivu Eric Wright. Dempués de recuperar el balón, llevó a los 49ers a un Super Bowl rexistrar 92 yardes, anotando nun pase de 10 yardes dende Montana hasta'l fullback Earl Cooper, aumentando la so ventaya a 14-0. La obra de Cooper anotó nun fuera llamáu por Bill Walsh mientres 2 años. Cooper saltu, picu de celebración de la Copa dempués d'anotar convertir na semeya de Sports Illustrated utilizáu pa la cubierta dempués de los partíos.

Con pocu más de 4 minutos por xugar nel mediu, llevar a los 49ers de Montana n'otra unidá de puntuación. De primeres, completó un pase de 17 yardes al receptor Dwight Clark na llinia de Cincinnati de 49 yardes. Entós, el corredor Ricky Patton corrió dos veces, adelantró'l balón a la llinia de 39 yardes. xuntu Montana dos terminaciones de Clark y Salomón movió'l balón a la llinia de 5 yardes. Pero entós Montana llanzó dos pases incompletos recta, lo qu'obligó a los 49ers que conformase col oxetivu espatexador Ray Wersching de campu de 22 yardes p'aumentar la so ventaya a 17-0.

Con tan solo 15 segundos por xugase nel mediu, que siguió Ray Wersching la falta petardu foi muffed por Bengals corredor Archie Griffin, y los 49ers recuperaron el balón na llinia de los Bengals de 4 yardes. D'alcuerdu a la película de relieve de la NFL pal xuegu, los 49ers habíen descubiertu Wersching capacidá d'utilizar conducentemente'l petardu mientres el partíu de la temporada 1981, cuando una mancadura na pierna torgólu totalmente alimentación nel fútbol. Una salida en falsu contra la pena de San Francisco torgó-yos intentar anotar un touchdown, pero Wersching patiscó un gol de campu de 26 yardes, l'aumentu de ventaya de los 49ers, 20-0, que foi la ventaya más grande de mediu tiempu na hestoria del Super Bowl d'esa fecha.

Tercer cuartu[editar | editar la fonte]

Dempués de recibir la patada inicial de la segunda metá, los Bengals llevaron 83 yardes en nueve xugaes, anotando nun touchdown de 5 yardes de Anderson p'amenorgar el déficit de 20-7. Esto paeció encender la defensa de Cincinnati, que llinda a los 49ers a namái 8 obres de teatru y 4 yardes ofensives pal tercer trimestre completu.

Más tarde, nel trimestre, de 17 yardes Bengals defensivu Mike Fuller regresu de patada d'estene dio a los Bengals el balón nel centru del campu. Dos sanciones y un sacu de 4 yardes emburriáu de nuevu a la so propia 37, pero en tercer oportunidá, la receición de 49 yardes de Collinsworth de Anderson movió'l balón la llinia de San Francisco de 14 yardes. Johnson, darréu convertíu con ésitu nuna carrera de cuartu embaxo, dando a los Bengals un primeru y diez na llinia de 3 yardes. Nesi xuegu, los 49ers namái había 10 xugadores nel campu por cuenta de LB Keena Turner, que taba gravemente carez cola varicela mientres la selmana del Super Bowl, perdióse una llamada a entrar nel xuegu.

El primer intentu, Johnson llevó a la llinia y ganó dos metros embaxo de la llinia 49ers de 1 yarda. Los Bengals depués trató de correr Johnson na llinia en segundu intentu, pero perdió una yarda cuando un picu de carga torgáu a los Bengals d'establecer un plan d'hasta'l mediu de bloquéu. El receptor de Cincinnati David Verser tamién se perdió un bloquéu oyible por Anderson. En tercer intentu, 49ers apoyador Dan Bunz fechu probablemente la xugada clave defensiva del xuegu. Anderson falsa a Johnson y llanzó un golpe a pasar el corredor Charles Alexander, que foi aislláu en Bunz. Bunz, sicasí, acorrexaos Alexander na llinia de cuto nun campu abierto frente y torgáben-y llegar a la parte d'anotación. Destaca amosó qu'Alejandro tenía qu'entrar na zona d'anotación antes de faer la so corte y la so vuelta a principios torgó un pase de touchdown.

En llugar d'intentar un gol de campu en cuarta oportunidá, los Bengals unviáu Johnson nel centru de la llinia per última vegada. Pero San Francisco apoyadores Dan Bunz, Jack "Sierra" de Reynolds y el esquinero Ronnie Lott, encetó-y ensin ganancia, dándo-y la pelota de nuevu a los 49ers.

Cuartu cuartu[editar | editar la fonte]

Los 49ers namái ganaron 8 yardes nel so discu posterior, y los Bengals recibieron el balón de nuevu dempués de recibir 44 Jim Miller patada d'estene nel patiu de la so propia llinia de 47 yardes. Aprovechando la so gran posición de campu inicial, los Bengals colaron 53 yardes en siete xugaes y anotó un touchdown nun pase de 4 yardes de Anderson a Ross. Col marcador, el déficit amenorgar a 20-14 con 10:06 por xugase nel cuartu.

Pero los 49ers respondieron con una de 50 yardes y 9-xuegu que se llevó a 4:41 del reló, ya incluyó pase de 22 yardes de Montana al receptor Mike Wilson y 7 xugaes consecutives n'execución. Receición de Wilson yera una obra de Bill Walsh diseñáu específicamente pal Super Bowl que se capitalicen en faer de los Bengals una cobertoria de llargu plazu sobre Wilson en cualquier momentu corrió una ruta pasen más de 20 metros; Wilson a cencielles corrió 25 yardes pa escontra fora y depués córtase de nuevu a recibir precisión de Montana pasar. Wersching punxo fin a la unidá con un gol de campu de 40 yardes pa da-y a San Francisco una ventaya de 23-14 con namái 5 minutos pal final.

Na xugada Bengals per primer vegada dempués de recibir la patada de salida posterior, Wright interceptó un pase de Anderson. Dempués de tornar la intercepción 25 yardes, Wright perdió'l balón mientres ta encetando Bengals guardia Montoya Max, pero San Francisco'l linebacker Willie Harper recuperó'l balón na llinia de los Bengals de 22 yardes.

Los 49ers dempués corrió'l balón en cinco juegos consecutivos, teniendo tres minutos fora d'hora, p'avanzar a la llinia de Cincinnati de 6 yardes. Wersching depués patiscó'l so cuartu gol de campu p'aumentar la ventaya a los 49ers 26-14 con menos de 2 minutos pal final del xuegu. 4 Wersching de goles de campu empató un récor del Super Bowl establecíos polos Empacadores de Green Bay espatexador Don Chandler nel Super Bowl II. Por cuenta de los sos cuatro goles de campu y la puntuación de cerca, este ye l'únicu Super Bowl nel que l'equipu perdedor anotó más touchdowns que l'equipu ganador (Cincinnati 3, San Francisco, 2).

Anderson completó seis pases consecutivos nos Bengals posterior discu, el postreru un pase de touchdown de 3 yardes a Ross, pa poner el marcador 26-21, pero con menos de 20 segundos por xugase nel xuegu. Los Bengals intentaron una patada curtia, pero Clark recuperó'l balón pa los 49ers, dexando que San Francisco a correr el reló pa ganar el xuegu.

Resume d'anotaciones[editar | editar la fonte]

Primer cuartu

  • SF - TD: Joe Montana 1 yarda corrió ( P.E. Ray Wersching) 7-0

SF

Segundu cuartu

  • SF - TD: Earl Cooper Pase de 11 yardes de Joe M. (P.E. Ray Wersching) 10-0 SF
  • SF - GC: Ray Wersching 22 yardes 17-0 SF
  • SF - GC: Ray Wersching 26 yardes 20-0 SF

Tercer cuartu

  • CIN - TD: Ken Anderson 5 yardes corrió (P.E. Jim Breech) 20-7 SF

Cuartu cuartu

  • CIN - TD: Dan Ross Pase de 4 yardes de Ken A. (P.E. Jim Breech) 20-14 SF
  • SF - GC: Ray Wersching 40 yardes 23-14 SF
  • SF - GC: Ray Wersching 23 yardes 26-14 SF

Alliniaciones[editar | editar la fonte]

San Francisco OFENSIVA Cincinnati
Freddi Solomon WR Isaac Curtis
Dan Audick LT Anthony Munoz
John Ayers LG Dave Lapham
Fred Quillan C Blair Bush
Randy Cross RG Max Montoya
Keith Fahnhorst RT Mike Wilson
Charre Young [[Dan

Ross]]

Dwight Clark WR Cris Collinsworth
Joe Montana QB Ken Anderson
Earl Cooper (futbolista americanu) FB Pete Johnson
Ricky Patton RB Charles Alexander
San Francisco DEFENSIVA Cincinnati
Dwaine Board
Eddie Edwards
Jim Stuckey LDT-NT Wilson Whitley
Archie Reese [[Ross

Browner]]

Fred Dean RE-LOLB Bo Harris
Bobby Leopold LOLB-LILB Glenn Cameron
Jack Reynolds MLB-RILB Jim LeClair
Keena Turner ROLB Reggie Williams
Ronnie Lott LCB Louis Breeden
Eric Wright RCB Ken Riley
Carlton Williamson SS Bobby Kemp
Dwight Hicks FS Bryan Hicks


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]