Sineu

Coordenaes: 39°38′35″N 3°00′42″E / 39.6431°N 3.0116°E / 39.6431; 3.0116
De Wikipedia
Sineu
Alministración
País España
Autonomía Islles Baleares
Islla Mallorca
Comarcas (es) Traducir Llano de Mallorca (es) Traducir
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Sineu (es) Traducir Tomeu Mulet Florit (es) Traducir
Nome oficial Sineu (ca)[1]
Códigu postal 07510
Xeografía
Coordenaes 39°38′35″N 3°00′42″E / 39.6431°N 3.0116°E / 39.6431; 3.0116
Sineu alcuéntrase n'España
Sineu
Sineu
Sineu (España)
Superficie 47.74 km²
Altitú 145 m
Llenda con
Demografía
Población 4369 hab. (2023)
- 1913 homes (2019)

- 1949 muyeres (2019)
Porcentaxe 100% de Llano de Mallorca (es) Traducir
0.48% de Mallorca
100% de Islles Baleares
0.01% de España
Densidá 91,52 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
ajsineu.net
Cambiar los datos en Wikidata

Sineu ye un conceyu de Mallorca nes Islles Baleares, España

Xeografía[editar | editar la fonte]

Sineu ta asitiáu en plenu centru de la islla de Mallorca, alministrativamente formando parte de la Mancomunidá del Pla, el Consell de Mallorca y el Gobiernu de la Comunidá Autónoma de les Islles Baleares, ya histórica y culturalmente formando parte de l'antigua Corona d'Aragón, na comarca de Pla de Mallorca.

Al ser una porción de la Pla de Mallorca, el relieve ye básicamente llanu, ensin grandes accidentes xeolóxicos. Sicasí, tienen de mentase dos estructures qu'alterien esta xeografía llana: el Monte de Sant Nofre (255 metros) y el Monte de Reig (206 metros). El conceyu inclúi pequeños nucleos de población o pedaníes llamaes Son Rossinyol, Son Robí, Reig del Canonge, Sant Nofre, el Talaiot, Son Creixell, Sa Ritxola, Sa Ritxoleta y Son Vanrell.

El términu municipal de Sineu (qu'antes incluyía San Juan y Lloret de Vistalegre) tien 47,74 km² y, según datos del 2007 una población cimera a los 3000 habitantes. Llenda colos conceyos de Costitx, Inca, Llubí, Maria de la Salut, Ariany, Petra, San Juan y Lloret de Vistalegre.

Dalgunos quixeron rellacionar Sineu con un llugar denomináu Sinium de la Mallorca romana que menta un llugar con una cierta población.

Demografía[editar | editar la fonte]

Evolución de la población

A finales del sieglu XIX Sineu tenía más de 5000 habitantes por cuenta de la so conexón ferroviaria con tola isla. Cuando nel añu 1975 el tráficu ferroviariu suspendióse, el númberu d'habitantes foi amenorgándose hasta a aproximao 2200 persones.

Por tanto, anque agora Sineu tien una población de más de 3000 habitantes, fai solo una década yera hasta un 20 % menor.

Sicasí débese tener en cuenta una población flotante (especialmente les fines de selmana) que de normal non se considera, pero que ye importante (consume eletricidá, agua, servicios, etc.).

Ello ye que les bones comunicaciones (nueva llinia de tren, bones carreteres...), la situación céntrica del pueblu respeuto al restu de la isla, y los servicios de los que dispón (centru de salú, institutu d'educación secundaria, etc.) fixeron llegar al pueblu numberosos estranxeros y peninsulares nestos últimos años. Obviamente esto foi amestáu a una crecedera bastante notable del suelu edificáu.

Estructura de la población

En 1996, el 91 % de los sineuers nacieren nes Islles Baleares (un 6 % n'otra comunidá autónoma española, y namái un 3 % n'otru estáu). En 2004, el númberu de sineuers nacíos nes Islles amenorgar a un 78% (un 7% n'otra comunidá y un 15% n'otru país).

Esto tien importancia dende'l puntu de vista de la integración cultural y llingüística de los inmigrantes. Sicasí como asocede en conceyos pequeños del centru, el caltenimientu del calter rural del pueblu obliga en cierta manera a la inmersión llingüística de los recién llegaos, entainando'l procesu d'integración.

La población de Sineu, como la de los otros conceyos del Pla de Mallorca, ye una población avieyada. Mientres nel conxuntu de les Islles Baleares, la población ye menor de 64 años y un 13%, en Sineu dicha población supera'l 22%.

Historia[editar | editar la fonte]

Campos de Sineu de Joan O'Neill Rusiñol, obra caltenida na Biblioteca Museo Víctor Balaguer

Yá en tiempos prehistóricos Sineu tenía de ser habitáu, yá que s'atopen vestígios como'l talayote de Son Creixell, Sa Ritxla, Sa Ritxoleta, Son Rossinyol y Son Vanrell.

Dellos espertos quixeron rellacionar Sineu (Sinium) con un llugar llamáu Guium de la Mallorca romana, que cita Plinio el Viejo (NH 3, 77) con una cierta población.

A principios del s. XIII la conquista catalana acaba cola hegemonia de los arabes nes islles, pero otra manera, heredando singuralidades culturales y estétiques como na arquiteutura, o agricultura.

Nel añu 1248 según una bulda de Inocencio IV esistía una ilesia dedicada a Santa María.

El nucleu de población adquier el títulu de Pueblu Real nel añu 1300, y mientres la Edá Media foi una Villa destacada pola construcción d'una residencia real catalana (güei casi sumida so un conventu de monxes de clausura) y la sede del Veguer de Fora. D'esta dómina caltién el famosu mercáu de los Miércoles, de gran conteníu agrícola y ramadero, anguaño focu turísticu.

Hasta'l 1925, Sineu incluyó'l pueblu de Lloret de Vistalegre, que dempués de dellos intentos fallíos nel sieglu XIX, consigue segregase.

Arte[editar | editar la fonte]

L'edificiu más relevante de Sineu ye la ilesia parroquial de Santa María de Sineu. La ilesia (yá documentada nel añu 1248) sufrió una tarrecible quema nel añu 1505, fechu que provocó la construcción d'un nuevu templu d'estilu góticu como l'anterior. Nos años 1880 y 1881 realizáronse una serie d'obres d'ampliación: estes obres apurrieron el cruceru, una gran cúpula estrellada de base octogonal y un nuevu cabecero. El templu presenta una nave única con unes capiyes llaterales. A finales del sieglu XX y principios del sieglu XXI realizaron unes fondes obres de restauración del templu, que remataron el 28 de setiembre de 2007. Darréu tamién se restauraron les campanes que s'atopen allugaes na torre campanariu, caúna d'elles tien un nome según el so tamañu y función. Asina la mayor d'elles, recibe'l nome de Antònia, síguelu Bàrbara, Extremaunció, Combregar, Feris y Petita. Tamién cabo destacar, que dicha Ilesia Parroquial de Santa Maria de Sineu, presenta una importante coleición de ceràmica medieval, que forma parte d'un pequeñu muséu, que puede visitase los díes de mercáu(miércoles).Adosada a la ilesia y frente a la Plaza de San Marcos atopa la rectoría; nel interior puede visitase una esposición de cerámica medieval de Sineu. Delantre de dichu edificiu atopa'l monumentu llamáu popularmente "el Llión"; ye una escultura de cobre del añu 1945, un lleón con ales, símbolu del evanxelista San Marcos, qu'aguanta l'escudu de Sineu con una de les sos pates delanteres.

Na Cai Sant Francesc atopa'l Conventu Jesus Maria ( d'estilu barrocu), que foi fundáu nel añu 1667. Asina mesmu, nel añu 1722, sufrió unes importantes obres de reforna. Foi nesti últimu periodu, cuando se construyó'l claustru, del que convien destacar, la cisterna central onde apaez l'escudu de Charitas, según tamién apaez la Estrella y la Mitra, decorando los capiteles de les distintes columnes yá que'l so patrocinador foi l'Obispu Miquel Estela.Finalmente nel añu 1835 mientres la desamortización pasó a manes civiles, pa fianalmente convertise en 1877 en casa Consistorial. El Conceyu ocupa l'edificiu onde vivíen los flaires del antiguu conventu de los Mínimos, col so claustru del sieglu XVII. Hai de solliñar, que dicha construcción, cuenta con una importante coleición de Teules Pintades (Texas Pintaes)que presenten motivos relixosos, antropomorfos, zoomorfos y decoración vexetal. según les feches asitiaes nos estremos de los distintos bistechos.

El Palaciu de los Reis de Mallorca ye un edificiu reconstruyíu mientres el mandatu del rei Jaume II de Mallorca, a entamos del sieglu XIV, concretamente en 1309. El llugar onde se llevanta yera antes una edificación d'orixe islámicu. En 1583 instalóse una comunidá de monxes concepcionistas, que perduren hasta güei día. Nel sieglu XVII amplíase y reforma el conventu, configurando un conxuntu arquiteutónicu que nos llegó a güei día, onde se reparen típicos elementos d'un palaciu fortificáu y elementos del conventu de clausura. Anexu al Palaciu atopa la ilesia d'estilu barrocu.

Na Cai del Hospital atopa l'edificiu del Oratori de Sant Josep(Oratoriu de San José), fundáu nel sieglu XIII, nesti edifició puede contemplase el Sant Crist de la Sang (1584), obra de Gaspar Gener, importante escultor mallorquin del sieglu XVI, tamién puede reparase un pequeñu retablu de la Virxe del Rosariu que vien de la Ilesia Parroquial de Santa Maria de Sineu, esti retablu renacentista data de 1570 y paez obra de Rafel Guitard. Otra pieza destacable, ye una talla de Sant Josep ( San José)que ye'l titular del edificiu. Esta talla data de 1630. Anque l'Oratoriu entá caltién elementos góticos orixinales, anguaño atopamos con un edificiu bien modificáu a lo llargo de la historia.

L'edificiu de la estación del tren, de principios del sieglu XX, acueye'l Centru d'Arte de Sineu, onde se celebren esposiciones de reconocíos artistes contemporáneos.

Poles antigües cais de Sineu atópense diverses cruces y dellos pozos d'orixe medieval, según antiguos molinos de vientu, que recuerden la importancia que tuvo'l cultivu de la cebera.

Feries, Fiestes y Celebraciones[editar | editar la fonte]

-Sa Fira: Sineu ye la capital de les feries de Primavera. Ye'l pueblu que convoca más visitantes pa la so feria. "Sa Fira" de Sineu ye la más antigua de Mallorca, establecer por privilexu del rei Sancho nel añu 1318; celébrase'l primer domingu de mayu de cada añu. Feria eminentemente agrícola, ramadera y artesanal, que caltuvo perbién la tradición y el sentíu del mercáu añal. Frutes, verdures, plantes, animales domésticos, ropa, sielles, escaleres, cerámica, y trinxets enllenen les cais más céntriques de la Villa. La maquinaria agrícola y l'esposición de coches, xunto a les atraiciones infantil y diversu tipos de venta ambulante enllenen les cais y places más esteriores. Calcúlase que decenes de miles de visitantes pasen cada añu por Sineu el día de Feria, que ye la segunda n'importancia de la isla, tres els Dijous Bo d'Inca.

-Fiestes Patronales: Sineu celebra les "Festes de la Mare de Déu d'Agost", díes alredor al 15 d'agostu con xuegos, fueos artificiales, fiestes, verbenes, etc. Son les típiques fiestes del branu mediterraneu, nes que'l pueblu esfruta de numberosos actos culturales mientres el día y un ampliu abanicu d'actividaes nocherniegues al frescu.

-Selmana Santa: Un momentu de solemnidá del añu sineuer ye'l de la Selmana Santa. Numberoses persones lleguen a la Villa pa ver les procesiones y los capirotes qu'acompañen los pasos peles cais de la Villa, cuantimás la del Vienres Santu. Les procesiones de la Selmana Santa son entamaes pola Real Prohomonia de Sineu, presidida pol rei Felipe VI, y pol Patronatu de Cofraderíes de Sineu, presidíu pola matriarca de la familia Isern-Estela -mecenes de les imáxenes de los pasos-, y coordináu por Pedro Gelabert Salvá.

-Ye Much: Ye una fiesta que se celebra'l 14 d'agostu de cada añu, axúntase tola xente nuevo del pueblu na estación del tren, sobre les 10 de la mañana. Una vegada tol mundu ta apunto entámase un camín escontra'l "Puig de Reig" onde s'invoca a Ye Much con cantaraes y bailles. Una vegada el Much foi invocáu tornar al pueblu y pásiase con él pol pueblu y pasando por tolos chigres. Dempués de dir por tolos chigres, los asistentes van comese, muyeres y homes separaos. Una vegada terminárase de comer vuelven axuntase homes y muyeres enfrente de Ca'n Castell, onde se bailla y canta hasta que les fuercies aguanten.

Otres fiestes que se celebren en Sineu son les de San Marcos (patrón del pueblu) el 25 d'abril y les de San Antonio, coles típiques fogueres nes que se garren embutíos día 17 de xineru.

Institucionalmente estos últimos años recuperóse una antigua feria pa potenciar la sobrassada, productu típicu mallorquín. La Feria de Santu Tomás-Muestra de Matanzas celébrase cada añu'l segundu domingu d'avientu.

Sector servicios[editar | editar la fonte]

-Educación: Anguaño'l pueblu dispón d'una Escuela d'Educación Infantil, una Escuela d'Educación Primaria (" Rodamilans") y un Institutu d'Educación Secundaria y Bachilleratu. Nestos últimos años la crecedera población al por cuenta de los inmigrantes fixo proyeutar l'ampliación de toes estes infraestructures.

-Sanidá y Servicios Sociales: Pal sector de la tercer edá esiste una residencia privada, anque tolos partíos del consistoriu sineuer coinciden na necesidá de tener una residencia pública o un centru de día. L'asociación de la tercer edá de Sineu tien a la so disposición un nuevu local p'axuntase y celebrar los sos propios actos, dende'l principiu d'esta llexislatura. Per otra parte, Sineu dispón d'un centru de salú con serviciu d'urxencies, que da serviciu a la población llocal y de los pueblos de les cercaníes.

-Cultura: Ta restaurándose l'antiguu Claustru de San Francisco. Esti claustru foi ocupáu mientres munchos años como casa cuartel de la Guardia Civil; l'anterior Consistoriu proyeutó'l llugar como un futuru Caserón Cultural del pueblu. Anguaño quier prosiguir cola so restauración, magar entá nun ta claro'l so futuru usu. El claustru tamién inclúi la Biblioteca Municipal de Sineu, l'Archivu Municipal -qu'esta llexislatura va ser digitalizado- y el Centru Universitariu pa los mozos del pueblu.

Na llexislatura pasada'l Conceyu creó la Banda Municipal y Escuela de Música de Sineu. El conceyu tamién dispón d'una Banda de Cornetes, Tambores y Trompetes, dos grupos de Ball de Bot (baille rexonal de Baleares), un grupu de teatre "La Prima", y diverses entidaes culturales y de participación ciudadana.

Antaño y a nivel de prensa forana, Sineu cuntó mientres los años 1995-1988 con una revista local d'información xeneral, llamada "Baula", d'edición trimestral.

Mientres gran parte del sieglu XX, Sineu dispunxo d'un Cine, qu'a finales del sieglu pasáu foi convertíu en discoteca, que'l so local foi destruyíu por una quema. El pueblu tamién cunta con un Teleclub, sede del antiguu llocal de la tercer edá.

-Tresportes: Sineu tien conexón ferroviaria cola llinia Palma-Manacor de los Servícios Ferrovarios de Mallorca (SFM). La estación ferroviaria de Sineu foi inaugurada'l 17 de febreru de 1878, esti fechu contribuyó al fomentu del comerciu nun pueblu, hasta'l momentu, mayoritariamente agrícola. Nel añu 1975 y por motivos institucionales y políticos, la llinia de tren Palma-Manacor foi esaniciada al altor de la estación de la ciudá d'Inca. Nel añu 2002, el Gobiernu multipartito de les Islles Baleares, presidíu pol socialista Antich, reabrió la llinia.

El pueblu amás cunta con una parada de la llinia d'Autobuses Palma-Santa Margalida-Ca'n Picafort.

Economía llocal[editar | editar la fonte]

Sineu, como'l restu de pueblos del Pla de Mallorca, tuvo siempres una economía basada'l mundu de l'agricultura. Ello ye que el mercáu selmanal de los miércoles y la feria añal demuestren la importancia histórica del campu na economía sineuera.

La economía del pueblu tamién se caracterizó por una notable actividá industrial ("menestrals"), especialmente nes últimes décades; anguaño Sineu trabaya'l fierro, la madera, l'aluminiu... Hai aproximao diez años, el Conceyu gobernáu pol Independiente Jaime Ferriol dexó la construcción d'un polígonu industrial, coles mires de sacar del pueblu los talleres y fábriques. A pesar de consiguir los sos oxetivos, dichu centru industrial enfea la zona del Barriu de les Cases Nueves. Pero'l sector que más esperimentó una crecedera notable foi'l de los servícios y la construcción.

-Servícios: Sineu ye una de les poblaciones de Mallorca con mayor númberu de restoranes, chigres y cafeteríes en rellación a la población del conceyu. Nel añu 2004, Sineu cuntaba con 37 establecimientos de restauración. Anguaño (2008) esisten cinco hoteles d'interior, de dos, trés y cuatro estrelles.

-Construcción: Sineu esperimentó, como'l restu de la isla, el boom urbanísticu d'esta última década. Según el Colexu Oficial d'Arquiteutos de les Islles Baleares, nel añu 1996 les viviendes visaes fueron namái 5; nel añu 2004 el colexu visó 51 viviendes.

Casi la metá de los contractos llaborales y puestos de trabayu formen parte del sector servícios. Según datos de la Seguridá Social, nel añu 2004 un 6% de los habitantes de Sineu dedicar a l'agricultura, un 22% a la construcción, un 27% a la indústria y un 45% al sector servicios.

Política[editar | editar la fonte]

De la Transición a l'Actualidá:


Primer etapa: Sineuers Independents (1979 - 1995)

Segunda etapa: PP-UM (1995 - 2001)

Tercer etapa: Sineuers Independents-PP (2001 - 2003)

Cuarta etapa: PP-UM (2003 - 2011)

Quinta etapa: PP-CxI (2011 - 2015)

Sesta etapa:PP-SSM-PI(2015-Actualidá)


Dende'l fin de la transición hasta l'añu 1999, l'Agrupación Eleutoral de los Sineuers Independents (AESI), agrupación formada por un conglomeráu d'izquierdes nacionalistes surdida los primeros años del post-franquismu, gobernó ininterrumpidamente por aciu socesives mayoríes absolutes. Jaime Ferriol y Andrés Mates fueron los dos alcaldes mientres esta etapa independiente.

Nel añu 1999, Sineuers Independientes perdió la so mayoría absoluta debíu a la gastadura de los años, llogrando cinco de los once escaños a partir. El Partíu Popular llogró cuatro escaños, siguíu de la formación rexonalista Unión Mallorquina que llogró dos. Unión Mallorquina y Partíu Popular establecieron un pactu de gobiernu de centru derecha lideráu por José Oliver Amengual (UM), coles mires de favorecer l'entendimientu coles instituciones supramunicipales baleares, gobernaes por pactu de centru esquierda roblaos por UM, PSOE, PSM, IX y Los Verdes. Dos años dempués de la investudura de Oliver, oficialmente pola falta de sintonía ente los líderes de la coalición PP-UM, Josep Oliver Amengual (UM) y Apolonia Llull (PP), la líder del Partíu Popular Local sofitó una Moción de Censura presentada por Sineuers Independientes, que devolvió a Andrés Mates a l'Alcaldía de Sineu. Apolonia Llull caltuvo'l so puestu de Teniente d'Alcalde del conceyu. Empecipióse asina una curtia segunda etapa independiente (2001 - 2003).

La fuercia político mayoritaria local nes eleiciones llocales del 2003 foi Sineuers Independientes, que llogró un conceyal menos quedándose con cuatro escaños. Unión Mallorquina llogró tres escaños y foi la segunda fuercia en númberu de votos, siguida de la candidatura del PP que llogró tamién tres escaños y del PSOE que llogra unu. El Partíu Socialista de Sineu surde y preséntase nestes eleiciones, arriendes de una excisión de los independientes al nun tar acordies cola moción presentada dos años antes. Les cabeza de llista fueron Andrés Matos (AESI), José Oliver Amengual (UM), José Oliver Rebassa (PP) y Jordi Gelabert (PSOE). Edítase una nueva coalición de centru derecha trés a trés, que da l'Alcaldía los dos primeros años a Unión Mallorquina y los dos últimos al Partíu Popular. Tres meses dempués de ser investido Alcalde de Sineu -nel Branu del 2005-, José Oliver Rebassa (PP) desatapa l'escándalu del esfalcu de les arques municipales, lleváu a cabu pola recaldadora municipal de tributos, Martina Gelabert. Por cuenta de ello empecipia un periodu d'acusaciones ente los independientes, Unión Malloquina y Partíu Popular, responsabilizándose mutuamente del esfalcu; magar mientres el periodu del delitu'l Conceyu tuvo alcaldes de los trés partíos, SI gobernó mientres siete años, UM mientres dos y el PP mientres tres meses, del tiempu investigáu.

Paez que l'asuntu del esfalcu afectó positivamente al PP, que nes eleiciones llocales del 2007 llogró mayoría simple per primer vegada na hestoria local, llogrando cinco escaños y el 43% de los votos. Posiblemente la tresparencia demostrada pol Alcalde Josep Oliver Rebassa (PP) y l'aición llevada a cabu mientres los dos años del so gobiernu fueron determinantes na resultancia eleutoral. Los dos conceyales ganaos vinieron de UM, que se quedó con un solu rexidor. Sineuers Independents perdió un nuevu escañu, quedándose con trés. Sicasí'l conceyal perdíu pasa a un nuevu partíu nacionalista, catalanista y d'izquierdes, ERC, que se presenta per primer vegada en Sineu. Dicha agrupación surde de la excisión de la corriente radical y crítica de SI. El PSOE revalida'l so conceyal ganando solamente cuatro votos. Les cabeza de llista d'estes eleiciones fueron José Oliver Rebassa (PP), Miguel Gelabert (AESI), José Oliver Amengual (UM), Juan Ferriol (PSOE) y Julián Gayà (ERC).

L'últimu Alcalde de Sineu foi José Oliver Amengual (UM). Foi investido Alcalde de Sineu por mayoría absoluta (seis votos a favor, cuatro en contra y una astención) 19 de xunu de 2010 acordies con el "Pactu pola Estabilidá y la Gobernabilidad de Sineu", un alcuerdu programáticu d'aición de gobiernu y cargos pa la presente llexislatura robláu ente PP y UM. Amengual integrar nel Gobiernu Municipal dirixendo l'Área de Rellaciones Institucionales, coles mires d'anidiar les rellaciones col Consell de Mallorca, la Mancomunidá del Pla y el Govern de les Illes Balears, en manes del Pactu de Centru Izquierda de Baleares (PSOE-UM-Bloc per Mallorca). En base al Pactu de Gobiernu llocal, Josep Oliver Rebassa (PP) foi alcalde los trés primeros años de la Llexislatura (2007-2010).

De 2011 a 2012 siguió siendo alcalde Josep Oliver Amengual (CxI). Dende 2012 hasta 2015, l'alcalde foi Pere Joan Jaume Florit (PP). En 2015, magar la victoria de los independientes de "Gent per Sineu" (GxS), el Partíu Popular, Sineu s'ho mereix (candidatura impulsada pol alcalde saliente) y Proposta per les Illes (PI), llegaron a un pactu de centru derecha pa siguir gobernando Sineu. L'alcalde dende'l 13 de xunu de 2015 ye Bartomeu Mulet (PP). Previsiblemente, el 13 de xunu de 2018 va ser de nuevu alcalde Josep Oliver Amengual (PI), mientres Pere Joan Jaume Florit (SSM) va ser primer teniente d'alcalde y voceru tou la llexislatura.

Actualidá

Tres les Eleiciones municipales d'España de 2015, el 24 de mayu, el Conceyu de Sineu (11 escaños) foi anováu, quedando de la siguiente manera:

En total, en Sineu hubo los siguientes alcaldes dende 1979:

  • Jaime Ferriol (AESI) (1979-1990).
  • Andreu Mates (AESI) (1990-1999).
  • Josep Oliver Amengual (UM) (1999-2001).
  • Andreu Mates (AESI) (2001-2003).
  • Josep Oliver Amengual (UM) (2003-2005).
  • Josep Oliver Rebassa (PP) (2005-2010).
  • Josep Oliver Amengual (UM) y (CxI) (2010-2012).
  • Pere Joan Jaume Florit (PP) (2012-2015).
  • Bartomeu Mulet Florit (PP) (2015-Actualidá).

Personaxes pernomaos[editar | editar la fonte]

'Fills Il·llustres de la Vila de Sineu- Fíos Pernomaos de la Villa de Sineu

-Mossén Arnau Ramis 1876-1934

-Mosén Joan Rotger Niell 1885-1960

-Sr.Josep d'Espanya i Rossinyol 1808-1890

-"l'Hermanu" Joan(Josep Martorell)

-Mossén Bartomeu Mulet Ramis 1917-2008

-Historiadores ya investigadores: Canónigo Joan Rotger Niell (escritor ya historiador), Mossén Bartomeu Mulet i Ramis (historiador)

-Científicos: Gabriel Moyá Niell (biólogu)

-Deportistes: Jaume Bauzá Coll (futbolista y entrenador), Francisco Alomar Florit 1928-1955(ciclismu), José Manuel Álvarez Gabeiras (atletismu)

-Políticos destacaos: Francesc Fiol Amengual (PP), Antoni Esteva Mestre (Els Verds)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]