Sialia mexicana

De Wikipedia
10-03-2021 19:22

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Sialia mexicana
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Turdidae
Xéneru: Sialia
Especie: S. mexicana
Swainson, 1832
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Sialia mexicana ye una ave que vuela en norteamericana perteneciente al xéneru Sialia.

Descripción[editar | editar la fonte]

El páxaru azul occidental ye un páxaru pequeño y robezu con un llargor de 15 a 18 cm. El machu adultu ye de color azul brillante na parte cimera y nel gargüelu col pechu y les bandes anaranxaes, tien el mancha marrón nel llombu y el banduyu y les coberteras inferiores de la cola grises.

La fema adulta tien un cuerpu, ales y cola d'un azul más apagáu, un gargüelu gris, un pechu anaranxáu opacu y un banduyu y coberteras infracaudales grises. Dambos sexos tienen un picu delgáu y rectu con una cola bastante curtia. Les aves inmadures tienen colores más apagaos que los adultos y tienen manches nel pechu y el llombu.

El so llamáu consiste nos cantares de apareamiento que suenen como "cheer", "chur-chur" y "chup". Esto ayuda a los páxaros azules masculinos del oeste p'atopar fácilmente a les femes nel monte entestáu. Los machos usen estes llamaes pa dici-yos a los machos competidores que'l territoriu pertenez-yos.

El páxaru azul occidental puede estremase fácilmente de les otres dos especies del xéneru del páxaru azul. El páxaru azul del oeste tien una gargüelu azul (machu) o gris (fema), el páxaru azul del este (Sialia sialis) tien una gargüelu naranxa y el páxaru azul de monte (Sialia currucoides) escarez de color naranxa en cualesquier parte del so cuerpu.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

El páxaru azul occidental foi movíu de el so hábitat natural por baltar d'árboles; sicasí, afíxose a los montes de coníferes, les tierres de cultivu, el terrén semiabierto y el desiertu pa sobrevivir. El rangu mientres tol añu inclúi California, el sur de los Montes Rocosos, Arizona y Nuevu Méxicu nos Estaos Xuníos, y tan al sur como los estaos d'Oaxaca y Veracruz en Méxicu.[1][2]

El rangu de reproducción de branu estiéndese tan al norte como'l noroeste del Pacíficu, Columbia Británica y Montana. Les aves del norte pueden migrar a les partes del sur del rangu; les aves del sur suelen ser residentes permanentes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. [1] Azulejo Garganta Azul, Sialia mexicana (castellán)
  2. [2] audubon.org/ Sialia mexicana, (castellán)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]