Santuariu de Lourdes

Coordenaes: 43°05′51″N 0°03′27″W / 43.09748°N 0.05752°O / 43.09748; -0.05752
De Wikipedia
Santuariu de Lourdes
 Monumentu históricu
santuario mariano (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Francia Francia
Organización territorial Francia metropolitana
RexónBandera de Occitania Occitania
Departamentu Altos Pirineos (es) Traducir
Distritu Distrito de Argelès-Gazost (es) Traducir
Comuña Lourdes
Coordenaes 43°05′51″N 0°03′27″W / 43.09748°N 0.05752°O / 43.09748; -0.05752
Santuariu de Lourdes alcuéntrase en Francia
Santuariu de Lourdes
Santuariu de Lourdes
Santuariu de Lourdes (Francia)
Historia y usu
Apertura1858
Orixe del nome Nuestra Señora de Lourdes (es) Traducir
Relixón catolicismu
Diócesis diócesis de Tarbes y Lourdes (es) Traducir
Dedicación Nuestra Señora de Lourdes (es) Traducir
Patrimoniu
Mérimée ID PA00135471
Instalaciones
Formáu por Basílica del Rosario de Lourdes (es) Traducir, Basílica de la Inmaculada Concepción (es) Traducir, basílica de San Pío X (es) Traducir, Gruta de Massabielle (es) Traducir, Église Sainte-Bernadette de Lourdes (en) Traducir y Via Crucis of Lourdes (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Vista del covarón de la Virxe de Lourdes y la so redolada inmediata.
Pormenor del covarón de la Virxe de Lourdes nel que s'aprecia'l nichu natural cola estatua de la Virxe María.

El Santuariu de La nuesa Señora de Lourdes ye un conxuntu d'edificios y llugares dedicaos al cultu de la Virxe María, en Francia. El complexu inclúi les basíliques de la Inmaculada Concepción, la de Nuesa Señora del Rosario y la de san Pío X, según la Covarón de les apaiciones, onde la Virxe presentóse ante Bernadette Soubirous, según la creencia católica.

El Santuariu de La nuesa Señora de Lourdes, xunto colos santuarios de Torreciudad, Montserrat, Meritxell y La Pilastra conformen la Ruta mariana, itinerariu empuestu pola espiritualidá y devoción mariana, posesor d'una gran riqueza patrimonial, gastronómica y natural.

Historia[editar | editar la fonte]

Nel añu 1858, la llocalidá de Lourdes yera una bien pequeña aldega con cases humildes, como asina tamién los sos habitantes, que nun ochenta per cientu yeren analfabetos.

Esta contorna, apenes conocida en Francia nesi momentu, atopar nel entamu del sistema montascosu de los Pirineos y tien escontra l'oeste un puexu predresu conocíu col nome de Massabielle (Roques Vieyes). Al pie d'ésti cuerre'l ríu Gave que se forma coles agües que baxen de les montes. A un llau de los murios de roques seminegruzcas la naturaleza abrió un pronunciáu covarón de 3 metros y mediu d'anchu por 3 metros y mediu d'altu.

Esti covarón yera un llugar solitariu con un suelu grebo y seco nel cual crecíen rosales monteses, que yeren les flores de la zona. Equí foi onde, según el testimoniu de Bernadette Soubirous, producióse una de les apaiciones marianes más conocíes de la Hestoria, nel añu 1858. Güei xunto a esa Covarón de les Revelaciones álzase un santuariu y un llugar de pelegrinación. El Covarón y la Basílica de la Inmaculada Concepción (construyida por Monseñor Laurence, obispu qu'acoyó les revelaciones privaes a santa Bernadette Soubirous), constitúin el santuariu orixinal. Darréu, tol conxuntu de templos y edificios que tienen como centro'l Covarón mentáu recibieron el nome de Santuariu de Nuesa Señora de Lourdes.

La organización del Santuariu[editar | editar la fonte]

Santuariu de La nuesa Señora de Lourdes.

L'área que la compón tien 52 hectárees con 22 llugares de cultu, que visiten 6 millones de persones al añu aproximao. El responsable güei ye'l obispu de Tarbes-Lourdes, que noma como representante permanente a un rector. El rector fai cargu d'aproximao siete mil persones de la Hospitalidá La nuesa Señora de Lourdes y más de 100.000 de les hospitalidaes de les distintes pelegrinaciones y rexones del mundu. Tamién transiten 30 sacerdotes pa recibir y acompañar a pelegrinos y celebrar y alministrar los sacramentos. Pertenecen a cuatro congregaciones relixoses y distintes diócesis. Amás, esisten cinco comunidaes femenines que tán tamién al serviciu del santuariu. Tien 297 emplegaos fixos y 95 temporales pal mes de febreru (cuando se celebra la fiesta de la Virxe de Lourdes) y más 63 de servicios varios.

Reproducciones del covarón[editar | editar la fonte]

Nel cuévanu natural onde se producieron les apaiciones dispúnxose una estatua de la Virxe María, amás d'un altar, bancos con reclinatorio, un soporte pa cirios, etc. D'esi conxuntu fixéronse reproducciones, más o menos lliterales y xeneralmente a la mesma escala, en munchos llugares fora de Lourdes, nes que son invariables el covarón y l'imaxe de la Virxe. Según la reproducción, pueden apaecer, tamién, l'altar, los bancos, y n'ocasiones, una estatua de Bernadette.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Patrick Theillier (2008). Los milagros de Lourdes: sanamientos, conversiones y testimonio. Ediciones Pallabra. ISBN 978-84-9840-194-3..

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]