Rugbi a 7

De Wikipedia
Rugby 7

Rugby 7 mientres los Xuegos de la Mancomunidá de 2006, nel Telstar Dome de Melbourne, Australia
Autoridá deportiva World Rugby
Otros nomes Rugby seven, rugby a siete, seven a side o seven
Carauterístiques
Contautu Deporte de fuerte contautu físicu.
Miembros por equipu 7 por equipu en cancha.
Categoría Deporte al campu o
n'espacios zarraos
Pelota De forma ovalada, ye de cueru o material sintético asemeyáu
Llugar del encuentru
Duración del encuentru dos periodos de 7 minutos
o 10 minutos.
Meta Dos postes separaos ente sigo por 5,6 metros y xuníos por un travesal asitiáu a 3 metros d'altor. Los postes tienen de tener un mínimu de 3, 4 metros d'altu, lo que-y da al conxuntu de los trés palos una forma de H y una llinia que crucia perpendicularmente la cancha, de llau a llau.
Olímpicu Rio de Janeiro 2016
[editar datos en Wikidata]
Melrose RFC.
Seven Européu de 2008

El rugby 7, seven a side o a cencielles seven, ye una variante del rugbi nel que xueguen siete xugadores por equipu, en llugar de 15 propiu del Rugby Union. Esta versión del rugby ye bien popular con competiciones notables como na Copa del Mundu de Rugby 7 y la Serie Mundial de Rugby 7. Tamién se xuega a rugby 7 n'acontecimientos como los Xuegos de la Mancomunidá. Anque foi creáu como un acontecimientu del rugby.

L'organismu rector a nivel mundial del seven-a-side ye la World Rugby (WR). Xuégase casi so les mesmes regles[1] y nun campu coles mesmes dimensiones que'l rugby 15.

Ente que un partíu de rugby de quince xugadores dura 80 minutos, un partíu de rugby 7 dura 14 minutos de tiempu real de xuegu, en dos metaes con un intervalu ente elles de non más de dos minutos, sacante los partíos finales d'un tornéu que, por decisión del organizador, pueden durar venti minutos en dos tiempos de diez.[2] Esto dexa que puedan realizase los torneos de rugby nun solu día o nun fin de selmana.

Sicasí, los resultaos son similares a los de la modalidá de quince xugadores; yá que la menor cantidá de xugadores nel campu causa que les marques realizar con más regularidá en rugby 7, una y bones los defenses tán más separaos qu'en Rugby union. Tamién esisten los scrum, compuestes por solu trés xugadores de cada equipu.

Historia[editar | editar la fonte]

El rugby 7 foi creáu por Ned Haig, un carniceru de Melrose, Escocia, como un eventu pa recaldar fondos pal so club llocal en 1883. El primer partíu d'esta modalidá xugar nes Greenyards, onde foi bien recibíu. El tornéu con más participantes en tol mundu ye'l National Schools Sevens del club Rosslyn Park de Londres, onde asisten más de 7 000 escolinos ingleses ente 13 y 19 años.[3]

El primer tornéu oficial de seleiciones nacionales de rugby 7 foi'l Tornéu Internacional de Seven-a-Side de 1973, apostáu en Murrayfield (Escocia), como parte de les celebraciones del centenariu del rugby escocés. Cuntó con ocho equipos masculinos: los cinco naciones europees (Inglaterra, Irlanda, Escocia, Gales y Francia), y tres equipos del hemisferiu sur (Nueva Zelanda, Australia y President's VII de Sudáfrica)

Debíu al ésitu del formatu, en 1976 empezó a apostase'l Seven de Hong Kong. Orixinalmente, el tornéu combinaba clubes y escoyíos especiales de países anglosaxones con seleiciones nacionales de países d'Asia y Oceanía. Col tiempu, foi aumentando la cantidá de seleiciones nacionales.

En 1993, creóse la Copa del Mundu de Rugby 7, onde se xuega la Melrose Cup. Realízase cada cuatro años, anque la séptima edición va retrasar cinco años.

En 1999 conformóse la Serie Mundial de Rugby 7, un certame que consiste en siete a diez torneos de seleiciones nacionales. Ente ellos atopen el Seven de Hong Kong, el Seven d'Australia, el Seven de Wellington, el Seven de Sudáfrica y el Seven de Londres.

El primer tornéu de seleiciones nacionales femenines de rugby 7 foi'l Seven de Hong Kong 1997. En 2009 empezar a realizar la Copa del Mundu Femenina, compartiendo escenariu cola masculina. Dubái y Londres empezaron a entamar campeonatos femeninos na temporada 2011/12, conformando la Challenge Cup Femenina. En 2012/13 convertir na Serie Mundial Femenina, y foi ampliando'l so calendariu pasu ente pasu.

En Suramérica, la CONSUR entama'l tornéu Seven Suramericanu Femenín dende'l 2004. Ye probable que la competencia femenina incorporar a los Commonwealth Games en 2014 ó 2018.

Variaciones de les regles de xuegu[editar | editar la fonte]

Lo más importante nel seven ye la velocidá, la téunica y la bona forma física. Un equipu ta compuestu mayormente por 3/4, por causa de la so mayor velocidá y axilidá en comparanza colos delanteros, anque de normal los Terceres llinies (flankers y 8) formen parte d'estos equipos. Sicasí, na Arxentina y dellos otros países suelen xugase torneos d'a siete xugadores con equipos formaos especialmente pal tornéu, que son puramente forwards (delanteros) o bien puramente pilastres (pillier, prop). Estos mini torneos xugar nesi país una vegada rematada la temporada regular y como forma de diversión y d'ameyorar mañes nel manexu del balón per parte de los delanteros.

Amás, pue ser que los xugadores precisen ser más creativos en realizar xugaes, con solu 14-20 minutos per partíu.

Hai munches variantes nes regles que s'apliquen al rugby a siete, principalmente pa entainar el xuegu y pa xustificar el númberu amenorgáu de xugadores. Los cambeos principales pueden resumise d'esta manera:

  • 7 xugadores per equipu (en llugar de 15).
  • 5 reserves, con solu 3 reemplazos (en llugar de 8 y 8).
  • Entemediu de 2 minutos (en llugar de 10 minutos).
  • Si hai empate, siguen con prórroga por muerte súbita, en periodos de 5 minutos.
  • Les conversiones o tresformamientos tienen de ser efectuaes por aciu un puntapié de drop (en llugar d'un place kick, puntapié cola pelota estacionaria).
  • Tien de realizase'l tresformamientu nos 30 segundos siguientes de realizar la marca (en llugar de 90).
  • Scrums o melés de 3 persones (en llugar de 8).
  • L'equipu que marca ye'l que saca, volviendo a entamar el xuegu (en llugar del que nun marcó).
  • Les penalizaciones derivaes del saque (como nun algamar los 10m, sacar direutamente al llateral...) castigar con un Golpe Franco (en llugar de la opción avezada pal equipu non infractor).
  • Les tarxetes marielles marquen una suspensión de 2 minutos (en llugar de 10 minutos).
  • Les suspensiones son más graves nesta modalidá. L'equipu xuega con una persona menos mientres 1/7 parte del partíu en llugar de 1/8 parte. Amás, perder una persona de 7 abre munchos más espacios que perder una de 15.
  • Los árbitros deciden en ventaya rápido (cuando l'equipu non infractor xuega, de normal remata la ventaya, distintu del rugby clásicu).

Nos Xuegos Olímpicos de branu[editar | editar la fonte]

Por cuenta de la velocidá a la que se desenvuelven los partíos y la mínima cantidá de persones riquíes, surdió'l deséu de que'l Rugby 7 sía incluyíu nos Xuegos Olímpicos (yá se xuega nos Xuegos Mundiales dende'l 2001, Xuegos de la Commonwealth dende 1998 y nos Xuegos Panamericanos dende'l 2011).

La IRB adució amás la cantidá de públicu qu'axunta esta disciplina tantu nos Xuegos de la Commonwealth como'l Mundial de Rugby 7 por cuenta de la so popularidá. Amás, podría ser una competición na que países de pocos llogros deportivos seríen capaces de formar equipos de rugby competitivos, pudiendo hasta lluchar por medayes.[4] Sicasí, el Comité Olímpicu Internacional refugó la inclusión nos Xuegos Olímpicos de Londres 2012. Un miembru del COI de Suiza, Dennis Oswald, declaró: "Cuando vienes al rugby, yo nun soi un especialista, pero la xente del deporte díxome que'l 'rugby sevens' ye como de chancia." Oswald, más tarde, confirmó qu'él nunca reparara un partíu de rugby a 7, o inclusive, de rugby a 15. Anque disgustaos, la IRB contestó amosando qu'en términos del lema de los Xuegos Olímpicos: "Citius, Altius, Fortius" (más rápidu, más altu, más fuerte), un xugador de rugby yera'l que más paecía que tenía toos esos atributos que los competidores d'otros deportes olímpicos que la so permanencia taba a alderique, como la ximnasia rítmica.

La IRB apocayá actuó en contra d'aquellos críticos que dicíen que namái proponía un tornéu olímpicu masculín, estableciendo una serie d'eventos de Rugby 7 pa muyeres; la Copa del Mundu de Rugby 7 de 2009 cuntó per primer vegada con un campeonatu femenín.

Finalmente, los miembros del COI nel congresu añal celebráu en Copenḥague en 2009 decidieron qu'a partir de Rio de Janeiro 2016 sía deporte olímpicu. Por cuenta de esto, el deporte terminó'l so ciclu nos Xuegos Mundiales, siendo la so última participación la de 2013.

Seleiciones nacionales[editar | editar la fonte]

Na caña masculina, Nueva Zelanda apoderó Serie Mundial, al llograr el campeonatu en 11 ediciones de 14, y ostentar el récor de torneos ganaos con 47. Les otres seleiciones que ganaron títulos fueron Fixi, Sudáfrica y Samoa, ganando amás 22, 19 y 9 torneos respeutivamente.

Inglaterra allúgase terceru nel historial de torneos ganaos con 16; tamién ganó la Copa del Mundu de 1993, anque nunca foi campeón de la Serie Mundial.

Otres seleiciones masculines con llogros fueron Australia, Arxentina y Gales. Sicasí, Francia, Escocia ya Irlanda nunca se destacar especialmente en rugby 7, a diferencia del rugby 15 onde son potencies.

La especialidá femenina foi históricamente apoderada poles neocelandesas, yá sía cola so seleición nacional (1999-2001) o col equipu Aotearoa Maorí, que ganaron toles ediciones del Seven de Hong Kong hasta 2007 (nun participaron en 2008).

La seleición australiana llogró la primer Copa del Mundu Femenina, ganando a Nueva Zelanda por 22 a 15 en tiempu suplementariu. En 2013, Nueva Zelanda ganó'l certame de manera invicta.

Na Challenge Cup Femenina 2011-12, Inglaterra ganó dos torneos y Canadá el restante. Nueva Zelanda ganó trés na Serie Mundial de Femenina 2012-13, ya Inglaterra el restante. Nun segundu pasu allúguense les seleiciones femenines d'Estaos Xuníos, Rusia y España.

Torneos más importantes[editar | editar la fonte]

Xugadores notables[editar | editar la fonte]

Rugby league sevens[editar | editar la fonte]

El rugby league tamién puede xugase so regles de siete xugadores, anque ye una alternativa más inusual que los rugby league nines, xugaos con nueve participantes por bandu. El xuegu ye esencialmente idénticu al rugby league habitual, de trelce xugadores, pero los scrums arreyen solu trés xugadores por equipu y toles pataes al goal tienen d'efectuase faciendo botar primeramente la pelota nel pisu (drop). Ente 1988 y 2004, añu a partir del cual foi canceláu, el tornéu más importante solía ser el World Sevens, que se xugaba antes del empiezu de la temporada añal de la National Rugby League en Sydney, Australia.

Los sevens de rugby league son populares ente equipos de pubs, formaos polos parroquianos de dalgún pub. Esto ye asina porque xeneralmente resulta difícil pa un pub conformar un equipu completu de 13 xugadores titulares y cuatro suplentes, y dase particularmente nel norte d'Inglaterra, onde tanto'l rugby league como los pubs son bien populares.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Los cambeos a les regles que son mesmes del rugby 7 apaecen nel capítulu "Variaciones pa seven-a-side" (IRB 2012:169-175). Disponible en llinia en irblaws.com.
  2. Llei 5, IRB 2012:169.
  3. National Schools Sevens, sitiu oficial. Les resultancies del tornéu pueden trate en The Schools' Rugby Website (n'inglés).
  4. Un exemplu ilustrativu, l'equipu de Fiji de rugby a 7 ganó la Melrose Cup de 2005, que ye'l troféu que se da al ganador de la Copa del Mundu de Rugby 7 (Sevens World Cup). Tamién, Samoa ganó dos fases del tornéu IRB Sevens World Series de la temporada 2006-2007, incluyendo'l prestixosu sevens de Ḥong Kong.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

IRB (2012). Lleis del xuegu de rugby. Dublin: International Rugby Board. ISBN 978-1-907506-20-8

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]