Ritos funerarios del Antiguu Exiptu

De Wikipedia
Anubis yera'l dios del Antiguu Exiptu acomuñáu a la momificación y los rituales d'enterramientu. Equí apaez atendiendo a una Momia.

Dientro de les costumes funeraries del Antiguu Exiptu, los antiguos exipcios siguíen una ellaborada serie de "rituales d'enterramientu" que consideraben necesarios p'asegurase la inmortalidá tres la muerte. Estos ritos y protocolos incluyíen la momificación, la pronunciación de conxuros máxicos y la inclusión d'oxetos bien específicos nes tumbes, que se pensaba que seríen necesarios na otra vida.

Les costumes mortuorias utilizaes polos antiguos exipciu evolucionaron a lo llargo de los años, refugándose les más antigües y adquiriendo delles nueves, pero la mayoría de los elementos importantes del procesu persistieron. Anque los detalles específicos camudaron col tiempu, la preparación del cuerpu, los rituales máxicos emplegaos y los oxetos depositaos nes tumbes yeren les partes esenciales d'un funeral exipciu apropiáu.

Razones[editar | editar la fonte]

Caltener el cuerpu del individuu intactu tres el fallecimientu yera necesariu por que el ka o la "fuercia vital" de los exipcios tuviera un sitiu onde habitar tres la muerte. Los enterramientos pocos fondos nel sable caliente del desiertu munches vegaes sirvíen como momificación; pero cuando los cuerpos soterrar en tumbes, empezaben a descomponese rápido. Los antiguos exipcios usaben la momificación pa torgar.

La momificación empezó a usase mientres l'Antiguu Imperiu, pero nun se desenvolvió por completu hasta'l Nuevu Imperiu. Siguió practicándose hasta la desapaición de la relixón exipcia. Los servicios funerarios yeren accesibles pa cualesquier que pudiera pagalos, anque namái los miembros de la sociedá más adineraos podíen dexase servicios más ellaboraos. La momificación namái tuvo disponible pa los ricos cuando los métodos simplificáronse y fixéronse más rápidos y menos costosos. El tiempu mediu emplegáu pa momificar a un rei o reina yera d'unos 70 díes.

Práutica[editar | editar la fonte]

Anque nun hai rexistros que documenten el procesu exactu que los exipcios usaben pa momificar humanos, hai documentos que describen la momificación del sagráu toru de Apis, qu'al pie de les descripciones d'Heródoto y l'exame de les momies atopaes dexa a los estudiosos deducir el procesu de momificación más probable.

Los exipcios pensaben que'l corazón yera'l centru de la intelixencia, y la parte máxica del cuerpu.

El procesu básicu empezaba asitiando'l cuerpu sobre una tabla plana, y practicando una corte nel abdome. Nes momificaciones más ellaboraes, el corte facer un sacerdote llevando una mázcara d'Anubis, la deidá acomuñada cola momificación y guardián de la Necrópolis. Dempués, el cuerpu llavar por dientro y per fora con vinu de palma. Los pulmones, el fégadu, los intestinos y l'estómagu estrayíense, se momificaban aparte ya introducíense en vasos canopos. El corazón dexábase intactu, una y bones los exipcios creíen que nél moraba la esencia de la persona. Yá que los antiguos exipcios nun conocíen la función cognitiva del celebru, estrayer rompiendo la delgada capa de güesu que dixebra'l cuévanu nasal y la cranial. Pa consiguilo, introducíen una vara en forma de gaxarte pela ñariz, ximelgando'l celebru hasta que se volvía líquidu y arramábase al traviés de la ñariz. Dempués llimpiaben el cuévanu cranial con llinu y cubrir con resina caliente pa sellala.

El cuévanu corporal y les partes separaes llavábense nuevamente con vinu de palma. El cuerpu somorguiar en natrón mientres unos cuarenta díes, con paquetes de natrón dientro del pechu. El natrón deshidrataba el cuerpu, lo cual, xunto a l'alta concentración de sales, prevenía l'apaición de bacteries y la descomposición del cadabre.

Dempués, la momia envolubrar nuna serie de tires de llinu, pegaes al cuerpu con brea o resina. Ente les plegues introducíense amuletos máxicos pa protexer el cuerpu d'espíritos malinos y ayudar a l'alma nel so viaxe a la otra vida. Tou esti procesu completar en 70 díes, dempués de lo que la momia apurrir a la familia del difuntu pal so entierru.

Rituales d'enterramientu y lliteratura funeraria[editar | editar la fonte]

El Llibru de los Muertos consistía nuna coleición de conxuros diseñaos pa guíar al fináu na otra vida.

En preparando la momia, yera necesariu qu'un sacerdote alicar simbólicamente. El "Ritual de l'Apertura de la Boca" yera dirixíu por un sacerdote, quien pronunciaba un conxuru y tocaba a la momia o al sarcófagu con una azuela de cobre o piedra. Esta ceremonia sirvía p'asegurase de que la momia pudiera falar y alendar na otra vida. De la mesma, el sacerdote podía recitar conxuros p'alicar los brazos, les piernes y otres partes del cuerpu de la momia.

Amás del "Ritual de l'Apertura de la Boca", a munches momies soterrar xunto a dalgún tipu de "lliteratura funeraria", por que la llevaren a la otra vida. La mayoría d'esta lliteratura consistía nuna llista de conxuros ya instrucciones pa navegar escontra la otra vida. Mientres l'Antiguu Imperiu, namái'l faraón tenía accesu a esti material, al que los espertos refiérense como los Testos de les Pirámides, testos qu'ayudaben al faraón na otra vida. El faraón Unis foi'l primeru n'usar esta coleición de conxuros, yá que apaecen grabaos nes parés de la so pirámide y nes de dalgunos de los sos socesores.

Tamién s'atoparon dalgunos de los conxuros de los Testos de les Pirámides en cámares funeraries d'oficiales d'altu rangu y en munchos ataúdes que daten del Primer Periodu Entemediu d'Exiptu y l'Imperiu Mediu. Nesta dómina los testos evolucionaron escontra lo que los estudiosos llamen los Testos de los Sarcófagos. Nesti periodu, los nobles y dellos exipcios ensin parentescu cola realeza empezaron a tener accesu a la lliteratura funeraria, que más tarde evolucionaría hasta dar llugar al conocíu Llibru de los Muertos. En tiempos del Nuevu Imperiu, cualquier exipciu que pudiera dexase un Llibru de los Muertos disponía de los conxuros ya instrucciones necesarios pa llegar a la otra vida sanu y salvu.

Barques funeraries[editar | editar la fonte]

Les barques funeraries formaben parte de les práutiques funeraries de los exipcios, que les introducíen en ciertes tumbes. El propósitu exactu d'esti ritual foi motivu de bancia ente los exiptólogos mientres enforma tiempu, y a día de güei naide tien claro que función tenía. Podría ser el tresportase na vida eterna con más facilidá.

Oxetos funerarios[editar | editar la fonte]

Caxa funeraria del Periodu Tardíu.
Una muestra d'estatues ushebti.

Dende los tiempos más remotos de la hestoria exipcia, cada exipciu soterróse con siquier una pequeña dote funeraria, un conxuntu d'oxetos que pensaben que-yos seríen necesarios tres la muerte. Esta dote consistía, a lo menos, nuna serie d'oxetos cotidianos como taces o peñes, ente otros instrumentos, amás de comida. Los exipcios más adineraos soterrar con xoyería, muebles, y otros artículos de luxu, que atraíen a los lladrones de tumbes. La dote tamién incluyía un Urs, un amuleto con forma d'almada diseñáu pa protexer la cabeza de la momia.

A midida que les tradiciones funeraries desenvolver nel Antiguu Imperiu, los ciudadanos más fanegueros yeren soterraos en ataúdes de madera, acompañaos por una mayor variedá d'artículos de luxu. Al empiezu del Primer Periodu Entemediu, les figures de madera convertir n'oxetos funerarios bien populares. Estes figures de normal representaben actividaes cotidianes que'l fináu esperaba siguir faciendo na otra vida. Amás, el ataúd de forma rectangular convertir nel estándar, siendo afatáu con brilloses pintures ya incluyendo con frecuencia delles ufriendes.

Nel Imperiu Nuevu, dalgunes de les antigües tradiciones funeraries camudaron. Por casu, popularizóse'l ataúd de forma antropomórfica, y empezáronse a incluyir nes tumbes pequeñes estatues Ushebti, que los exipcios pensaben que trabayaríen pa ellos na otra vida. Nos últimos enterramientos, la cantidá estatues ushebti aumentó; en delles tumbes atopáronse más de cuatrocientes estatues. Amás de los ushebti, podía añader a les tumbes munchos tipos de figurillas máxiques pa protexer a los muertos de cualquier tipu de dañu. Anque los tipos d'oxetos funerarios fueron camudando a lo llargo de la historia del Antiguu Exiptu, la so función de protexer a los muertos y sirvi-yos como sustentu na otra vida permaneció como un propósitu común.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]