Rúrikovich

De Wikipedia
Escudos de los Rúrikovich, empezando pol de Sviatoslav I de Kiev

La familia Rúrikovich, o tamién dinastía Rúrika o dinastía Ruríkida (ucraín: Рюриковичі; rusu: Рюриковичи), foi la dinastía reinante na Rus de Kiev (dende 862) y nos principaos socesores d'ésti: el Principáu de Kiev, los d'Hálych-Volynia (dende 1199), Vladímir-Súzdal, Moscú (dende 1168), según nel Zarato Rusu nos sos primeros tiempos. Los últimos monarques de la dinastía fueron Teodoro I de Rusia y Basilio IV de Rusia (Shuiski).

Según la Crónica de Néstor, la dinastía foi establecida en 862 por Riúrik, el gobernante llexendariu de Nóvgorod. L'orixe exactu étnicamente de la so tribu, los varegos llamaos Rus, ye oxetu d'alderique y permanez inciertu, anque se citen influencies escandinaves y eslaves. Él y los sos hermanos fundaron un estáu que los historiadores llamaron el Rus de Kiev. A finales del sieglu XII, el Rus de Kiev eslleir en principaos independientes (principaos rusos, o del rus), cada cual gobernáu por una caña de la familia Rúrikovich. Pa finales del sieglu XV, el Principáu de Moscú llograra la victoria na llucha pola supremacía ente estos estaos medievales.

Empezando col reináu d'Iván IV, la caña moscovita de la dinastía usó'l títulu de Zar de toa Rusia y gobernó sobre'l Zarato Rusu. La muerte en 1598 del zar Teodoro I punxo fin al gobiernu de la caña moscovita de los Rúrikovich. Ente 1606 y 1610, el gobiernu tuvo en manes de Basilio IV, descendiente de la caña de Súzdal de los Rúrikovich, significando la so cayida'l fin de la dinastía nel tronu de Rusia.

L'inestable peridodo conocíu como Periodu Tumultuoso asocedió a la muerte de Teodoro y duró hasta 1613. Nesi añu, Miguel Románov xubió al tronu, fundando la dinastía Románov que duraría hasta 1762 y, tres esi añu y hasta la revolución rusa de 1917, conoceríase como Holstein-Gottorp-Románov. Catalina la Grande, que se casó con Pedru III de la dinastía Románov, yera descendiente del Gran Príncipe de Tver d'orixe rúriko.

Munches families nobles de Rusia baxen de Rúrik. Ente estes tán los Volkonski, Obolenski, Shuiski, Dolgorúkov, Jilkoff, Repnín, Gorchakov, Gagarin, Vasílchikov, Lvov y Putiatin, según nes families polaques o lituanes Ostrogski, Wareg-Masalski, y Czetwertyński, ente otres.

Llista de gobernantes de la familia de Rúrik[editar | editar la fonte]

Families de príncipes con orixe en Riúrik[editar | editar la fonte]

Príncipes de * Starodub: Gagarin , Golibesovski, Gundorov, Kovrov, Krivoborski, Lialovski, Nebogati, Neuchkin, Ossipovski, Paletski, Pozharski, Romodanovski, Riapolovski, Tatev, Tulupov y Jilkoff.

Families nobles con orixe en Riúrik[editar | editar la fonte]

Que nun usen o perdieron el so títulu de príncipe:

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]