Publio Nigidio Fígulo

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Publio Nigidio Fígulo

Publio Nigidio Fígulo (Roma, 98 e.C. c. - 45 e.C.) eruditu, filósofu y gramático romanu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació nuna familia plebeya, como delata la so cognomen, figulus, que significa "vasallu" y deriva de la rotación de la tierra. Foi tribunu de la plebe nel 59 e.C. y nomáronlu pretor nel 58 e.C. Amistó con Cicerón y ostentó cargos en Asia Menor nel 52 e.C. Atropó ellí gran cantidá de conocencies y reinstauró y sopelexó el Neopitagorismo al volver a Roma; conoció gran fama como eruditu y sobremanera como astrólogu y adivín, cuantimás por aciu la llamada brontomancia o aldovinación pol ruiu de los truenos. Mientres la guerra civil ente Xuliu César y Pompeyo ganóse'l favor d'esti postreru. Impulsáu al esiliu por César nel 46 e.C., cuando volvía a Roma gracies a la intercesión del so amigu Cicerón, morrió: nel (45 e.C.), como recuerda Suetonio.

Obra[editar | editar la fonte]

Considerar a Fígulo un esponente del eclecticismu eruditu d'orixe alexandrín, a la manera de Marcu Terencio Varrón. Amás, promovio'l Neopitagorismo en Roma, qu'entemeció con elementos órficos y motivos máxicos y astrolóxicos d'orixe oriental. Dos sieglos dempués de la so muerte, Aulo Gelio comparar con Varrón, considerando a dambos los mayores eruditos d'aquella dómina.

Nigidio Figulo foi citáu por Apuleyo nel so Apoloxía, 42 y por San Agustín de Hipona en De civitate Dei, V, 3. Anque toles obres propies de Fígulo perdiéronse, conozse'l so pensamientu al traviés de les referencies a él que faen Séneca, Aulo Gelio, Servio y Macrobio, que citen los siguientes títulos sos.

  • Sobre astronomía y filosofía pitagórica: De exitis, De auguria privata, De somnis, De dis.
  • Sobre ciencia natural: De animalibus, De vento, De terris.
  • Sobre Gramática: Commentarii gramatici.
  • Sobre Retórica: De gestu

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Adriana Della Casa, Nigidio Figulo, Ed. Atenéu, Roma, 1962