Provincia Cabu del Norte

Coordenaes: 30°S 22°E / 30°S 22°E / -30; 22
De Wikipedia
(Redirixío dende Provincia Cabo del Norte)
Provincia Cabu del Norte
Alministración
PaísBandera de Sudáfrica Sudáfrica
ISO 3166-2 ZA-NC
Tipu d'entidá Provincies de Suráfrica
Capital Kimberley
Premier of the Northern Cape (en) Traducir Zamani Saul (Congresu Nacional Africanu)
Nome oficial IPhondo yaseMntla-Koloni (xh)
Northern Cape (en)
Nome llocal IPhondo yaseMntla-Koloni (xh)
División
Xeografía
Coordenaes 30°S 22°E / 30°S 22°E / -30; 22
Superficie 372889 km²
Llenda con Provincia del Estáu Llibre, Cabu Oriental, Provincia Cabo Occidental, Karas (es) Traducir, Hardap (es) Traducir, Kgalagadi y Provincia del Noroeste
Altitú media 1084 m
Demografía
Población 1 355 946 hab. (2 febreru 2022)
Densidá 3,64 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+02:00
Fundación 27 abril 1994
northern-cape.gov.za
Cambiar los datos en Wikidata

La Provincia Cabo del Norte (afrikaans: Noord-Kaap, inglés: Northern Cape Province) ye una gran y escasamente poblada provincia de Sudáfrica, creada en 1994 cuando la Provincia del Cabu foi estremada en trés.

Xeografía[editar | editar la fonte]

El so territoriu ocupa una superficie de 361.830 km², que la so estensión puede ser comparada cola d'Alemaña.

La provincia subdividir en 5 distritos con 27 conceyos, ente los que destaca la capital, Kimberley (la capital de los diamantes), la única ciudá de la provincia que supera los 100.000 habitantes.

Inclúi'l Parque tresfronterizu de Kgalagadi (lien Kalahari Gemsbok National Park) que forma parte d'un parque tresfronterizu con Botsuana. Tamién inclúi les tabayones Augrabies y les rexones mineres de diamantes en Kimberley y Alexander Bay. Les ciudaes de D'Aar y Colesberg (nel sur) son parte del Gran Karoo, y son los principales nodos de tresporte ente Johannesburgu, Ciudá del Cabu y Port Elizabeth. El ríu Orange flúi al traviés de la provincia y forma les fronteres cola provincia del Estáu Llibre (nel sureste del territoriu) y con Namibia (al noroeste). Tamién s'utiliza pa regar los numberosos viñeos cerca d'Upington.

Demografía[editar | editar la fonte]

La población en 2007 superaba'l millón d'habitantes, partiéndose ente un 51,6% de coloureds (mestizos), un 35,7% negros, un 12,4% blancos y un 0,3% asiáticos. La provincia del Cabu Norte ye una de los dos úniques provincies onde la población negra nun ye mayoritaria.

Idiomes[editar | editar la fonte]

Les llingües principales son l'afrikaans 68% y el tsuana 20.8%, lo que convierte a la Provincia Cabu del Norte na que tien el mayor porcentaxe de falantes nativos d'afrikaans.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]