Estrilda melpoda

De Wikipedia
(Redirixío dende Picubermeyu de cara naranxa)
Estrilda melpoda
picubermeyu de cara naranxa
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Estrildidae
Xéneru: Estrilda
Especie: E. melpoda
(Vieillot, 1817)
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu. El picubermeyu de cara naranxa[2] (Estrilda melpoda) ye una especie d'ave paseriforme de la familia Muscicapidae qu'habita n'África Occidental y Central. Ye un páxaru comúnmente criada como ave de xaula.

Descripción[editar | editar la fonte]

Pareya en cautividá.

El plumaxe de les sos partes inferiores y el so pileu ye gris. Les sos ales y cola son de color castañu buxu. La so cara ye de color naranxa, el so picu coloráu y el so gargüelu ablancazáu. El so obispillo ye acoloratáu. Los machos tien les manches de les mexelles tonos más naranxes más vivos.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Suel vivir en pequeñes bandaes d'unos trenta individuos. Suel emitir agudos pips que son la meyor prueba de la so presencia. Como la mayoría de los estrildas son bien axilosos y realicen movimientos acrobáticos nes ramines y yerbes altes engatando y dexándose colgar pa consiguir comida.

Alimentación[editar | editar la fonte]

Aliméntense principalmente de granes de gramínees que recueyen tantu direutamente de les plantes como del suelu. Complementen la so dieta con inseutos como les termites, los pulgones, mosques y mosquitos nematóceros, especialmente mientres la dómina de cría.

Reproducción[editar | editar la fonte]

Esta especie añera nel suelu o ente la vexetación baxa camufláu coles yerbes circundantes y les que recueyen p'asitiales alredor. Forren l'interior con plumes, onde ponen ente 3 y 6 güevos blancos. La incubación dura 13 díes. Los pitucos dexen el nial a los 23 díes con un aspeutu similar al de los sos proxenitores pero con tonos naranxes más apagaos mientres los primeros meses.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2012). «'Estrilda melpoda'» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2012.2. Consultáu'l 14 d'agostu de 2013.
  2. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]