Parque de la Güelga de iSimangaliso

De Wikipedia
Parque de la Güelga de iSimangaliso
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Estuariu del ríu Tugela, iSimangaliso.
Llugar Bandera de Sudáfrica Sudáfrica
Criterios Natural: vii, ix, x
Referencia 914
Inscripción 1999 (XXIII Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata

El Parque de la Güelga de iSimangaliso[1] (antes del 1 de payares de 2007 Santa Lucía) asitiar na mariña este de la provincia de KwaZulu-Natal, en Sudáfrica, unos 275 km al norte de Durban (27°50′20″S 32°33′0″E / 27.83889°S 32.55000°E / -27.83889; 32.55000). Ye la tercer área protexida de Sudáfrica n'estensión; ocupa 280 km de mariña, dende la frontera con Mozambique nel norte hasta Mapelane al sur del estuariu de la Santa Lucía, con un anchor na zona terrestre d'ente 1 y 24 quilómetros; la zona marina ocupa un anchor de 5 quilómetros a lo llargo de 155 quilómetros de mariña.

El parque cubre una superficie d'unos 3.280 km² d'ecosistemes naturales, alministraos por Ezemvelo KZN Wildlife. El parque ta formáu por 13 unidaes de caltenimientu:

Contién cuatro humedal d'importancia internacional protexíos pol Conveniu de Ramsar.

Ecosistemes[editar | editar la fonte]

Como munches rexones d'estuariu, el Parque de la Güelga de iSimangaliso tien una vida selvaxe bien diversa, que reflexa la concentración de múltiples ecosistemes creaos poles variaciones de salín a lo llargo de les estaciones y de los años, y ente distintos llugares del parque. Ye'l mayor estuariu d'África y alluga, ente otres atraiciones, el mayor monte sobre dunes del mundu, con dunes qu'algamen los 180 metros d'altor. Los banzaos qu'arrodien al llagu tán alimentaos pel agua que se penerar de les dunes; son importantes abellugos pa los seres d'agua duce cuando'l salín del llagu ye alzada.

El parque ta formáu por cinco ecosistemes, que funcionen independientemente, anque tán integraos ente sigo:

  • El sistema marín, carauterizáu peles agües templaes del océanu Índicu, que contienen los petones de coral más meridionales d'África, según cañones submarinos y llargues sableres arenoses. Los sedimentos apurríos pola corriente de Agulhas depositar nos cañones submarinos, polo que l'agua que baña los petones ye d'una tresparencia escepcional.
  • Les mariñes orientales, un sistema de dunes costeres formáu por altes dunes alliniaes, selves subtropicales, llanures herbales y güelgues.
  • El sistema llacustre, formáu polos dos llagos salaos de Santa Lucía y Kosi, xuníos al estuariu, y cuatro grandes llagos d'agua duce: Sibayi, Ngobezeleni, Bhangazi del norte y Bhangazi del sur.
  • Los banzaos de Mkuze y Mfolozi, con selves pantanoses y estenses zones de marisma cubiertes de cañaverales y papiros.
  • Les mariñes occidentales, con antigües terraces lliniales y sabanes arbolaes.

Flora y fauna[editar | editar la fonte]

Anque menos conocíu qu'otros parques sudafricanos, como'l Parque Nacional Kruger y el delta del Okavango, iSimangaliso alluga más especies, por cuenta de la so situación privilexada nuna zona de transición ente ecosistemes tropicales y subtropicales:

Ye l'únicu parque d'África onde pueden atopase al empar hipopótamos, cocodrilos y tiburones.

En total, el parque alluga 147 especies de vertebraos amenaciaos.

Imaxe de satelite del parque, coles llendes de delles árees de caltenimientu en mariellu.

Historia[editar | editar la fonte]

En 1895 creóse la Reserva de Caza de Santa Lucía.

En 1971, el llagu de Santa Lucía y les sableres tortugueras y los petones de coral de Maputaland incluyir na Convención Relativa a les Güelgues d'Importancia Internacional especialmente como Hábitat d'Aves Acuátiques (RAMSAR).

N'avientu de 1999 foi declaráu Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco.

El parque de la güelga de Santa Lucía foi oficialmente rebautizado como Parque de la Güelga de iSimangaliso en mayu de 2007 y fíxose oficial el 1 de payares de 2007.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • (2000) Patrimoniu de la Humanidá vol.I:
Europa Mediterránea I y Sitios Declaraos en 1999. Barcelona: Editorial Planeta. 84-395-8388-5.
  1. 1,0 1,1 stlucia-southafrica.com (31 d'ochobre de 2007). «iSimangaliso name change celebration» (inglés). Consultáu'l 16 d'ochobre de 2008.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]