Ortografía

De Wikipedia

La ortografía (del llatín orthographia y del griegu ὀρθογραφία orthographía 'escritura correcto')[1] ye'l conxuntu de regles y convenciones que rixen el sistema d'escritura habitual establecíu pa una llingua estándar.

La ortografía frecuentemente protagonizó alderiques, la reforma de la ortografía alemana de 1996 llevó a un ampliu alderique, y finalmente nun foi aplicada nin n'Austria nin en Suiza. Igualmente la propuesta de reforma ortográfica del francés de 1988 foi llargamente contestada ente 1988 y 1991, llegando dellos periódicos a boicotiar la reforma.

Ortografía téunica[editar | editar la fonte]

Según Martínez de Sousa, la ortografía téunica entiende:

  • La ortografía especializada: ocupar de les regles d'escritura gráfico aplicaes a tou aquello que nun son puramente lletres, como los signos, los símbolos, l'ordenamientu alfabéticu, etc.
  • La ortografía tipográfica: La ortografía ye'l conxuntu d'usos y convenciones particulares coles que se rixe la escritura per mediu d'elementos tipográficos en cada llingua. Ocupar de la combinación de la ortografía y la tipografía ysobremanera, de la forma en que la primera aplicar nes obres impreses. Martínez de Sousa define la ortotipografía como «el conxuntu de regles d'estética y escritura tipográfico que s'apliquen a la presentación de los elementos gráficos como les bibliografíes, cuadros, poesíes, índices, notes de pies de páxina, cites, cites bibliográfiques, obres teatrales, aplicación de los distintos estilos de lletra (redonda, cursiva, versalines, según les combinaciones d'unes y otres), etc.». Estes regles, sicasí, suelen ser parte de lo que se llama más puramente estilu editorial, según del diseñu editorial, yá que pueden variar d'una publicación a otra; la ortotipografía concreta la so aplicación dende un puntu de vista ortográficu y tipográficu.
  • La ortografía publicitaria: ye l'aplicación de la ortografía y de la ortotipografía a la publicidá, na que s'usa la ortografía en publicidaes de radiu, prensa escrita y televisión.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Real Academia Española. «Ortografía». Consultáu'l 12 de marzu de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]