Organización de Pioneros Vladímir Lenin

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Emblema de la Organización de Pioneros Vladímir Lenin.

La Organización de Pioneros Vladímir Lenin (rusu: Всесою́зная пионе́рская организа́ция и́мени В. И. Ле́нина) o Organización de Pioneros de la Xunión Soviética foi una organización xuvenil de mases soviética, qu'arrexuntaba a neños ente los 10 y 15 años, esistente na Xunión Soviética ente 1922 y 1990.

Historia[editar | editar la fonte]

Con posterioridá a la Revolución rusa diversos grupos scout acoyeron les idees revolucionaries, formando agrupaciones de talante scout allegaos al comunismu, como la ЮК (Юные Коммунисты), o mozos comunistes.

Sellu de 1972 que conmemora los 50 años de los Pioneros na URSS.

En 1922 el Congresu de la Unión de la Mocedá de Rusia decidió la creación d'una nueva organización de tipu scout qu'acoyera los principios ideolóxicos de la naciente Xunión Soviética.

La esposa de Lenin, Nadezhda Krúpskaya, foi una de les principales impulsoras d'esti nuevu movimientu, escribiendo na mesma dómina un ensayu tituláu Unión rusa de la Mocedá Comunista y el escultismo, onde se proponía un acercamientu d'esti postreru a los valores del comunismu.

El 19 de mayu de 1922 la Conferencia del Komsomol tomó la decisión de crear Unidaes de pioneros a lo llargo del país. Esti día foi consideráu darréu como'l de fundación de la Organización de les Uniones de Pioneros, qu'en xineru de 1924 foi bautizada col nome de Lenin, siendo conocida como la Organización de Pioneros Vladímir Lenin.

Yá a mediaos de 1923 la organización cuntaba con 75 mil miembros, creciendo a 161 mil en 1924, dos millones en 1926, cerca de 14 millones en 1940 y 25 millones en 1974. Dende 1923, la Organización de Pioneros, amás del Komsomol, impulsaron l'alfabetización.

En 1990 y como resultáu de los fondos cambeos que sufriera la Xunión Soviética, la organización dexó d'esistir.

Pioneros nos Montes Zeravshan na RSS de Taxiquistán en 1983.

Estructura[editar | editar la fonte]

Hasta 1942 el grupu básicu de la organización foi'l destacamentu de pioneros que se formaba con neños que pertenecíen a la mesma escuela. A cuntar d'esi añu'l destacamentu foi compuestu con neños del mesmu grau de distintes escueles.

Esistía una categorización conforme a la edá: los neños de 10 años yeren llamaos pioneros de primer grau, de 11 a 12 años yeren de segundu grau y de 13 a 15 yeren de tercer grau. A cuntar d'esa edá podíen ingresar al Komsomol.

La dirección nacional recayía nel Soviet Central de la organización, que caltenía una coordinación constante cola dirección del Komsomol. Coles mesmes, y al igual qu'esti postreru, cuntaba con un diariu, el Pionérskaya Pravda.

Sellu de 1961 qu'amuesa'l eslogan de los Pioneros.

La organización cuntaba con Palacios de Pioneros que sirvíen de centros comuñales pa la infancia, con actividaes manuales, deportives y de recreación. Coles mesmes, habilitáronse los Campamentos de Pioneros onde se realizaben actividaes pel branu y vacaciones. Dambes clases de centros yeren gratuitos, curiando del so mantención el gobiernu soviéticu y los sindicato. El más renombráu d'estos campamentos foi'l de Artek.

Premios[editar | editar la fonte]

Los pioneros que destacaben nos estudios, deportes o actividaes yeren escoyíos pa la dirección de pequenos grupos y unviaos como delegaos a los congresos de pioneros. Los llogros más importantes yeren reconocíos nel llibru d'honor. Mientres la Segunda Guerra Mundial munchos pioneros tomaron parte activa na llucha contra la Alemaña nazi, incluyendo la llucha como partisanos en territorios ocupaos. Cerca de 30 mil d'ellos fueron premiaos con distintos medalles y condecoraciones y cuatro pioneros fueron galardonaos como héroes de la Xunión Soviética.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Organización de Pioneros Vladímir Lenin