Komsomol

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Komsomol
organización política juvenil (es) Traducir
Komsomol Emblema.svg
Llocalización
Sede Moscú
Direición Xunión Soviética
Historia
Fundación29 ochobre 1918
Disolución 1991
Orixe del nome Lenin
Organigrama
Presidente Lenin
Cambiar los datos en Wikidata

El Komsomol (en rusu Комсомол) yera la organización xuvenil del Partíu Comunista de la Xunión Soviética (PCUS). El términu ye una contraición de Kommunisticheski Soyuz Molodiozhi (Коммунистический союз молодёжи), Unión Comunista de la Mocedá. Creada'l 29 d'ochobre de 1918, dende 1922 el nome oficial pasó a ser Unión Comunista Leninista de la Mocedá de la Unión (Всесоюзный Ленинский Коммунистический Союз Молодёжи, Vsesoyuzni Léninski Kommunistícheski Soyuz Molodiozhi, embrivíu ВЛКСМ o VLKSM).

Na so dómina de mayor puxanza, los años 1970 y principios de los 80, el Komsomol llegó a tener más de 40 millones de miembros, envalorándose qu'alredor de dos tercios de la población adulta de la Federación Rusa actual foi dalguna vegada miembru. Eslleióse en setiembre de 1991, depués del fallíu golpe d'Estáu d'agostu d'esi añu y tres meses primero que la Xunión Soviética dexara d'esistir.

El términu komsomol, tantu en masculín como en femenín, úsase tamién pa referise a un individuu que perteneza a la organización. El términu rusu ye комсомолец («komsomolets», masculín singular) o комсомолка («komsomolka», femenín singular).

Estructura y organización[editar | editar la fonte]

Podía ingresase al Komsomol a los 14 años y pertenecer a él hasta los 28. Sía comoquier, los funcionarios de la organización solíen ser antiguos militantes, siendo por tanto mayores que los miembros regulares. Pa los menores de 14 años esistía'l Movimientu de Pioneros. Nel planu internacional, el Komsomol yera'l miembru más importante de la Federación Mundial de la Mocedá Democrática (FMJD).

Estampilla soviética de 1968 dedicada al Komsomol

Anque la influencia qu'exercía'l Komsomol sobre'l Partíu Comunista yera llindada, la organización cumplía un papel importante al introducir a la mocedá nos principios y valores del PCUS, oficiando como una puerta d'accesu a la política de la Xunión Soviética. Los miembros más activos recibíen premios y privilexos; por casu, Yuri Andrópov, Secretariu Xeneral del Partíu depués de la muerte de Leonid Brézhnev, empezó la so carrera política dende la seccional Karelia del Komsomol. La estructura xerárquica del Komsomol, entamada siguiendo un esquema federal, yera bien similar a la del Partíu.

Decadencia y disolución[editar | editar la fonte]

Insinia del 70º aniversariu del Komsomol (1988).

Les reformes encaraes por Mikhaíl Gorbachov, la perestroika y la glásnost, dexaron desencaxáu a un Komsomol que creciera al amparu del orde políticu y social del Partíu Comunista; per esos años empezar a dicir que la organización yá nun representaba los intereses de la mocedá, y tenía fondos problemes estructurales y de lideralgu. Nel XX Congresu del Komsomol alteriáronse totalmente los sos estatutos pa reflexar una nueva orientación escontra la economía de mercáu. Les reformes del XX Congresu destruyeron al Komsomol, que terminó estazándose, y perdiendo de vista cuálos yeren los sos oxetivos, l'interés de los sos miembros y la membresía polo xeneral. La organización yá nun tenía cabida nuna Xunión Soviética totalmente distinta a la que-y dio llugar.

Mientres les primeres etapes de la perestroika, al introducise pasu ente pasu les empreses privaes, el Komsomol tuvo prioridá p'abrir empreses so sida de que la midida incentivaría a la mocedá y daría-y la posibilidá de tener un meyor futuru. Coles mesmes, munchos de los sos dirixentes empezaron a faer campaña por que el Estáu perdiera'l monopoliu económicu que fuera la pilastra de la economía planiada de la Xunión Soviética y otros estaos socialistes. Como resultancia, muncha de la nueva oligarquía rusa formar con cuadros del Komsomol, como'l magnate Mikhaíl Jodorkovski. Rápido empezóse a dicir, irónicamente, que "el Komsomol ye una escuela de capitalismu", parafrasiando al "los sindicatos son una escuela de comunismu" de Lenin.

El 19 d'agostu de 1991 la llinia dura del PCUS intentó, por aciu un golpe d'Estáu, revertir les reformes de Gorbachov y volver al "orde soviéticu"; el fracasu del golpe determinó'l so definitivu final. Nel XXII Congresu del Komsomol, que tuvo llugar en setiembre d'esi mesmu añu, determinóse que la organización cumpliera los oxetivos que llevaron a la so formación, dar# en la so disolución. Tres meses dempués, el 25 d'avientu, Gorbachov anunciaba l'esmembramientu formal de la Xunión Soviética. Sobrevivió al Komsomol el so órganu oficial, el diariu Komsomolskaia Pravda.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Komsomol